Mitä ihmettä mä teen? Ongelmia miehen kaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mies ei pahemmin osallistu kotitöihin ja lasten hoitoon. Minä aina vien lapset hoitoon ja haen hoidosta. Järjestän ja maksan lapsille harrastuksia. Mä en saa käydä missään, tai saan, mutta joko mulla on lapset mukana tai sitten ilmoitan viikkoja aikaisemmin, et ois menoa ja mies on tosi paljon poissa töiden lisäksi. Eikä juur ilmoittele...

Hmmm...teillä tosiaan on ongelma.
Mä sanoisin, että vaadit asioiden muuttuvan. Sulla PITÄÄ olla samat oikeudet kuin miehellä.
Vaikka avioerolle ei ole mun mielestä fiksua uhkailla, niin silti saattaisin itse vastaavassa tilanteessa todeta miehlle, että en halua sellaista elämää, ja ehdottaisin asumuseroa, mikäli siis mies ei suostuisi samoihin oikeuksii´n.

meillä ei oo vielä edes lasta mut kun lapsesta puhun jotain niin ukko sanoo aina et sähän sen hoidat... eli luvassa on yh.n elämää parisuhteessa... mut toisaalta jos saan jäädä lasten kanssa kotiin niin kyllä mä sillon myös kodin hoidan... jos joudun lähtee töihin niin sitten pitää kotityöt jakaa...

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Mä sanoisin, että vaadit asioiden muuttuvan. Sulla PITÄÄ olla samat oikeudet kuin miehellä.
Vaikka avioerolle ei ole mun mielestä fiksua uhkailla, niin silti saattaisin itse vastaavassa tilanteessa todeta miehlle, että en halua sellaista elämää, ja ehdottaisin asumuseroa, mikäli siis mies ei suostuisi samoihin oikeuksii´n.

Asumuseron ehdotus saattaa kolahtaa ja mies huomata, että siinä onkin vaihtoehto, jolla pääsee eroon vielä paremmin näistä kotitöistä ja nalkuttavasta akasta.

Puhuttu on moneen kertaan. Vähäksi aikaa mies muuttuu paremmaksi, mutta sitten vanha virsi jatkuu... Oon miettinyt, et ero ois parasta. Miksi mun pitäisi miestäkin elättää?
Ainahan mies on ollut tuollainen, mutta lasten syntymän jälkeen muuttui pahemmaksi. Sanoi kerran suoraankin, että jossain muualla on helpompaa kuin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Asumuseron ehdotus saattaa kolahtaa ja mies huomata, että siinä onkin vaihtoehto, jolla pääsee eroon vielä paremmin näistä kotitöistä ja nalkuttavasta akasta.

Niin no, hyvä niin.
Onko semmoinen parisuhde sitten kiinnipitämisen arvoinen edes?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miehelle voi myös huomauttaa, että kaksin asuessa miehelle tulee puolet kotitöistä - yksin asujalla ne on KAIKKI. (jos sillä ei siis ole pöljää passaavaa äitiä)

Kun mä olin kotona lasten kanssa, en saanut mitään kotitöitä tehtyä - ne tehtiin yhdessä sitten kun mies tuli tai yöllä.
Kun lapsi/lapset valvottaa yöllä, niin päivät meni semmoisessa puolikoomassa, vain lapsen jututista jaksoin huolehtia (ulkoilut ja syömiset).

ap PUHU sille sun miehelle: sano, että sun pää hajoo jos et välillä pääse omiin juttuihisi. Vetoa siihen, että jos jäät joku päivä rattijuopon alle, niin miehen pitää silloin hoitaa lapset - olisko syytä vähän harjoitella joskus?
Miehesi tuskin osaisi ostaa lapsille esim. talvivaatteita.

Missä sun anoppi on? Joskus miehet kuuntelevat paremmin äitiään... (tai eikö se anoppi koskaan hoida teidän lapsia?)

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Varmaan pitäis puhua tuosta asiasta, kirjoita miehelles vaikka kirje että et jaksa enää pyörittää kaikkea yksin ja että tarviit omaakin aikaa. Koeta jaksaa ja laita se ukkos miettimään.

Kirje?
Millaisessa parisuhteessa kirjoitetaan kirje, eikä edes yritetä puhua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Puhuttu on moneen kertaan. Vähäksi aikaa mies muuttuu paremmaksi, mutta sitten vanha virsi jatkuu... Oon miettinyt, et ero ois parasta. Miksi mun pitäisi miestäkin elättää?
Ainahan mies on ollut tuollainen, mutta lasten syntymän jälkeen muuttui pahemmaksi. Sanoi kerran suoraankin, että jossain muualla on helpompaa kuin kotona.

Miten sä muka elätät miestä, jos mies käy töissä? Jopa niin, että on siellä aina?

Yhteistyössä