Mitä ajattelisitte jos anoppinne käyttäytyisi näin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opossumi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opossumi"

Vieras
Anoppini on jotenhin ihmeellisesti mustasukkainen (?) meidän esikoisesta.

Minun äitini oli ostanut lapselle vaatteita ja anoppi, kun tuli käymään niin arvosteli miehelleni sitä kuinka vaatteet ovat juuri nyt sopivia eikä mene kauaa. (luuli siis etten kuule) Ja anoppi siis tuli hakemaan esikoistamme, koska me lähdimme mieheni kanssa käymään isommissa kaupoissa.

No sitten kun haimme lasta anopilta pois niin anoppi oli vaihtanut esikoiselle hänen ostaman vaatteen.Olin aika huvittunut tässä vaiheessa asiasta.

No sitten kävimme vanhemmillamme ja unohdin ottaa vaippoja mukaan ja isäni kävi sitten ostamassa niitä. (eri merkkejä kuin anoppi oli ostanut aikaisemmin)

Päätin sitten testata miten anoppi reagoi tähän ja puin sitten isäni ostaman vaipan esikoiselle päälle kun menimme anoppilaan. Ja otin tietenkin niitä vaippoja myös mukaan. Noh, kun lähdimme kotiin huomasin kotona, että anoppi oli vaihtanut vaipan niihin joita hän oli itse ostanut.

Hieman ärsyttää, mutta enemmän olen huvittunut anopin käytöksestä. Ei kai voi niin iso asia olla jos käytän pienemmän paketin vaippoja eka pois (eli nämä minun vanhempieni ostamat vaipat)

No anoppi on mustis lapsesta ja pelkää olevansa jotenkin huonompi iso-vanhempi kuin omat vanhempasi. Olen törmännyt vastaavaan ja oikeastaan välillä se tuntui olevan kisa siitä kummat ostaa kalliimpaa ja kummat ennättää ostaa lahjaksi juuri tietyn jutun ja kenen ostamaa lapsenlapsi käyttää. Luullakseni se on ihan luonnollista. Mä olen yrittänyt sanoa ettei sillä lahjan arvolla ole merkitystä ja molempien ostamia vaatteita on pidetty. Nyt ku muksu on jo isompi niin tuokin käytös on rauhottunut.

[QUOTE="opossumi";26806485]Aika sulosta tuo sen mustasukkaisuus on, kunhan ei äärimmäisyyksiin paisu :D[/QUOTE]

Mulla samanlaisia kokemuksia ja suloisuus on kyllä niistä kaukana. Se on todella ärsyttävää ja syö minun ja anoppini välejä.

Esim. äitini osti esikoiselle suuremman sängyn, koska esikoinen toivoi. Heti kun anoppini näki sängyn, niin alkoi meuhkaaminen siitä miten se on liian suuri. Minun tietämättäni anoppi oli sopinut mieheni kanssa treffit huonekaluliikkeeseen, koska esikoiseni piti välttämättä saada pienempi sänky. Olin ihan sanaton kun mies kertoi minne oli menossa..

[QUOTE="Tiina";26806554]Eihän tuommoisille anopeille voi muuta kuin hymyillä, suloisia! Ei kannata mieltään pahoitaa moisesta![/QUOTE]

Jos noissa mittasuhteissa pysytään, voikin hymyillä.

Ex-anoppi kiukutteli äitini lastenhoitoavusta eikä sitten kumminkaan ollut itse valmis auttamaan. Tyttärensä piti ruodussa, jos lapsi olisi viety kerrankin muualle hoitoon kun hänelle, hän ei enää koskaan olisi hoitanut tätä.

Tuollainen korkeintaan välillä ärsyttäisi, mutta saattaa mennä ohitse kun anoppi tajuaa olevansa yhtä tärkeä kuin toisetkin isovanhemmat. Eräällä tuttavalla taas on tämä kilpailu mennyt jo aika pitkälle. Kun toiset isovanhemmat luupavat viedä vaikka jonnekkin tapahtumaan/paikkaan lomalla, jos lapsi kertoo tästä toisille isovanhemmilleen saattavat lähteä samaan paikkaan lapsen kanssa ensin. Tai menevät ja tekevät vielä jotain "ekstraa", että meidän kanssa sentään tehtiin tällaistakin vielä eikös olekkin paljon hauskempaa. Vaatteissa myös tehdään sitä, että ostetaan tilalle omasta mielestä kivempi tai nätimpi ja kerrotaan lapselle ettei se takki nyt sovi sinulle yms siksi ostetaan tämä. Aika sekavaa lapselle, joka jo itsekkin ymmärtää asioista.

No ei ole mun mielestä huvittavaa ja suloista, niinkuin monen kirjoittajan mukaan. Minun anoppi aikoinonaan puki minun esikoiseni aina mieleisekseen. Hänellä oli siis mummolavaattet, jotka mummo puki lapselle päälle kun hän meni sinne. Ja ne otettiin yleensä pois, kun lähti, tai haettiin sieltä pois. Joskus sai myös näitä parempia vaatteita kotiin. Ja lupauksen, että ne voi tuoda mummulle pestäviksi, kun minä, miniä. en kuitenkaan osaa.. :)

Yhteistyössä