Mitä harrastaa vuoden ikäisen kanssa Turussa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 30+1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

30+1

Vieras
Kiitos etukäteen vinkeistä!

Tyttö, ainoa lapsi, syksyllä vuoden. Jatkan kotona oloa siis vielä ainakin vuoden.

Haluaisin tehdä jotain missä näkisi muitakin äitejä ja tytöllä oli aktiivista tekemistä. Uimassa käydään nyt viikottain, se on todella kivaa ja tyttö rakastaa pulikoimista, syksyllä siirrytään uimahalliin.

Haluaisin kuitenkin tehdä jotain ohjattua ja uutta. Onko muskari ainoa vaihtoehto? En pidä yhtään laulamisesta. Mitä muskareita suosittelette? Ei muuten kuulita seurakuntaan, enkä halua mitään seurakuntaneuvoja.
 
Me oltiin äiti-lapsi jumpassa, ja vauva tykkäsi ihan kauheasti. Ne päivät oli aina mukavia, kun oli niin selkeä rytmi ja sen jälkeen unet maistui.

Marakatissa ollaan käyty kahvilla, mutta kaipaisin jotain oikeaa, ohjattua tekemistä. Vähän pelottaa tämä kotiin jääminen, ja siksi olisi kiva kun olisi jotain oikeaa ohjelmaa että näkisin edes kerran viikossa samoja naamoja. Puistoissa se on aina sellaista omanlaista small talkia, ilman kunnon keskusteluja.

Onko vielä ihan yksityiskohtaisia neuvoja? Mitä ne perhekerhot ovat?
 
Alkuperäinen kirjoittaja 30+1:
Me oltiin äiti-lapsi jumpassa, ja vauva tykkäsi ihan kauheasti. Ne päivät oli aina mukavia, kun oli niin selkeä rytmi ja sen jälkeen unet maistui.

Marakatissa ollaan käyty kahvilla, mutta kaipaisin jotain oikeaa, ohjattua tekemistä. Vähän pelottaa tämä kotiin jääminen, ja siksi olisi kiva kun olisi jotain oikeaa ohjelmaa että näkisin edes kerran viikossa samoja naamoja. Puistoissa se on aina sellaista omanlaista small talkia, ilman kunnon keskusteluja.

Onko vielä ihan yksityiskohtaisia neuvoja? Mitä ne perhekerhot ovat?

Meillä oli Martinseurakunnan kerhossa paljon puuhaa, retkiä, ruuanlaittoa yms. Neuvolasta voisit kysyä lisää kaikista kerhoista mitä Turussa on. Itse olin aikoinani sellaisessa kerhossa mihin kutsuttiin muutama äiti ja siellä puuhattiin kaikkea lasten kanssa. Kävi myöskin kasvatus-ja perheneuvolasta ihmisiä luennoimassa yms. siis aivan laidasta laitaan juttuja. ja yksin-ja yhteishuoltoliito (vai mikä sen virallinen nimi nykyisin on) järjestää myös kaikenlaista toimintaa.
 
Me käytiin perhekerhossa (seurakunnan, vaikkei kuuluta kirkkoon; myöhästyttiin aina sen verran, että alkuhartaus oli jo ohi :snotty: ) ja MLL:n perhekahvilassa kun esikoinen oli 1 v (ja myös silloin, kun esikoinen oli 2 v ja kuopus pikkuvauva). Sieltä mä sain nimenomaan niitä äitikavereita joiden kanssa treffattiin kerhossa joka viikko, ja joiden kanssa nähtiin kesällä puistossa aina tiistaiaamuisin kello 10 :). Tehtiinpä muutama yhteinen retkikin.

Kerhossa ja kahvilassa oli ohjattua toimintaa, esimerkiksi muskaria, maalausta, ohjattua leikkiä, sen sellaista. Siellä oli kivaa, kunnes esikoinen alkoi olla lähempänä 3 v ikää: tuolloin "vauvojen seura" ei häntä enää kiinnostanut, ja perhekahvilan ohjattu toiminta muuttui ohjaajien lähtemisen myötä vaan vapaaksi oleskeluksi.

Äiti-lapsijumppaan asti ei koskaan päästy, kun mulla oli kaksi pikkuista jotka olisivat sinne osallistuneet. Jos joskus vielä teen kolmannen, niin hänen kanssaan jumpataan :D
 

Similar threads

Yhteistyössä