Mitä etelään mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustan ekaa kertaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustan ekaa kertaa

Vieras
Lähdössä elämäni ekaa kertaa reissuun ensi viikolla. Turkkiin.

Mitä kaikkea tarvitsee mukaan ja paljon menee vaatetta viikossa?

Tiedän, olen avuton.. en haluaisi kantaa liikaakaan mukana.

Säätiedot voi etukäteen katsoa esim. msn sää sivuilta (näkyy 10 pv ennuste paikkakuntakohtaisesti).

Itse pakkaan periaatteella paita/ pv + pari ylimääräistä (nämä siis toppeja/ t-paitoja). Alaosia riittää 3 (esim. pari hametta ja caprit, mitä nyt tykkäätkin käyttää). Yhdet pitkähihaiset/ lahkeiset viileiden iltojen varalle. Bilevaatteet, jos käytte illalla bilettämässä. Uikkari/ bikinit. Sandaalit + umpinaiset kengät.

Aurinkorasvaa, kirja, rantapyyhe (tai sitten ostat paikanpäältä), hygienia jutut, laastaria, särkylääkkeitä, antihistamiinia (hyttysen pistot/ allergiat), kopio passista + lentolipuista.

Nämä nyt ainakin ottaisin mukaan.

Mulla on yleensä mukana jotain tällästä:
shortsit, mekko, farkut, olohousut, uikkarit, pyyhe, pari ohutta pitkähihaista, 3-5 toppia, useat alushousut ja rintsikat, parit sukat, sandaalit, tennarit, hygieniatarvikkeet, aurinkorasva ja mahdolliset lääkitykset, pelikortit, laturit (kamera, kännykkä)..

Just tulin turkista eikä muuten lämmintä tarvinnu ollenkaan. yölläkin oli tosi lämmin. katso säätiedot tosiaan. kynsisakset on myös hyvä olla ja käsidesiä. lukemista.

[QUOTE="Mimmi";24071751]Säätiedot voi etukäteen katsoa esim. msn sää sivuilta (näkyy 10 pv ennuste paikkakuntakohtaisesti).

Itse pakkaan periaatteella paita/ pv + pari ylimääräistä (nämä siis toppeja/ t-paitoja). Alaosia riittää 3 (esim. pari hametta ja caprit, mitä nyt tykkäätkin käyttää). Yhdet pitkähihaiset/ lahkeiset viileiden iltojen varalle. Bilevaatteet, jos käytte illalla bilettämässä. Uikkari/ bikinit. Sandaalit + umpinaiset kengät.

Aurinkorasvaa, kirja, rantapyyhe (tai sitten ostat paikanpäältä), hygienia jutut, laastaria, särkylääkkeitä, antihistamiinia (hyttysen pistot/ allergiat), kopio passista + lentolipuista.

Nämä nyt ainakin ottaisin mukaan.[/QUOTE]

Lisäksi ehkäisypillerit ja kondomeja.

[QUOTE="a.p";24072286]kiitos näistä vinkeistä :)

ehkä mä selviän :D ihme stressin olen ottanutki pakkaamisesta.

Tarvitseeko lääkkeistä olla reseptit mukana?[/QUOTE]

Juu tarvitsee ja pakka ne käsimatkatavaroihin.

Hyttysmyrkkyä on tarvittu ainakin Kreikassa. Rantapyyhkeitä otan itse kaksi, iljettää käyttää koko viikko aurinkorasvassa möhnääntynyttä pyyhettä ja yhdessä yössä ei meinaa kuivaa käsinpuristetusta litimärästä, jos pesee. Sandaaleja useammat, tuppaa hinkkaamaan kun etelässä kovasti hikoaa. Talkki on samasta syystä hyvä ottaa mukaan.

Miks ne reseptit pitää muka olla? ei mulla oo ollu ikinä.

No jos joku käy ihmettelee, että kannatko sä laillisesti reseptilääkkeitä mukana, vai laittomasti...
Se on vaan varotoimenpide, että on todistus.

Meillä ollu etelässä mukana kuopuksen insuliiniresepti ja todistus lääkäriltä (luulis, että resepti riittäis, mut ei), mutta mulla ei oo ikinä ollu astmalääkkeistä todistusta, eikä reseptejä, en oo jaksan hakea :D

Viimeksi muokattu:
Pitääkö lääkkeet olla alkuperäispakkauksessa vai voiko olla esim. dosetissa?

ja mä en kyllä ala mun kipulääkelaatikkoa ottamaan kokonaan mukaan vaan ihan vaan yhden liuskan (panacod). Kyllähän siitäki näkee mitä se on.

[QUOTE="a.p";24072385]Olipas kattava lista :)

tuossa ei ollut kirjoitettu että tarttisi reseptit mukaan.[/QUOTE]

Ei reseptejä tarvitsekaan olla, mulla ei ole koskaan ollut ja ei ole kyselty vaikka käsimatkatavarat (joissa lääkkeet) on tarkistettu.

Ei reseptejä tarvitsekaan olla, mulla ei ole koskaan ollut ja ei ole kyselty vaikka käsimatkatavarat (joissa lääkkeet) on tarkistettu.

Mitä lääkeitä sulla on ollut mukana?

mulla kilpirauhaslääkkeet, e-pillerit ja panacod käytössä. Kyllä mä ymmärtäsinki jos on huumelääkkeitä käytössä et pitää olla reseptit mut en jaksais noista kantaa niitä mukana. Ettei häviä.

[QUOTE="a.p";24072758]Mitä lääkeitä sulla on ollut mukana?

mulla kilpirauhaslääkkeet, e-pillerit ja panacod käytössä. Kyllä mä ymmärtäsinki jos on huumelääkkeitä käytössä et pitää olla reseptit mut en jaksais noista kantaa niitä mukana. Ettei häviä.[/QUOTE]

No huumelääkkeistä reseptit jää apteekkiin, joten niitä ei voisi edes kuljettaa mukanaan.

Yhteistyössä