H
huoh
Vieras
Siis äitini kanssa on ollut pitkään asiasta vääntöä, ja varsinkin nyt kun tyttäreni 2v4kk on päässyt kunnolla uhman makuun, ja tietysti drama queeneilee sen minkä ehtii, jos asiat eivät mene hänen tahtonsa mukaan, niin olen huomannut, että äitini menee "lukkoon" kyseisestä toiminnasta ja lapsen itkupotkuilusta, jolloin hän alkaa lepyttää tai harhauttaa lasta ruualla, milloin milläkin, tyyliin jos lopetat itkun niin saat sitä tai tätä. Olen sanonut etten salli moista, ja tänään kun äitini taas oli lipsumassa sanoin hänelle, että ihan tosissaanko annat 2-vuotiaan määrätä, johon äitini sanoi että "olen kuule antanut 1-vuotiaankin määrätä", ja tarkoitti kuulemma minua pienenä. Minulla on aina ollut sellainen käsitys äidistäni, että hän on ollut juuri tuollainen epäauktoriteetti, mutta nyt se vahvistui. Toki en nyt tarkoita että mikään sotilaallinen kuri pitää olla, mutta uskon myös että omassa elämässäni on ollut vaikeuksia äitini epäauktoriteettiyden vuoksi, sillä melko kuriton minusta tuli sitten hieman myöhemmin, jolloin hän joutui ottaa kaikki lastenkodeilla uhkailut yms konstit käyttöön, ja elämä oli TODELLA ahdistavaa. (Äitini oli yh ja kaksin asuimme.)
Kysymys nyt vain kuuluu, että mitä ajattelisitte jos lapsenne tapaisi paljon mummoaan/muuta henkilöä, joka toimisi vastaavalla tavalla kuin minun äitini?
Kysymys nyt vain kuuluu, että mitä ajattelisitte jos lapsenne tapaisi paljon mummoaan/muuta henkilöä, joka toimisi vastaavalla tavalla kuin minun äitini?