Mitä esim. 200 vuotta sitten tehtiin jos raskaus meni yliaikaiseksi eikä vauva meinannut syntyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kk

Vieras
Nyt kun on lääkkeet, että synnytys alkaa tai sektio. Tekikö ne sektioita silloin?

Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta, jossa kyseltiin millaista elämäsi olisi jos olisit syntynyt 100 vuotta sitten.

"Kätilö" veti mahan auki jos sektiota tarvittiin. Eikä silloon ollut mitään muuta puudutusta kuin suun kautta saatava alkoholi.

Että siinä sopii miettiä näitten luomuintoolijootten, että onko ollut jotakin hyötyä lääketieteen kehityksestä synnytyksenkin osalta.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
onko joku luomuintoilija joskus väittänyt että lääketieteen kehitys on jotenkin persiistä? Lienee ihan kyse niistä TURHISTA lääkkeistä ja operaatioista...

Sillä on oma nimikin, ylimedikalosoituminen:saint:.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mikä on liian yliaikainen? Tai siis milloin ruetaan käynnistelemään jos ei näytä synnytys alkavan?

Niinpä niin. Mun anopillekin oli sanottu sairaalassa aikoinaan, että "Taitaa olla rouva laskenut vain väärin, sellaista sattuu joskus nuorille rouville"... Hän siis kävi kysymässä, että mitä tehdään kun vauva ei tule ulos vaikka laskettu aika oli ja meni.

Ei tarvitse mennä edes 200 vuoden päähän, kun laskettu aika on selvitetty vauvan ensimmäisiin liikkeisiin perustuen.
Eikä tuo yleinen raskauden kestokaan ole tainnut olla ihan samalla lailla tiedossa, kuin nykypäivänä..

Mä olisin varmaan kuollut sinne synnytykseen - ahdas lantio ja kaikki otettu sektolla :/

Meinasin samaa kun olkinalle että entisaikaan ei taidettu mitään laskettuja aikoja ollakaa, oli vaan aavistus että nyt voitas olla niin ja niin pitkällä ja laskettu aika on joskus keväänkorvalla.

mun entinen mies on syntyny vuonna 65 ja meni kuukauden yli lasketun ajan. mitään ei tehty, hän syntyi sitten itsekseen. oli semmosen nukkakarvan peitossa ja painoi 5750 g ja oli 57,5 cm.

Mummolleni (85 vuotias) oli sanottu aikoinaan että ainakin palasina lapsi saadaan ulos. Oli neljäs lapsi tulossa ja mummosta tuntui että on iso lapsi tulossa. Ei mitään tutkimuksia tai muuta. Taputusta päälaelle ja kotiin odottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei tee pahaa:
Mutta onhan niitä vauvoja paloteltu sinne kohtuun ja sitten niitä palasia revitty ulos.
Mä valmistuin sairaanhoitajaksi 1986 ja vielä silloin oli naistentautien ja synnytysopin kirjassa maininta tuosta sikiön paloittelusta :x

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja toivottavasti ei tee pahaa:
Mutta onhan niitä vauvoja paloteltu sinne kohtuun ja sitten niitä palasia revitty ulos.
Mä valmistuin sairaanhoitajaksi 1986 ja vielä silloin oli naistentautien ja synnytysopin kirjassa maininta tuosta sikiön paloittelusta :x

:x apua!

Uusimmat

Yhteistyössä