Mitä hittoa mä teen jos en saa hammaslääkäriin aikaa ennen leikkausta ja korjattavaa olisi?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siis kun mulle laitetaan lonkkaan tekonivel ja sen takia pitää olla suussa kaikki kunnossa. No olin tänään hammaslääkärissä ja heinäkuulle kuulemma saisi ajan. :snotty: :kieh: Mulla leikkaus 8.7!!! No mun hampaita hoitanut hammaslääkäri on lomalla kesäkuun...

Mä meen huomenna röntgeniin ja hampaat kuvataan, vien kuvat hammashoitolaan ja lääkäri kattoo ne kuvat.

Mutta siis jos jotakin tehtävää on niin pakkohan mulle on aika löytyä!!! En mä jumaliste ala tämän paikkakunnan hammashoitola ongelmien takia siirtämään mulle tärkiää leikkausta paikassa jonne ei niitä aikoja niin vain saada. Ja mut leikkaava ortopedi jää jossaki vaihees heinäkuuta kesälomalle, että pieni lykkäys ei auttaisi.

Siis prkele.

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Oisko yksityinen hammaslääkäri ihan poissuljettu vaihtoehto? Sinne saa ajan suurin piirtein heti.

Millä mä opiskeleva yh sellaisia maksan. :ashamed: Korvaahan Kela osan, mutta silti jää maksettavaa varmaan ihan kivasti.

Mene yksityiselle. Jos täältä saisi hammaslääkäriaikoja muutaman kuukauden sisään varauksesta hyppisin riemusta. Vuosi ei ole täällä jonotusaika eikä mikään.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Oisko yksityinen hammaslääkäri ihan poissuljettu vaihtoehto? Sinne saa ajan suurin piirtein heti.

Millä mä opiskeleva yh sellaisia maksan. :ashamed: Korvaahan Kela osan, mutta silti jää maksettavaa varmaan ihan kivasti.

Aika lailla saman verran jää minusta maksettavaa kuin julkisella puolellakin... Kun ei sekään ilmasta ole :/

No kesällähän sä olet jo valmistunut ammattiisi. Kyllä palkasta hammaslääkärimaksun maksaa vaikka osamaksulla.

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:

Aika lailla saman verran jää minusta maksettavaa kuin julkisella puolellakin... Kun ei sekään ilmasta ole :/

Ei siinä tosiaan mitään kovin isoa eroa enää nykyisin olen :/

Jos potilas ei ole leikkauskelpoinen, siirtyy leikkauksen tekeminen siihen aikaan että potilas on leikkauskelpoinen. Ihan arkipäivää tuo on, että huonojen hampaiden vuoksi joudutaan lykkäämään tekonivelleikkauksia. Jos viisastelu sallitaan, niin hampaat kannattaisi pitää aina kunnossa. Yleensä juuri ne, jotka eivät käy muutenkaan hoidossa, haluavat sitä sitten hetimulletännekaikki-periaatteella, kun koettu hoidon tarve lopulta löytyy.

Jos motivaatio ei riitä hampaiden korjauttamiseen, huonot voi myös poistattaa esim. juurihoitojen sijaan. Tällainen hoito sujuu nopeammin. Oletuksesi siitä, että hammashoitolassa perutaan muita potilaita siksi, ettet halua odottaa, on aika lapsellinen ja itsekäs.

Kyllä kuvittelisin sinun saavan akuuttiaikoja kun on tekonivelleikkauksesta kyse. Olivatko nyt ihan tosissaan tuon heinäkuun kanssa kun selitit tilanteen? Eräs tuttuni pääsi täällä ihan jonon ohi kun oli myös lonkkaleikkaukseen menossa, täälläkin nykyään aika tiukilla nuo hammaslääkäriajat.

Tai sitten vaadit maksusitoumusta yksityiselle.

Yhden pinnan paikkaus yksityisellä kela-korvausvähennyksen jälkeen maksaa n. 40e. Jos on isompi paikka niin n. 50-80e.

Mä kävin tänä keväänä yksityisellä. Tarkistus, puhdistus ja hammaskiven poisto Kela-korvauksen jälkeen 63e. Viimeksi kun pari vuotta sitten oli reikiä ja niistä meni 40-80e/kpl. Tuolloin pari vuotta sitten iski vaan hirveä paniikki päälle, että hampaat on saatava kuntoon enkä ala odotella mitään enkä ketään. Syön vaikka puoli vuotta kaurapuuroa, jos ei muuten löydy rahoja...

Täällä ainakin on se pikaisempi jono esim. raskaana oleville ja todella hidas jono tavallisille työtä tekeville, joiden toivotaankin kääntyvän yksityisen hammaslääkärin puoleen. Kyllä sä saat ajan, koska syy on hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:

Minä olen ainakin maksanut yksityisellä n. 80 euroa yhden hampaan paikkauksesta, Kelasta on jotain saanut takaisin. On se nyt jonkin verran halvempaa kunnallisella.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos potilas ei ole leikkauskelpoinen, siirtyy leikkauksen tekeminen siihen aikaan että potilas on leikkauskelpoinen. Ihan arkipäivää tuo on, että huonojen hampaiden vuoksi joudutaan lykkäämään tekonivelleikkauksia. Jos viisastelu sallitaan, niin hampaat kannattaisi pitää aina kunnossa. Yleensä juuri ne, jotka eivät käy muutenkaan hoidossa, haluavat sitä sitten hetimulletännekaikki-periaatteella, kun koettu hoidon tarve lopulta löytyy.

Jos motivaatio ei riitä hampaiden korjauttamiseen, huonot voi myös poistattaa esim. juurihoitojen sijaan. Tällainen hoito sujuu nopeammin. Oletuksesi siitä, että hammashoitolassa perutaan muita potilaita siksi, ettet halua odottaa, on aika lapsellinen ja itsekäs.

Kuule katsoppa peilliin.

Alkuperäinen kirjoittaja miltäs näyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Kuule katsoppa peilliin.

Ehjät ja valkoiset hampaathan ne siellä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minä olen ainakin maksanut yksityisellä n. 80 euroa yhden hampaan paikkauksesta, Kelasta on jotain saanut takaisin. On se nyt jonkin verran halvempaa kunnallisella.

Mulla maksoi kunnallisella, röntgenkuva, puudutteet ja paikkaus 45 ?.

Alkuperäinen kirjoittaja liina:

No kesällähän sä olet jo valmistunut ammattiisi. Kyllä palkasta hammaslääkärimaksun maksaa vaikka osamaksulla.

Niin siihen palkkaa varten pitäisi olla töitäkin eikä tällä hetkellä ole tiedossa kuin se osa-aikainen mitä teen nytkin.

Ihme oletus, että kaikilla valmistuneilla on heti töitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonko yksityisellä maksaa hampaan paikkaus? Mietin kans josko kävisin siel korjaamas hampaan. Kans opiskelijan tuloilla ei hirveesti oo varaa valita.

Riippuu kai lääkäristäkin, mut KELA-korvausten jälkeen aika samoihin menee ku kunnallisellakin puolella.

Yhteistyössä