Mitä ihmeen tutkimuksia voi vielä oikein tehdä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Eli´pitkä tarina mutta lyhyesti näin:

Alavatsakivut oikealla alkaneet vuosi sitten silloin tällöin. Kipu on välillä yhtä voimakas kuin umpparissa, mutta se on leikattu. Tulin raskaaksi, jonka aikana kipua ei ollut. Sain km:n jonka jälkeen kipu taas alkoi, ja useammin.
Lääkäri tutki ja "tunsi jotain oikealla alavatsalla" -> lähete ultraan. Ultrassa ei löytynyt mitään. Ultraaja ihmetteli mitä lääkäri oli "muka tuntenut". asian annettiin olla. Nyt kipu on viikottaista. Välillä hieman kovempaa, välillä vähemmän. Tällä hetkellä jomottaa ikävästi (yllättäen vain ja ainoastaan oikealla alavatsalla) kipu ei tunnu kokoajan.

Verikokeita on otettu, ultrattu on-- Mitä ihmettä voivat seuraavaksi tutkia?!

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
kuulostaa endometrioosilta...tutkitaan laparoskopialla

Kiitos vastauksestasi!

Voiko kipu tuntua silloin vain toisella puolella?
Entäs raskaudet.. Olen ymmärtänyt että raskautuminen olisi vaikeampaa, minä kuitenkin napsahdin kesällä yhdestä ainoasta kerrasta...

Löytyispä kuitenkin joku syy ja mielellään ei niin vakava sellainen...

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:

Kiitos vastauksestasi!

Entäs raskaudet.. Olen ymmärtänyt että raskautuminen olisi vaikeampaa, minä kuitenkin napsahdin kesällä yhdestä ainoasta kerrasta...

Munkin mielestä vois viitata tohon. Mutta voihan se kipu olla vaan jossain tietyllä alueella, jos vain sillä tietyllä alueella on sitä limakalvoa kohdun ulkopuolella. Mä ottaisin nyt yhteyttä siihen lääkäriin silti ensin, joka sanoi että oli siellä huomaavinaan jotakin, ja kävisin sen luona uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:

Kiitos vastauksestasi!

Munkin mielestä vois viitata tohon. Mutta voihan se kipu olla vaan jossain tietyllä alueella, jos vain sillä tietyllä alueella on sitä limakalvoa kohdun ulkopuolella. Mä ottaisin nyt yhteyttä siihen lääkäriin silti ensin, joka sanoi että oli siellä huomaavinaan jotakin, ja kävisin sen luona uudestaan.

Soitin tänään lekuriin ja lääkäri soittaa minulle maanantaina kuinka toimitaan (eri lääkäri kuin joka viimeksi tutki).
Toivottavasti tällä kertaa tekisivät jotain asialle :(

Joskus leikkauksen jäljiltä muodostuu kiinnikkeitä, jotka voivat olla kipeitä. Oireet sopivat hyvin myös munasarjakystaan, mutta sen olisi pitänyt näkyä ultrassa, ellei sitten ole kyseessä toiminnallinen (vai mikä se nimitys olikaan) kysta, joka pienenee välillä.

Kiitos vastauksestasi!

voi tuntua toispuoleiselta ja varsinkin jos sinne toiselle puolelle on tullut endometrioosi kysta. Kyllä hankaloittaa raskaaksi tulemista, mutta jos sitä ei toisella puolella juurikaan ole, voit aivan hyvin raskautua.

Yhteistyössä