Mitä hittoa mä teen jos en saa hammaslääkäriin aikaa ennen leikkausta ja korjattavaa olisi?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos potilas ei ole leikkauskelpoinen, siirtyy leikkauksen tekeminen siihen aikaan että potilas on leikkauskelpoinen. Ihan arkipäivää tuo on, että huonojen hampaiden vuoksi joudutaan lykkäämään tekonivelleikkauksia. Jos viisastelu sallitaan, niin hampaat kannattaisi pitää aina kunnossa. Yleensä juuri ne, jotka eivät käy muutenkaan hoidossa, haluavat sitä sitten hetimulletännekaikki-periaatteella, kun koettu hoidon tarve lopulta löytyy.

Jos motivaatio ei riitä hampaiden korjauttamiseen, huonot voi myös poistattaa esim. juurihoitojen sijaan. Tällainen hoito sujuu nopeammin. Oletuksesi siitä, että hammashoitolassa perutaan muita potilaita siksi, ettet halua odottaa, on aika lapsellinen ja itsekäs.

Kuule kun mun hampaita on hoidettu jo muutaman vuoden ajan vähän väliä. Mun sylkirauhaset on kärsineet sädehoidoista, syljen koostumus muuttunut sen takia ja sylki ei suojaa hampaita niin hyvin. Tämän sanoi ihan hammaslääkäri ja tänään toinen hammaslääkäri sanoi, että mun hampaat on todella helposti reikiintyvät.

Että ei ole kyse motivaatiosta. Sori nyt vain.

Ja missä vitun kohdassa mä kirjoitin, että muilta pitää perua aikoja??????????? :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kyllä kuvittelisin sinun saavan akuuttiaikoja kun on tekonivelleikkauksesta kyse. Olivatko nyt ihan tosissaan tuon heinäkuun kanssa kun selitit tilanteen? Eräs tuttuni pääsi täällä ihan jonon ohi kun oli myös lonkkaleikkaukseen menossa, täälläkin nykyään aika tiukilla nuo hammaslääkäriajat.

Tai sitten vaadit maksusitoumusta yksityiselle.

Mä vien huomenna röntgenkuvat sinne ja niitten perusteella kattotaan pitääkö jotakin tehdä. Sitten yrittävät tarvittaessa kaivaa aikoja jostakin...?

No onko sun mahdollista kysyä sostoimistosta jotain maksusitoumusta tms, jos et pääse kunnalliseen ja hampaat on hoidatettava yksityisellä? Hintaeroa ei kyllä siis välttämättä tule kovin paljon, jonkin verran kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
No onko sun mahdollista kysyä sostoimistosta jotain maksusitoumusta tms, jos et pääse kunnalliseen ja hampaat on hoidatettava yksityisellä? Hintaeroa ei kyllä siis välttämättä tule kovin paljon, jonkin verran kuitenkin.

Niin en tiedä sitten kuinka sossu suhtautuu tällaiseen...Mutta jos hinnanero ei ole suuri Kela-korvauksen jälkeen, niin ehkä sitten pitäis mennä sinne yksityiselle. Kuinka siellä toimitaan maksun kanssa? Siis pitääkö itte maksaa eka ja sitten Kela korvaa vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Niin en tiedä sitten kuinka sossu suhtautuu tällaiseen...Mutta jos hinnanero ei ole suuri Kela-korvauksen jälkeen, niin ehkä sitten pitäis mennä sinne yksityiselle. Kuinka siellä toimitaan maksun kanssa? Siis pitääkö itte maksaa eka ja sitten Kela korvaa vai miten?

Se vähän vaihtelee, osa velottaa Kelalta itse suoraan ja osa ei. Ja osassa paikoista on mahdollista saada lasku, osassa pitää ainakin uuden asiakkaan maksaa ensimmäisellä kerralla käteisellä. Sun kannattaan kysellä sieltä paikallisilta niiden käytännöt ja hinnat, jos siellä on yksityisiä. Jos et siis millään pääse kunnalliseen.

Scarlett O Harava:
Mutta jos hinnanero ei ole suuri Kela-korvauksen jälkeen, niin ehkä sitten pitäis mennä sinne yksityiselle. Kuinka siellä toimitaan maksun kanssa? Siis pitääkö itte maksaa eka ja sitten Kela korvaa vai miten?

Mä käyn yksityisellä ja hänellä on ainakin käytäntö, että laskuttaa itse KELAa ja potilaan laskuun tulee vaan se omavastuuosuus, mikä jää itselle maksettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos potilas ei ole leikkauskelpoinen, siirtyy leikkauksen tekeminen siihen aikaan että potilas on leikkauskelpoinen. Ihan arkipäivää tuo on, että huonojen hampaiden vuoksi joudutaan lykkäämään tekonivelleikkauksia. Jos viisastelu sallitaan, niin hampaat kannattaisi pitää aina kunnossa. Yleensä juuri ne, jotka eivät käy muutenkaan hoidossa, haluavat sitä sitten hetimulletännekaikki-periaatteella, kun koettu hoidon tarve lopulta löytyy.

Jos motivaatio ei riitä hampaiden korjauttamiseen, huonot voi myös poistattaa esim. juurihoitojen sijaan. Tällainen hoito sujuu nopeammin. Oletuksesi siitä, että hammashoitolassa perutaan muita potilaita siksi, ettet halua odottaa, on aika lapsellinen ja itsekäs.

Kuule kun mun hampaita on hoidettu jo muutaman vuoden ajan vähän väliä. Mun sylkirauhaset on kärsineet sädehoidoista, syljen koostumus muuttunut sen takia ja sylki ei suojaa hampaita niin hyvin. Tämän sanoi ihan hammaslääkäri ja tänään toinen hammaslääkäri sanoi, että mun hampaat on todella helposti reikiintyvät.

Että ei ole kyse motivaatiosta. Sori nyt vain.

Ja missä vitun kohdassa mä kirjoitin, että muilta pitää perua aikoja??????????? :headwall: :headwall:
Ööh, eiköhän tuo ole ihan selkeä yleisellä tasolla oleva ehtolause: "Jos...". Jos tuo motivaatiota koskeva lause ei sinua koske, siitä tuskin tarvitsee hermostua. Luetun ymmärtämistä, please. Poistot juurihoitojen sijaan ovat tuollaisissa tilanteissa hyvä vaihtoehto. Pitkään kestävä juurihoito voi kestää yli puolikin vuotta eikä välttämättä sittenkään onnistu, mutta poistojen avulla leikkauskelpoisuus saadaan parissa viikossa.

Ja niitä vara-aikoja sinulle on hammashoitolassa tietysti jemmassa siellä mainitsemassasi vitun kohdassa, ja tarvittaessa perutaan vitun kesälomat. :D Sinun kaltaisiasi ihmisiä on varmaan lääkäreidenkin ilo auttaa...

Yhteistyössä