Mitä ihmettä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eeva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eeva"

Vieras
Olen naimisissa ja 2 pientä lasta (alle kouluikäisiä). Mies ja minä ollaan töissä, miehellä tonnin parempi palkka kuin mulla. Asuminen maksetaan puoliksi, lukuunottamatta vakuutusta, sähköä, nettimaksua ne maksan minä. Tarhamaksut puoliksi. Nyt sit oon miettinyt, että miksi mun pitää pienestä palkasta maksaa noi em. asiat. Ja puhuin siitä miehelle ja tappeluhan siitä tuli....
Mies on lasten kaa jos pyydän, mies tekee kotitöitä jos pyydän. Mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti, paitsi omat menot jne.
Eilen vaan tuli mitta täyteen, kun tulin tarhan ja kaupan kautta kotiin. Laitoin ruokaa, rupesin siivoomaan ja laitoin lapset suihkuun. Ja mitäs mies sillä aikaa tekee... makaa sohvalla ja välillä lukee lehteä ja välillä kattoo telkkaria..
Tarhaan ei kuulemma ehdi viemään lapsia eikä hakemaan pois. Okei onhan sillä puolituntia pidempi työmatka kuin mulla... Nyt mulla muuttuu työaika niin, etten kerkii hakemaan lapsia ennen klo 17 ja sanoin siitä miehelle ja hän sanoi, ettei hänkään aio hakea lapsia. En voi kuulemma yhtäkkiä muuttaa työaikaani (hän on kyllä töissä vaikka kuinka myöhään).
Jatkanko tätä elämää? Puhuttu ollaan miljoona kertaa. Kiltti mies on, ei juur käytä alkoholia, ei petä jne.
Mulla vaan voimat alkaa olla loppu, mutta niin on kuulemma miehelläkin, kun on niin rankkaa...

Oi voi. Niin tuttua. Niiiiiin tuttua. Puhuminen auttaa meillä joskus, joskus ei. Yleensä hetkelliseen muutokseen vaaditaan mun totaalinen romahdus. Itkua, raivoa, eropuheita...Ja jos mies hetken, edes sen pienen hetken verran pystyy asettumaan mun asemaan, arkeen tulee muutos noin viikoksi. Sitten taas sama laulu jatkuu. Meilläkään mies ei tee mitään oma-aloitteisesti. Makais vaan tai olis harrastuksissaan. Hyvä mies muuten. Kiltti ja uskollinen, hyvä isä lapselle. Mutta tosiaan tuo aikaansaamattomuus ja laiskuus saa mun kupin nurin aika ajoin. Mies on myös raha-asioissa aika huoleton ja niinpä mä olen se, joka joutuu laskelmoimaan rahojen riittävyyden koko kuukaudeksi. Saman verran tienataan ja laskut menee pääosin puoliksi. Siltikin kaikki ylimääräinen menee mun pussista, kun miehen tili huutaa aina viimeistään puolessa välissä kuuta tyhjää. Argh. Ja tuo tarhaan vieminen/sieltä hakeminen. Meillä se on myös mun vastuulla, samoin kauppareissut, ruuanlaitto jne. Huoh. Mies tekee kyllä jos pyydän...mutta se ei vaan riitä!!!

En olisi mennyt naimisiin alunperinkään sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ole valmis ihan oikeasti jakamaan KOKO ELÄMÄÄNSÄ minun kanssa, eikä vain osaa siitä. Siinä sopassa ollaan molemmat. Juuri nyt tuon takia teille voi tulla ero, sillä ette ole alunperinkään heittänyt hynttyitä yhteen kunnolla molemmat. Jos olisitte, niin tätä ongelmaa ei olisi.

Muakin kiinnostaa, millaisia nuo miehet oli ennen lasten hankintaa? Muuttuivatko laiskoiksi taikaiskusta vai eikö sillä ollut vaan niin väliä silloin kun itsekin pääsi helpommalla?

Mulla oli joidenkin mielestä aikanaan liian vaativat mieskriteerit, mutta niin vaan löytyi ahkera ja toimelias heppu ;-)

No eihän sitä tiedä etukäteen miten arki ottaakin koville... Ja sitä myötä muuttuu välinpitämättömäksi perhettään jne. kohtaan.
Ja "vieras" kirjoittaja on niin samoilla linjoilla mun kaa. Itku ja totaalinen romahdus saa miehen muuttumaan ja tajuamaan, mutta vain vähäksi aikaa...
Tässä nyt pohdin sitä, että mitä jos aion asua jossain muualla muutaman päivän yksin. Uskallanko jättää lapset miehelle? Kai se nyt tajuaa antaa ruokaa, viedä tarhaan ja hakea tarhasta..?

Vastaus näihin ongelmiin on yksinkertainen. Miehet ovat laiskoja, koska he voivat olla! He tietävät, että naiset tekevät kuitenkin kaiken, niin miksi vaivautua. Älä tee! Älä laita ruokaa. Sano miehellesi huomenna, että on hänen vuoronsa. Etkä tee. Jos mies ei tee mitään, ette syö. Se on niin yksinkertaista. Kyllä hän pian ymmärtää mistä on kyse. Sitten kun työaikasi muuttuu, niin älä hae niitä lapsia. Kerro miehellesi, että et hae. Kyllä hän ne hakee JOS ON PAKKO! Ole mies!

[QUOTE="eeva";22964047]No eihän sitä tiedä etukäteen miten arki ottaakin koville... Ja sitä myötä muuttuu välinpitämättömäksi perhettään jne. kohtaan.
Ja "vieras" kirjoittaja on niin samoilla linjoilla mun kaa. Itku ja totaalinen romahdus saa miehen muuttumaan ja tajuamaan, mutta vain vähäksi aikaa...
Tässä nyt pohdin sitä, että mitä jos aion asua jossain muualla muutaman päivän yksin. Uskallanko jättää lapset miehelle? Kai se nyt tajuaa antaa ruokaa, viedä tarhaan ja hakea tarhasta..?[/QUOTE]

Niimpä...siksi parisuhde pitäisikin olla vuorenvahva, jotta ne alamäetkin jaksaa.
Hyvä idea sulla mennä vähäksi aikaa "jäähylle". Voisiko joku läheinen (isovanhemmat tms.) käydä "tervehtimässä" miestä ja lapsia sillä aikaa kun olet pois? Saisit mielenrauhan, että kaikki sujuu. Pakkohan sen on tarttua toimeen jos olet pois.

Niimpä...siksi parisuhde pitäisikin olla vuorenvahva, jotta ne alamäetkin jaksaa.
Hyvä idea sulla mennä vähäksi aikaa "jäähylle". Voisiko joku läheinen (isovanhemmat tms.) käydä "tervehtimässä" miestä ja lapsia sillä aikaa kun olet pois? Saisit mielenrauhan, että kaikki sujuu. Pakkohan sen on tarttua toimeen jos olet pois.

Ei ole olemassa miehen läheisiä tässä lähiseudulla... vain mun sukulaisia.
Mun on vaan uskallettava lähteä ja olla pois muutama päivä. Jos se herättäis miehen? Mutta mitä jos se ei herätä? Sama velttous jatkuu.

Kuullostaa sille että sinä olet päättänyt perustaa perheen ja synnyttää.Miehesi ei ole niitä erityisesti halunnut, mutta ehkä puoliksi suostunut seksin lumossa. Mutta miehesi ei ole sitoutunut perhe-elämään /lapsiin.sorry.

[QUOTE="eeva";22964101]Ei ole olemassa miehen läheisiä tässä lähiseudulla... vain mun sukulaisia.
Mun on vaan uskallettava lähteä ja olla pois muutama päivä. Jos se herättäis miehen? Mutta mitä jos se ei herätä? Sama velttous jatkuu.[/QUOTE]

Jos ei herää, mieti millaisen loppuelämän haluat...passata koko perhettä forever?
Kukaan ei voi toista ihmistä muuttaa, ellei se itse halua muuttua.

[QUOTE="Hmmm";22964125]Kuullostaa sille että sinä olet päättänyt perustaa perheen ja synnyttää.Miehesi ei ole niitä erityisesti halunnut, mutta ehkä puoliksi suostunut seksin lumossa. Mutta miehesi ei ole sitoutunut perhe-elämään /lapsiin.sorry.[/QUOTE]

No tiedätkö eka lapsi oli ns. vahinko. Mies halusi seksiä ja ilman ehkäisyä. Oli ihan varma etten voi tulla raskaaksi. No niinpä tulin ja oli silloin ihan ok mies ja isä. Ehdotin miehelle toista lasta, johon mies suostui innolla. Mutta vauva-aika olikin tän toisen kaa paljon rankempaa ja silloin mies rupesi tekee paljon ylitöitä jne.

[QUOTE="eeva";22964154]No tiedätkö eka lapsi oli ns. vahinko. Mies halusi seksiä ja ilman ehkäisyä. Oli ihan varma etten voi tulla raskaaksi. No niinpä tulin ja oli silloin ihan ok mies ja isä. Ehdotin miehelle toista lasta, johon mies suostui innolla. Mutta vauva-aika olikin tän toisen kaa paljon rankempaa ja silloin mies rupesi tekee paljon ylitöitä jne.[/QUOTE]
Älä viitsi tämmöisiä kirjoittaa. Antaa niin surkean kuvan naisten järjenjuoksusta. Sinullahan ei ollut asiassa omaa osuutta lainkaan. Joku typerys vaan tuli ja teki sinut raskaaksi.

[QUOTE="eeva";22964154]No tiedätkö eka lapsi oli ns. vahinko. Mies halusi seksiä ja ilman ehkäisyä. Oli ihan varma etten voi tulla raskaaksi. No niinpä tulin ja oli silloin ihan ok mies ja isä. Ehdotin miehelle toista lasta, johon mies suostui innolla. Mutta vauva-aika olikin tän toisen kaa paljon rankempaa ja silloin mies rupesi tekee paljon ylitöitä jne.[/QUOTE]

Jote sun täytyy nyt joko tyytyä tuollaiseen mieheen tai sitten muuttaa elämässä suuntaa ja erota.
Jossain saattaa olla sinullekkin parempi mies.

Tietty voit myös yrittää jotain terapiaa.....mutta epäilen sen tehoa.

Mieti mitä itse haluat ja miksi?
HUOM;Mitä SINÄ halua ei mitä lapset haluaa. Parisuhde on eri asia kuin ISÄ.

[QUOTE="vieras";22964172]Älä viitsi tämmöisiä kirjoittaa. Antaa niin surkean kuvan naisten järjenjuoksusta. Sinullahan ei ollut asiassa omaa osuutta lainkaan. Joku typerys vaan tuli ja teki sinut raskaaksi.[/QUOTE]

No tottakai oon aina halunnut lapsia. Mieshän tässä tyhmä on jos ei tajua, et raskaaksi tullaan ilman ehkäisyä.

[QUOTE="eeva";22964231]No tottakai oon aina halunnut lapsia. Mieshän tässä tyhmä on jos ei tajua, et raskaaksi tullaan ilman ehkäisyä.[/QUOTE]
Mutta sinä päätit tyhmän kanssa lisääntyä?

Koitapa kysyä mieheltäs, että kiinnostaako sitä oikeasti sinä ja lapset enää yhtään? ja jos se väittää että kiinnostaa, niin kysy että miksi se ei sitten tee mitään niiden eteen?
Koska tuo miehes käytös (varsinkin noitten lasten viemisten ja hakemisten osalta) kuullostaa ihan siltä ettei se välitä enää teistä yhtään..
Oletko muuten koittanut palvelun lopettamista eli et enää pese miehen pyykkejä, et laita sille ruokaa jne. huomioit vaan lapset ja niiden tarpeet ja annat ukon olla omassa rauhassaan.
En muuten tuossa tilanteessa uskaltaisi jättää lapsia ukolle, jos se kerran ei niistä välitä edes sen vertaa että viitsis ne päikystä hakea..

Koitapa kysyä mieheltäs, että kiinnostaako sitä oikeasti sinä ja lapset enää yhtään? ja jos se väittää että kiinnostaa, niin kysy että miksi se ei sitten tee mitään niiden eteen?
Koska tuo miehes käytös (varsinkin noitten lasten viemisten ja hakemisten osalta) kuullostaa ihan siltä ettei se välitä enää teistä yhtään..
Oletko muuten koittanut palvelun lopettamista eli et enää pese miehen pyykkejä, et laita sille ruokaa jne. huomioit vaan lapset ja niiden tarpeet ja annat ukon olla omassa rauhassaan.
En muuten tuossa tilanteessa uskaltaisi jättää lapsia ukolle, jos se kerran ei niistä välitä edes sen vertaa että viitsis ne päikystä hakea..

Mies osaa itse pestä pyykkinsä. Oon koittanut keksiä ruokia mitä se ei syö ja tehnyt vain niitä, mutta osaapa tuo leipää voidella tai purkkihernekeittoa lämmittää.

Hetkonen, jos asuminen maksetaan puoliks niin miksi sun pitää kuitenkin maksaa netti, vakuutus ja mikä-se-nyt-vielä-oli? Ei toi nyt lukion lyhyen matikan mukaan ihan oikein mene. Kuka ruuat maksaa? Sehän se melkein suurin menoerä on. Jos sä käyt esim. aina kaupassa.

Mä en kyllä suostuis tuohon. Tosin mulla asiat onkin taas toisinpäin h*elvettiä, eli mies kyllä maksaa auliisti mutta on muuten kusipää. Niin ja laiskakin on mutta lasta kyllä hoitaa ja hakee päikystä. Et en sitten tiedä onko jollain täydellinen mies. Onko niitä?

[QUOTE="guest";22964360]Hetkonen, jos asuminen maksetaan puoliks niin miksi sun pitää kuitenkin maksaa netti, vakuutus ja mikä-se-nyt-vielä-oli? Ei toi nyt lukion lyhyen matikan mukaan ihan oikein mene. Kuka ruuat maksaa? Sehän se melkein suurin menoerä on. Jos sä käyt esim. aina kaupassa.

Mä en kyllä suostuis tuohon. Tosin mulla asiat onkin taas toisinpäin h*elvettiä, eli mies kyllä maksaa auliisti mutta on muuten kusipää. Niin ja laiskakin on mutta lasta kyllä hoitaa ja hakee päikystä. Et en sitten tiedä onko jollain täydellinen mies. Onko niitä?[/QUOTE]

Minä lähes aina maksan ruoat... käy se kaupassa, kun käsken. Mutta ei jaksais aikuiselle ihmiselle joka asiasta sanoa.

Yhteistyössä