Mitä evästä te olette ottaneet laivalle mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vedenkeitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heh";27966903]Et ole tainnut ruåttin sunnilla laiva matkata :D
Eihän ne myy viinaksiakaan los jos ei ole korttia mihin merkata[/QUOTE]

juuri olin tällä gracella seilaamassa ja ostin 6pakin kossukarpalomikälie tölkkejä menomatkalla ja join niistä kolme hytissä ja kukaan ei kysynyt mitään korttia.

[QUOTE="vieras";27966774]
saakeli, yhtä hyvin olisin voinut lähteä yksinäni tai viettää viikonlopun vaatehuoneessa siiderilaatikon kanssa :headwall:[/QUOTE]

No niinpä :)

[QUOTE="vieras";27966754]Joo, ne pienet (alle kouluikäiset) lapsethan osaavat syödä kunnolla santsaten silloin kun äiti käskee... Ja mitä sitä turhaa antamaan lapsille mitään välipaloja, kun kerran on olut buffassa mahdollisuus mahansa täyteen syödä. Jos ei tuo 2v esim. sitä tajuu, niin olkoot sitten nälkäinen! :D[/QUOTE]

Ehkä sitä joillekin sitten on elämäntapana syöminen ja se opetetaan lapsillekin jo pienestä pitäen. Ei meillä kyllä kukaan kaipaa enää mitään iltapaloja kun on syöty ravintolassa. No ihan vauvat on poikkeus, koska ne eivät syö buffetissa.

Voihan sitä lasta vähän kai kasvattaakin, ei se siitä kärsi... kun ravintolassa istutaan vähän pidempi aika, niin kyllä siinä lapsetkin ehtii syödä ihan yhdelle illalle riittämiin. En mä ainakaan hyväksyisi, että ravintolassa poiketaan pikaisesti ja sitten äkkiä pallomereen vonkumaan, että ois taas nälkä. Voi kai niille sanoa, että syökääs nyt hyvin kun ei sitten muuta tänä iltana enää syödä.

Me ollaan kerran otettu laivalle omat eväät, syötiin vielä ihan näkyvästi ne siellä laivan käytävällä :D

No tilanne tosin oli sellainen että olisimme ottaneet ruuat paluumatkalle buffasta mutta siellä oli ihan kaikki kattaukset täynnä :(
Eipä siinä kun laiva saapui Tallinnan satamaan oli tietysti ajatus kydä syömässä mutta siinä muutamassa tunnissa mihinkään kerennyt kun piti shoppaillakin :D
Joten matkalla terminaaliin kävimme hesestä ostamassa hamppariateriat jokaiselle mukaan :D
Laivassa emme saaneet mistään pöytää sillä kaikki oli ihan oikeasti varattuna :(
Samoin ei siis sinne buffaankaan päässyt :(
joten eipä auttanut kuin antaa muksuille hamppariateriat kouraan siinä rappusilla, siinä me sitten istuttiin ja syötiin :D
Henkilökunta kyllä katsoi kun ohitsemme meni,
mutta kun tilanne oli mikä oli eipä he voineet sitä miksikään muuttaa :(
Vaikkakin olimme päivämatkalla emme voineet lasten antaa olla nälissään.
Lisäksemme siellä söi moni muukin omia eväitään :(

Tästä olenkin oppinut että AINA tilaan samalla ruuat kuin matkankin :) Ei enään ikinä tuommoista reissua.

me ollaan menossa koko perhe, 2 aikuista ja 2 lasta 7v ja 2v maaliskuussa ruotsiin mutta en kyllä ajatellut erikseen eväitä mukaan tehdä, sen verran harvoin tehdään koko perhe (kerran vuodessa) risteilyjä että silloin en jaksa nähdä vaivaa leipien tekoon.. syömisiin olen varannut 400e niin luulis riittävän, 2v kaikki ruoka on ilmaista ja 7v joku 12e per ruoka, niin tosta 400e vielä jääkin..

minulle opetettiin jo pienenä, kun reissattiin paljon, että syödään silloin kun ruokaa on tarjolla eikä mitään eväitä raahata koko ajan mukana. Istuttiin buffetissa kunnolla ja sitten oli turha mankua vähään aikaan ruokaa, kska seuraavan kerran syötiin aamupalalla ja ravintolassa ruotsissa. olihan laivalla sitten namuja ym. mitä pistää poskeensa. eikä kyllä nälkä koskaan yllättänyt.

olen hakenut mennessä salaatit subista. viikkarin ravintoloist avain yhdessä on kasvisateria ja se on kasvishampurilainen. niin surkea valikoima että mieluummin ostan maista mennen tullen ruokani.

Alkuperäinen kirjoittaja kerran oli omat eväät;27966981:
Me ollaan kerran otettu laivalle omat eväät, syötiin vielä ihan näkyvästi ne siellä laivan käytävällä :D

No tilanne tosin oli sellainen että olisimme ottaneet ruuat paluumatkalle buffasta mutta siellä oli ihan kaikki kattaukset täynnä :(
Eipä siinä kun laiva saapui Tallinnan satamaan oli tietysti ajatus kydä syömässä mutta siinä muutamassa tunnissa mihinkään kerennyt kun piti shoppaillakin :D
Joten matkalla terminaaliin kävimme hesestä ostamassa hamppariateriat jokaiselle mukaan :D
Laivassa emme saaneet mistään pöytää sillä kaikki oli ihan oikeasti varattuna :(
Samoin ei siis sinne buffaankaan päässyt :(
joten eipä auttanut kuin antaa muksuille hamppariateriat kouraan siinä rappusilla, siinä me sitten istuttiin ja syötiin :D
Henkilökunta kyllä katsoi kun ohitsemme meni,
mutta kun tilanne oli mikä oli eipä he voineet sitä miksikään muuttaa :(
Vaikkakin olimme päivämatkalla emme voineet lasten antaa olla nälissään.
Lisäksemme siellä söi moni muukin omia eväitään :(

Tästä olenkin oppinut että AINA tilaan samalla ruuat kuin matkankin :) Ei enään ikinä tuommoista reissua.

en vaan olisi kehdannut :(

[QUOTE="vieras";27967082]Ihan oikeasti oikein säälittää että joku lähtee perheensä kanssa laivalle ja siellä sitten hytissä syövät jotain pika"kaurapuuroa".[/QUOTE]

Ei tarvii sääliä. Jäähän teille enemmän sinne buffaan? Me ollaan oikein tyytyväisiä näin.

Ihmisillä on vaan eri prioriteetit ja ihmiset nauttii eri asioista. Vaikkei siitä kaurapuurosta nauttiskaan, niin sitten ehkä nauttii siitä, että samalla rahalla minkä joku käyttää risteilyyn voi tehdä useamman päivän reissun.

Ollaan otettu lapsille pelkästään jotain hedelmää iltapalaksi ja pillimehua. Lapsilla saattaa olla vielä pikkunälkä illalla. Itse en jaksa iltapalaa enää syödä. Muuten syödään päivälliset ja aamupalat laivan ravintoloissa.

jos laivalle lähtee niin tuskin se 2 euroa se suurin kysymys on. ottaen huomioon nykyiset laivamatkojen hinnat.

3-lapsiselta perheeltä 6€ kolmeen pillimehuun. Ei hyvää päivää! Ennemmin eväät mukaan, vaikkemme mitään köyhiä edes olla. Me ollaan aina reissattu iltalaivoilla (lähtö 20.00) ja koska lapset ovat jo niin pieniä, menevät melkein heti laivalla jo nukkumaan (21-22). Ei siinä mihinkään buffetteihin väsyneiden lasten kanssa lähdetä, vaan rauhoitellaan menoa jo hytissä, eväs-iltapalaa syöden. Aamulähtöjä emme harrasta, koska täytyisi nousta kotoa jo kukon laulun aikaan, aamu-unisina ihmisinä meille sopii parhaiten iltalähdöt.

Laivalla joku kuiva sämpylä muutamalla kinkun palalla ja kuivuneella kurkulla maksaa jo 5€/kpl, tuohon hintaan teen kotona vaikka 10 sämpylää runsaine täytteineen mukaan.

Ei ne laivan eines-ravintolaruuat nyt mitään niin gourmetia ole, ettenkö itse voisi ottaa omia, paremmin tehtyjä eväitäni mukaan. Miksi maksaa ylihinnoitellusta paskasta! Laivalle mennään ryyppäämään eikä mitään ruokia mussuttamaan!

[QUOTE="mie";27967300]Ei ne laivan eines-ravintolaruuat nyt mitään niin gourmetia ole, ettenkö itse voisi ottaa omia, paremmin tehtyjä eväitäni mukaan. Miksi maksaa ylihinnoitellusta paskasta! Laivalle mennään ryyppäämään eikä mitään ruokia mussuttamaan![/QUOTE]

no mutta kun ei siellä saa vetää kalsarikännejä edes menomatkalla, ketä paluumatkalla enään kiinnostaa :(

Joo onhan minulla tyyliin yhdet pillimehut ja rusinarasiat, jotka annan lapsille siinä terminaalissa. Siellä on sen verran tylsä odottaa laivaan pääsemistä, että tuolla tavalla saan ne hetken istumaan paikoillaan. Tosin tää ei varmaan kelpaa laivaevääksi, kerran ne syödään jo ennen laivaa. Tottakai minulla oli pilttejä ja korviketta kun lapset alle 1-v. Ja taidan nyt keväälläkin ottaa pari pillimaitoa tuolle juuri 1-v. täyttäneelle kun sen juomisista ei aina tiedä. Mutta vaikka iltalähdöllä lapset menee melkeen heti nukkumaan, niin ei me miehen kanssa mitään ruokaa tai eväitä siihen aikaan enää kaivata. Haetaan yleensä namipussi taxfreestä ja mussutellaan sitä hytissä.

Yhteistyössä