Mitä ajattelet tällaisesta perheestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkin sitten
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin sitten;23708029:
Mies ilman ammatti tutkintoa toimii yrittäjänä. Naisella ulosotossa isot velat. Kotiäitinä. Työpaikka on odottamassa. Asuu vuokralla ja auto osamaksulla. lapsia 3.
Nainen ikuinen laihduttaja ja mies juo päivittäin ainakin vähän.
Matkustelevat 2-3 kertaa vuodessa.
Eivät lajittele jätteitä ja riitelevät usein ja lujaan ääneen.
Koti on useimmiten sotkuinen, mutta lähinnä sen vuoksi, että siisteys ei pysy yllä.
Kummallakaan ei ole läheisiä ystäviä, jos sukua ei lasketa.
Lapsella ei ole mitään harrastuksia.

Yrittäjyys plussaa! Hienoa, että mies ei vieroksu työtä, vaikka ammattia ei itselleen opiskellutkaan.

Nainen ilmeisesti hölmöillyt nuoruudessa. Ei varmaankaan korkeakoulututkintoa, tuskinpa on ylioppilaskaan. Laiska, ei jaksa harrastaa liikuntaa.

Ovat molemmat piittaamattomia siitä, millaisessa maailmassa heidän lapsensa tulevat elämään.

Sulla velkaa vain 2000euroa? Teette tietenkin just kuten itse tykkäätte, mutta jos meillä (kummalla vain) olisi noin pieni velka niin topinen, se jolla rahaa olisi maksaisi sen pois. Ei matkusteltaisi ennen kuin velka kokonaan maksettu.
Miten ihmeessä sun mies tai perhe kärsisi velan pois maksamisesta? Tai kärsisittekö ihan oikeasti kamalasti jos jätätte yhden matkan vuodessa tekemättä?

Taitaa olla paljon enemmän velkaa, tuo 2000:n lyhentäminen oli vain esimerkki siitä, että ko. summa ei paljoa auta.

Alkuperäinen kirjoittaja perinnässä;23709541:
Tyhmä. Ulosotto kyllä pitää huolen siitä, että velat maksetaan. Maksa sä äitis velat, kun kerran koko perheen pitää kärsiä.

Juurihan ap sanoi, ettei hän koskaan tule kaikkia velkojaan maksamaan, ja töihin ei taida olla menossa. Minusta tuo on vastuun pakoilua.

Oman äitini kanssa en asu samassa taloudessa eikä meillä ole yhteisiä rahoja (eikä hänellä kyllä ole velkaakaan, jota maksaisin ;)).

Sulla velkaa vain 2000euroa? Teette tietenkin just kuten itse tykkäätte, mutta jos meillä (kummalla vain) olisi noin pieni velka niin topinen, se jolla rahaa olisi maksaisi sen pois. Ei matkusteltaisi ennen kuin velka kokonaan maksettu.
Miten ihmeessä sun mies tai perhe kärsisi velan pois maksamisesta? Tai kärsisittekö ihan oikeasti kamalasti jos jätätte yhden matkan vuodessa tekemättä?

Tähän vielä. Ei vaan olen maksanut useastikkin 2000€ ja tarkoitin, että tuollaiset muutamien tonnien velkojat, kuin sinä saavat siitä osuudesta n. 20€. Mulla ei ole mahiksia maksella tuota 2000€ joka kk, eli varmaan ehkä 1000e velkojat saa maks. 50e 10 vuodessa, kun on isomiakin velkoja. Laskeppa vaikka, että suurin velka on n. 45 000 ja siihen kulut päälle. Ja muutamat muut vielä niin ei siinä pikkuvelkojat juurikaan mitään saa ja isoille tuo 200 lyhennys ei ole mitään. Ihan ovat itse sanoneet...

Alkuperäinen kirjoittaja perinnässä;23709541:
Tyhmä. Ulosotto kyllä pitää huolen siitä, että velat maksetaan. Maksa sä äitis velat, kun kerran koko perheen pitää kärsiä.

Velat maksetaan. Joo, piiiitkällä maksuajalla.
Mun mielestä aikuiset vastaavat itse omista veloistaan. Eli jos mun äiti tekee velkaa niin hän maksaa ne ihan itse. Jos mä teen velkaa niin minä (tai mieheni ja minä yhdessä) maksan ne. Ja ikävä kyllä, koko perheen elintaso voi kärsiä siitä. Niin se vain on.

Tästä asiasta voi tietenkin olla montaa mieltä. Itse vain yrittäjänä en aina ymmärrä ihmisten välinpitämättömyyttä velkojen hoitoa kohtaan. Velkaa on niin kiva tehdä ja niiiiin kurja maksaa takaisin. Raha on aina kuitenkin jonkun pussista pois. Mun mielestä sen pitäisi olla velan tekijän pussista... mutta se on vain mun mieleipde. Tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja käsitys;23709379:
Onko näillä "mitä ajattelet" aloituksilla enemmän tarkoitusta, kun äiti on luonostaan hoikka. Perhellä velaton koti ja kaks autoa. Lapsilla kalliita harrastuksia ja koskaan ei riidellä. Koko perhe on oikea täydellisyyden perikuva? Käsitin tän vähän vastapainoksi näille.

En näe näillä tai niillä enempää enkä vähempää tarkoitusta, mutta hyvä keskustelu ei ole aloittajan taholta ristiriitainen niin kuin tämä mielestäni hieman on. "Täydellisen" perheen todellisuus, voi tietenkin olla vielä ristiriitaisempaa, mutta... jotenkin minä en saanut kiinni aloituksen "ytimestä".

[QUOTE="a p";23709576]....niin ei siinä pikkuvelkojat juurikaan mitään saa ja isoille tuo 200 lyhennys ei ole mitään. Ihan ovat itse sanoneet...[/QUOTE]

Näinhän se menee. Siksi yksityisille ei olekaan aina kannattavaa myydä velaksi. Vain käteiskauppaa tai ennakkolaskulla.

[QUOTE="Fakta";23708962]Olet tyytymätön elämääsi. Yrität pönkittää egoasi kieltämällä totuuden siitä, että elämäsi on todella säälittävässä pisteessä. Jos olisit vastuuntuntoinen aikuinen, maksaisit ne ulosotossa olevat velkasi, etkä odottaisi niiden vanhenemista. Tuollainen säälittävä luuserius ja riman ali mönkiminen ovat suomalaisen pohjasakan toimia. Taidat hävetä aikalailla itseäsi ja perhettäsi. Tekstistäsi paistaa epävarmuus ja häpeä, vaikka kuinka yritätkin näytellä että kaikki on ok. Tarvitsisitte ammattiapua koko perhe.[/QUOTE]

Peesi tälle!

Aloittajalta haluaisin kysyä tämän ketjun lukaistuani, mikä on tämän aloituksesi perimmäinen syy? Haetko tukea vai mitä? Jos haet, ota ihmeessä vastaan neuvoja ja hae apua.

Jatkakaa ja eläkää onnellisina elämänne loppuun asti :)
älä anna kateellisten silmien polttaa loppuun itsetuntoanne.

ja maksa ne ulosotot pois niin kunto kohenee.

[QUOTE="a p";23708531]Miksi ei saisi matkustella, jos kerran mies maksaa? Pitäiskö hänen muka maksaa velkani vain siksi, että on mun kanssa?!
Ei ne ulosotossakaan ketään nälkään ja kylmyyteen tapa. Mitä eroa on sillä, että onko velka ulosotossa tai muuten velka? Niitä ulosotto velkoja mä viimeksi maksan, kun ne ovat jo pahimmassa mahdollisessa pisteessä. (Ei mulla kyllä muita olekkaan)[/QUOTE]

Täh, etkö tajua mitä eroa on olla velkaa ulosotolle kuin muuten? Yleensä muu velka maksetaan sovittuun päivään mennessä esim. vuokra maksetaan vuokrapäivänä jne. Ulosotosta ne velat saadaan, jos saadaan, vasta sitten kun henkilö viitsii ne sinne maksella|O

Yhteistyössä