Mitä ajattelet vanhemmista, jotka ei juo ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja none.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Selvästi ovat tulleet järkiinsä lapsen syntymän jälkeen.

Alkoholi on terveydelle haitallista turhaa rahanmenoa. Kyllä elämä pitää osata elää niin, ettei tuollaisia aineita tarvitse ollenkaan, ja kreisibailaus onnistuu hyvin ilman päihteitä. Jos elämä on niin huonoa, että pitää "nollata pää", kannattaa miettiä, miten siitä elämästä saa tehtyä parempaa, sen sijaan, että törsää turhaan päihteisiin.

Itse lopetin alkoholinkäytön teini-iässä, koska smurffilimu maistui paremmalta ja oli halvempaakin. Se on edelleen parempaa ja halvempaa, joten en ole kokenut tarvetta alkoholinkäyttöön myöhemminkään.

no en oikeestaan ajattele sen kummempaa, oma valinta. Tosdiaan ehkä käy mielessä, että käyttö ei ole aiemmin pysynyt kohtuudessa.
mut sitä mä ihmettelen, että lapsiperheessä käytetään alkoholia, mut ne juomat ja juomiset hoidetaan "salassa", eli kaikki alkoholipitoiset juomat säilytetään autotallissa ja siellä käydään naukkailemassa....

No aiemmin tuli silloin tällöin juotua ja silloin tällöin pössyteltyä pilveä. Lasten syntymän jälkeen alko jäi kokonaan pois ja pilvi pysyi. Ei darraa, eikä niin hitonmoista rahanmenoa alkoholiin, ei alkosekoilua. Jännä jos ihmiseåt ajattelevat että on ollu alkoholin kanssa ongelmia jos sen yhtäkkiä lopettaa

Vieraammista en ajattelisi oikein mitään. Ei minusta vanhempien mitenkään tarvitse näyttää kotona lapsille alkoholinkäyttöä, on ihan yhtä normaalia juoda se saunakalja tai lasi viiniä joskus päivällisellä tai olla juomatta. Kumpikin ok, ryypiskely lasten läsnäollessa taas ei ole.

Jos kyse olisi kaverista, miettisin toki sitäkin, miten asia vaikuttaa yhteiseen ajanviettoon. Jääkö kaveri uuden linjansa vuoksi pois jostain illanvietoista tai tuleeko niihin, mutta joko paheksuu muiden alkoholinkäyttöä tai häiriintyy siitä. Eihän näitä alkoholipitoisia kaveriporukan tapaamisia ole nykyään kuin muutama vuodessa, mutta kuitenkin.

Minä olin lapsen syntymän yhteydessä 2,5 vuotta käytännössä täysin juomatta. Kotona en juo edelleenkään, toisin kuin ennen raskaaksi tulemista. Saunakaljan tai -siiderin voisi toki juoda, mutta ei vaan huvita. Sen sijaan on joskus kiva päästä keikalle tai muuten vaan tanssimaan ja laulamaan karaokea ja silloin juon kyllä alkoholia. Tämä on minusta aivan ok, lapsi joka tapauksessa menee mielellään aina välillä mummolaan yökylään. Tai jos on isänsä kanssa kotona, minä olen kumminkin seuraavana aamuna ihan kunnossa, ei ole koskaan ollut pahoja krapuloita. Että ainakaan omassa tilanteessani en näe mitään tarvetta nollalinjalle, mutta jollain toisella voi tietysti olla toisenlainen tilanne. Tai jos on ihan pieniä lapsia, voi tilanne olla tilapäinen, en minäkään käynyt lapsen synnyttyä yli 1,5 vuoteen missään iltariennoissa kuin korkeintaan autolla käväisemässä, koska imetin ja olin yöherätyksistä väsynyt.

En mitään. Eipä kiinnosta itseäkään, eikä ole ikinä kiinnostanut. Kauheeta jos pitäs lasten takia ottaa että "lapset sais mallin normaaliin alkoholinkäyttöön"...

Ajattelisin vaikkapa että pyydetäänpä heidät illanistujaisiin.

Itse me emme käytä alkoa juurikaan, ei ennen lapsia eikä nykyään kahden lapsen vanhempina. Minä olen absolutisti, en kulauta edes onnittelumaljaa kurkustani alas jos siinä on alkoholia. Mies ottaa pari kertaa vuodessa muutaman annoksen.

Yhteistyössä