Mitä helvettiä mä teen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Mulla on täys juoppo mies, meillä 6kk poika.
Mies aina lupaa ja lupaa mut silti aina pettää lupauksensa. Nyt taas tilanne siin että darrassa kinuaa viel yhtä mahdollisuutta. Aina viel yks mahdollisuus.. oon kestäny tätä pojan takia, että pojalla ois ehjä perhe!
Miestäni kohtaan mun tunteet on nyt aika mitättömät.
Ja oon menny ihastumaan palavasti sitte toiseen mieheen, hän tuntee samoin.
Lähdenkö ? Kuinka monta mahollisuutta pitää antaa lapsen takia..

ei tarvi antaa enää jos oot antanu jo monta. nyt vauva ei viel niin kaipaa isää, mut jos esim vuoden päästä tilanne on ihan eri. ja se voi olla miehelle pysäyttävä ja raitistava asia jos sä oot sanojes takana ja lähdet. voi ajan kanssa kattoa jos mies saa elämänsä kuntoon..

Haluatko että pojan ehjään perheeseen kuuluu arkipäivänä sellainen että luvataan ja luvataan ja aina pettyy? Lapsi syyttää itseään tuollaisesta.

Vai että pojalla on perhe - joskin ei biologisen isän kanssa - ja saa luotettavan ja läheisen mieshahmon elämäänsä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Haluatko että pojan ehjään perheeseen kuuluu arkipäivänä sellainen että luvataan ja luvataan ja aina pettyy? Lapsi syyttää itseään tuollaisesta.

Vai että pojalla on perhe - joskin ei biologisen isän kanssa - ja saa luotettavan ja läheisen mieshahmon elämäänsä?

No ehdottomasti viimeinen.
Musta tuntuu vaan että teen niin väärin jos rikon pojan perheen.
Koko miehen suku pitää mua täytenä saastaläjänä jos lähden, pitäisi vaan jaksaa ja antaa mahdollisuuksia. Ja kyllä mies kuulemma saakin vähän tehä mitä haluaa ja nainen hoitaa lapset. Sori vaan jos en oo ihan noin vanhanaikanen??
Ja kyllä mua tuo mies säälittääkin kun itkee taas anteeks antoa..

en vaan tajua mistä näitä juoppolalleja isukkeja riittää??????! Miksi alatte edes vehtaamaan sellasten kanssa? kai te pitempään tutustutte toisinne ennenkuin perheitä perustatte?
Jooo juopoksi saattaa muuttua myöhemminkin, tiedän, mutten ymmärrä.

Miehesi ei tuosta muutu, ellei sitten todella pian suostu lähtemään hoitoon. Voithan vielä kerran esittää asian hänelle, todellakin vaihtoehtoina välitön hoitoon hakeutuminen tai sitten ero, ei mitään joustoa näistä. Olethan muuten puhunut miehesi kanssa myös silloin kun hän on täysin selvin päin? Moni tekee sen virheen, että jankkaa ja riitelee humalaisen tai krapulaisen kanssa, mutta silloin kun mies selvin päin, asiaa ei enää otetakaan esille.

Ehjä perhe??? Kaikkea muuta. En minä ainakaan kattelisi. Äiti aikoinaan katteli 25 vuotta ja joka kerta "lopetti" kun oli tosi paikka kyseessä. Äiti lopulta uskoi ettei se lopeta ja erosi, tosin lasten "takia" olivat loppuajan, juupa juu.

Alkuperäinen kirjoittaja Laiheliini:
Alkoiko mies juoda vasta lapsen syntymän jälkeen? Jos ei, miksi hankit lapsen juopon miehen kanssa?

No kunnolla vasta nyt pojan syntymän jälkeen. Koko mun raskausaikana ei oikeastaan paljon ottanut.. Sitä ennen käytiin yhessä paljon ulkona.
Ei tainnu mies ihan tajuta miten elämä tulee muuttumaan! Itse en edes kaipaa sitä biletystä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miehesi ei tuosta muutu, ellei sitten todella pian suostu lähtemään hoitoon. Voithan vielä kerran esittää asian hänelle, todellakin vaihtoehtoina välitön hoitoon hakeutuminen tai sitten ero, ei mitään joustoa näistä. Olethan muuten puhunut miehesi kanssa myös silloin kun hän on täysin selvin päin? Moni tekee sen virheen, että jankkaa ja riitelee humalaisen tai krapulaisen kanssa, mutta silloin kun mies selvin päin, asiaa ei enää otetakaan esille.

Ollaan puhuttu selvinpäin. Ihan ilman sitä krapulaakin. Mut virsi on aina sama, hän lopettaa ja plaaplaa me ollaan tärkeintä hänelle. Mut sitte viikonloppuna taas kehittää riidan ja lähtee dokaan.
Nojoo, oli käyny lääkärissä ja ois ollu AA-kokous, mut herrapa päätti lähteä festareille.. Dokaan.

Käyppä päihdelinkin sivuilla lueskelemassa.
Sieltä löytyy niin puolisoiden kun alkoholistien aikuisten lastenkin kirjoituksia.
Löytyis varmasti ajatuksia herrättäviä tekstejä jotka saattaisi auttaa päätöksenteossa.
Voimia :hug:

Haaskaat aikaasi siinä suhteessa juopon kanssa. Lähde ihmeessä. Lapsikin on niin nuori, että ei tule pahempia traumoja. Lähteminen lapsen kanssa on sata kertaa vaikeampaa kun hän on pari vuotta vanhempi. Eroa nyt vaan. Älä tunne syyllisyyttä, älä kuuntele juopon perhettä. Tiedätkö miksi se perhe haluaa teidän pysyvän erossa? Koska jos eroatte, niin juoppo on takaisin oman perheensä kontoilla! He eivät halua siitä riesaa tai huolta! Siksi he eivät halua, että lemppaat sen. Lähde oman mielenterveytesi vuoksi, ja jotta voit tarjota lapsellesi tasapainoisen, onnellisen elämän. t. kokemusta on...

Eri osoitteesiin vaan! Tosta ei tunnu hyvää seuraavan. Olet itseksesi paljon vakaampi kasvattaja kuin mitä miehesi ikinä pystyy olemaan. Lapsen paras menee kaiken edelle ja tässä tapauksessa juoppo faija ei ole hyvä vaihtoehto. Sorry.

Just sen lapsen takia sitä mahdollisuutta ei pidä antaa. Pelasta se lapsi.
Viinaa-nöyrä-viinaa-nöyrä-viinaa-nöyrä...kierre on loputon! Aina se morkkis iskee ennenpitkää ja luvataan vaikka kuu taivaalta.

Älä tunne syyllisyyttä, älä kuuntele juopon perhettä. Tiedätkö miksi se perhe haluaa teidän pysyvän erossa? Koska jos eroatte, niin juoppo on takaisin oman perheensä kontoilla! He eivät halua siitä riesaa tai huolta! Siksi he eivät halua, että lemppaat sen.

Tarkoitin yhdessä tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ollaan puhuttu selvinpäin. Ihan ilman sitä krapulaakin. Mut virsi on aina sama, hän lopettaa ja plaaplaa me ollaan tärkeintä hänelle. Mut sitte viikonloppuna taas kehittää riidan ja lähtee dokaan.
Nojoo, oli käyny lääkärissä ja ois ollu AA-kokous, mut herrapa päätti lähteä festareille.. Dokaan.

Aha, että vielä festareille ja jätti ilmeisesti sinut lapsen kanssa kahden, vai? No onpa tosi lapsellinen ja vastuuton äijä. En sittenkään antaisi tuollaiselle enää mitään viimeistä mahdollisuutta vaan lähtisin etsimään parempaa elämää ilman moista riesaa. Lapsesi ei tee juoppoisällä yhtään mitään, usko pois, ja sanon tämän ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä. Vauvasi ei ole vielä kiintynyt siinä määrin isäänsä, että osaisi tätä kovasti kaivata. Eri asia on jos vitkuttelet päätöstäsi ja lähdetkin vasta joskus 2-3 vuoden päästä. Sitten lapsellesikin se on jo paljon vaikeampaa.

Aika kevyillä tiedoilla (eli perusteilla) ihmiset ovat valmiita lynkkaamaan.

"No kunnolla vasta nyt pojan syntymän jälkeen. Koko mun raskausaikana ei oikeastaan paljon ottanut.. Sitä ennen käytiin yhessä paljon ulkona.
Ei tainnu mies ihan tajuta miten elämä tulee muuttumaan! Itse en edes kaipaa sitä biletystä.."

Tiedä vaikka AP kuuluisi niihin ihmisiin jotka ajattelevat että 2-4 kertaa kuussa ryyppääminen on yhtä kuin alkoholismi tai juoppous.