Mitä hienoa on siinä, että mennään kipeänä töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja maanvaiva:
siittä vaan tulee niin ressiä sitten kun tietää, miten ne työt töissä kasaantuu. Sitten on tietty toienlaisia hommia jossa ne työt ei kasaannu (vaikkapa kaupassa tai hoivatyössä) koska siellä on sitten tuuraajat heti hankittava, mutta sitten harmittaa muiden puolesta jotka joutuu tekee pitkää pvää kun ite makaa kotona.
Kyllä mulla pitää olla pää kainalossa, että jään kotiin

No ei varmaankaan ole kovin suositeltavaa mennä kuumeessa ja kaameassa räkätaudissa sairaalaan töihin. Itse olen ollut syöpähoitojen takia niin vastustuskyvytön, että ei siinä hoitaja ole saanut kipeä olla. Mähän olin monesti infektion päällä ollessa yksin sairaalahuoneessa enkä saanut poistua sieltä, syinä se että olin ollut toisessakin sairaalassa ja piti odottaa testituloksia sairaalabakteerista sekä mulla oli tosiaan niin huono vastustuskyky.

mutta minä menen sairaana töihin, koska on pakko. Meillä on perheyritys, jossa on 3 henkeä töissä. Teemme työtä, jossa on jatkuva "suorittamispakko", eli tilauksia satelee yritysasiakkailta joka viikko, eli heiltä tulee viikkotilaukset; maanantai-tiistai tilaus meillä, perjantaina oltavana rekan kyydissä kohti asiakasta. Ja tuote on sellainen, joka täytyy valmistaa mittojen mukaan (ködentaitoja/sisustusalaa tavallaan alihankintana isommille yritykselle). Jos yksikin on poissa, homma ei toimi... Eli usein joudun olemaan aivan sairaana töissä tai vaihtoehtoisesti muut tekevät työtä aamukahdeksasta iltakymmeneen. Mutta ymmärrän, poikkeustapauksia olen...