Mitä ihmettä mä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää ei todellakaan ole provoa..ja olen syyllistänyt itseäni niin paljon ettei kukaan uskokkaan ja tunnen syyllisyyttä siitä että mun lapset on siellä vaikka haluaisivat olla kotona..Olen jutellut papin kanssa ja hän sanoi mulle että jos ei tuntis kyseistä sossua niin ei uskoisi sanaakaan mitä sanon..Oon miettinyt asianajajaa mutta mua pelottaa että sossut siitä vaan yltyy ja kaikki menee vielä pahemmaksi..

en minäkään ymmärtänyt, että miksi mies piti pihalle lempata. Tuntuu vaan kamalalta sun puolesta. En tiedä mitä sanoa...olen sanoton. VOIMIA; TAISTELE LAPSISTA....KArpokin jo lopetti hommat..

Kai sitä on olemassa joku taho joka voi tutkia noiden sossun tätienkin toimintaa? Ei kuulosta ihan siltä että olisi puhtaita jauhoja pussissa tädeillä jos ap:n tarina on totta, että kaikki lähti siitä kun hän haki apua väsymykseensa ja teki KAIKEN mitä vaadittiin :|

Ja entä isä? Eikö hänkään saa lapsia itselleen ettei laitoksessa tarvoitsisi olla vai onko hänkin jollainlailla epäpätevä vanhempi sossun mielestä?

Olipas tekstiä. Tuli mieleeni että niin moni, todella moni jolta on lapset huostaanotettu sanovat että ovat olleet hyviä vanhempia, eivät koskaan näe todellista tilaansa ja lapsien parasta vaan itsekkäästi naukuvat että miksi miksi lapset riistettiin. Se liittyy myös moniin eri persoonallisuushäiriöihin, syyt ovat aina muualla.

MUTTA MUTTA, jos kaikki tuo oli totta ja teit todella kaikkesi ja silti sosiaalitoimi teki noin niin olen sitä mieltä että tee ihmeessä rikosilmoitus sosiaalitoimea vastaan. Toimi ja etsi myös hyvä asianajaja, älä anna periksi, koska vastuuseen myös sellaiset jotka tekevät virkansa takaa mielivaltaisia päätöksiä.

Älä kiltti jää vain odottelemaan ja sitä kautta masennu vaan ala toimia. Tee lista itsellesi mitä kaikkea tarvitsee tehdä ja aloita se heti. Voimia sulle ja mieti kunnolla miten teet siirtosi ja koita saada jokin ammatti ihminen neuvomaan sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävä:
Tää ei todellakaan ole provoa..ja olen syyllistänyt itseäni niin paljon ettei kukaan uskokkaan ja tunnen syyllisyyttä siitä että mun lapset on siellä vaikka haluaisivat olla kotona..Olen jutellut papin kanssa ja hän sanoi mulle että jos ei tuntis kyseistä sossua niin ei uskoisi sanaakaan mitä sanon..Oon miettinyt asianajajaa mutta mua pelottaa että sossut siitä vaan yltyy ja kaikki menee vielä pahemmaksi..

ööö...miten asiat vois mennä tuosta vielä pahemmaksi?
Sie otat yhteyttä asianajajaan ja hankit lapsesi takaisin!
Ei se voi olla sen vaikeampaa!!!

Kysymyksiä sinulle ap, on tosi vaikeeta uskoa tarinaasi;
-Miksi lapset ei ole isällään?
- Miksi sut pantiin huumetesteihin?
- Missä kunnossa kotinne oli jos se ei ollut tätien mielestä sopiva lapsille? Siis pakko olla tosi paskainen....
- Keneen olet ottanut yhteyttä nyt kun olet toipunut?
- Missä lasten isovanhemmat? Miksi lapset ei niillä? Miksi ne ei puhu sun puolesta jos sulla puhtaat jauhot pussissa?

Mun mies tai ex on ollut vankilassa joskus aikoinaan ja se on jo riittävä syy ettei ole kykenevä vanhemmaksi ja toinen on hänen luottotiedot mitä ei ole.Mies piti lempata siksi että olin yksin ja pompoteltavissa meis kun ei olisi moista sietänyt ja kyllä sossu uhkaili huostaan otolla sen takia että on sotkusta.Minä kun ajattelin että kun on voimat vähissä niin tärkeintä on että lapsilla on ruokaa puhtaat vaatteen ja että olen heidän kanssaan mutta eipä ollutkaan niin

Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Ketään ei sossu pakota avioeroon, eikä lapsia viedä sillä perusteella, että kotona on sotkuista. Sori, mun on erittäin vaikea uskoa sun kirjoitusta.

usko pois sossu voi tehdä suurinpiirtein mitä niitä huvittaa.. meistä tehtiin lasten suojelu ilmoitus tuossa parivuotta sitten, kun meitä ei näkynyt pihassa (no ei varmaan näkynytkään kun suurinosa ajasta oltiin anoppilassa), niin sossu tädit olivat huolissaan siitä kun meillä oli piirrelty seinään ...
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tälläkertaa harmaana:
Ensin :hug:

Tälläisiä tarinoita olen kuullut useampiakin ja tämän takia olen aina rouva hyväntuulinen ja aurinkoinen neuvolassa vaikka kuinka ottais päästä ja jos joku muu "ammatti" ihminen joskus kysyy että kuinka minä jaksan niin aina menee hyvin ja selostan kaikki lastenhoito mahdollisuudet (vaikka ei noita meidän muksuja ole kukaan hoitanut, muuta kun pakon edessä) ja tulevaisuuden suunnitelmat ym. ym. jopa tarhan tädeille olen sanonut että menee tosi hyvin ja olen tosi onnellinen vaikka olisin itkenyt koko edellisen päivän. ja tämä kaikki vaan sen takia ettei kukaan saisi mitään huomautettavaa tms.

sama täällä! paitsi että keväällä raskaushormonien, raha ongelmien ja miehen oikuttelujen seurauksena avauduin liikaa neuvolassa mut kokosin onneks itseni kun piti sit sossussa käydä ja siä ehdotettiin eroa (siis sitä paljon parjattua viralllista, seurustelua ei kielletty) ja näin tein siirsin miehen kirjat pois mies omaa asuntoa hakemaan ja sit alkoikin asiat luistamaan kun raha asiat sain kuntoon, toisen kerran annettiin aika sossuun muttei sinne tarvinnut lopulta mennä, toista kertaa en aio puhua vaikeistakaan asioista ja petaan myös valmiiksi taustani käymällä paljon erilaisissa kotikaupungissani olevissa kerhoissa joissa on sos. työntekijöitä. he voivat sit tuttuina olla tukena jos joku yrittää väittää etten pärjää. sillä minähän pärjään vaikka maailma kaatuis, se on varma!
Ja tää ei oo mitään vainoharhaa vaan oon kyllä tarpeeks kuullu ja nähnykin tätä touhua ja koska lasten isä on aika vastuuton pölkkypää (ei väkivaltainen ym. mut ei oikein osaa huolehtia mistään) oon aina vähän tulilinjalla, vaikka itse olenkin vastuuntuntoinen ja huolehtiva äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Ketään ei sossu pakota avioeroon, eikä lapsia viedä sillä perusteella, että kotona on sotkuista. Sori, mun on erittäin vaikea uskoa sun kirjoitusta.

usko pois sossu voi tehdä suurinpiirtein mitä niitä huvittaa.. meistä tehtiin lasten suojelu ilmoitus tuossa parivuotta sitten, kun meitä ei näkynyt pihassa (no ei varmaan näkynytkään kun suurinosa ajasta oltiin anoppilassa), niin sossu tädit olivat huolissaan siitä kun meillä oli piirrelty seinään ...
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

No, itse olen nähnyt sen toisen puolen asiasta. Niille biologisille vanhemmille, jotka oikeasti ovat täysin kykenemättömiä hoitamaan lapsiaan, annetaan lasten hyvinvoinnin kustannuksella LOPUTTOMASTI uusia tilaisuuksia ryhdistäytyä, ja parantaa tapansa.

Liian monet lapset voivat todella huonosti omien vanhempiensa kanssa, vain siksi, että päätöstä huostaanotosta ei tehdä riittävän nopeasti. (ja tällä en nyt tarkoita teidän perhettänne)

Ja kovin usein nämä vanhemmat, eivät näe omassa toiminnassaan mitään vikaa, vaan ovat täydellisiä vanhempia.

Koti oli kuitenkin suht siisti mutta ei vaan heille kelvannut valittivan pyykeistä tiskeistä ym... mitä on kaikilla normaali perheillä..Mun vanhemmat on alkoholisteja siksi en itse juo kun olen nähnyt mitä se ihmiselle tekee jne..Seulohin jouduin pään särky lääkkeitten takia kun olivat opiaatti pohjasia ja sellasia ei kuulemma perheelliset saa syödä vaikka lääkäri määrää piti todistaa etten syö niitä ja että en ole huumeiden takia väsynyt jne.. No mitään eivät löytäneet no eivät voineetkaan löytää kun en mitään käytä,kielsivät multa jopa mielialalääkkeiden aloittamisen,siellä pp yksikössä sitten aloittivat ne sossun puheista huolimatta.

no ei se ihan niin oo. itse olen perhekotikasvatti ja vaan sen takia että mulla oli kaksisuuntanen mielialahäiriö jota ei sillon voitu todeta koska olin sillon murrosikänen ja mua vaan pidettiin hulluna kun olin välistä tosi vilkas ja välistä aika masentunut. vanhemmat työssäkäyviä eikä juo tms. joten ihan hyvin ois voinut kotona olla. yks lääkäri diagnosoi jo sillon ton maanisdepression mut sossut suurinpiirtein nauro sille ja äkkiä vaan lykkäämään perhekotiin. sitten kun täysi-ikäseks tulin ja pois pääsin niin jaahas yhtäkkiä olikin sitten todettu toi mielialahäiriö. välillä olen kyl ihan v*tun katkera sossuille ja niin ovat vanhempanikin. ja lisäksi naapurin mies kävi samalle sossulle puhumassa eronsa jälkeen ja sanoi että haluais yksinhuoltajuuden koska lasten äiti ihan täys juoppo (ihan yleisesti tiedossa) niin eikö tämä samainen sossu ollut käynyt kertomassa lasten äidille joka sitten otti ja häipy lasten kanssa. siis ihan sairasta ja mielivaltasta touhua, syytetään ihmisiä ihan ihme jutuista ja jos oikeesti oot työtävieroksuva juoppo niin päätä silitellään ja äkkiä kämpät ja tuet. mieheni muutti samalle paikkakunnalle ja yritti käydä hakemassa kämppää (työssäkäyvä) niin ei ollut muka yhtään vapaata, vaikka naapurissammekin olisi ollut sopiva kaksio. ja eikö oho parin viikon päästä sinne muuttanut joku työtön juoppo. mä oon sen päättänyt etten ikinä IKINÄ ota yhteyttä sossuun, kun vihdoin niistä eroon päässyt. en tiedä mitenkä muualla mut täällä nuo sossut on ainakin ihan hämäriä ja luulevat olevansa jumalasta seuraavia, joten ymmärrän ihan hyvin että noin on voinut oikeesti käydä. ja olen oikeesti tosissaan sinun puolella tuossa asiassa kun tiedän miten rasittavaa se on tapella sossujen kanssa ja miten asiat osataankin vääntää niin että itse ollut juoppo ja agressiivinen ja ties mitä. pieni vinkki kaikille; pysykää erossa sossuista!
niin ja todellakin tiedän myös sellasia perheitä missä vanhemmat juoppoja ja isä väkivaltanen ja tämäkin asia ihan yleisessä tiedossa mutta eipä tunnu sossuja kiinnostavan...

Mun mies tai ex on ollut vankilassa joskus aikoinaan ja se on jo riittävä syy ettei ole kykenevä vanhemmaksi ja toinen on hänen luottotiedot mitä ei ole.Mies piti lempata siksi että olin yksin ja pompoteltavissa meis kun ei olisi moista sietänyt ja kyllä sossu uhkaili huostaan otolla sen takia että on sotkusta.Minä kun ajattelin että kun on voimat vähissä niin tärkeintä on että lapsilla on ruokaa puhtaat vaatteen ja että olen heidän kanssaan mutta eipä ollutkaan niin

no hei toi ei ole laillinen peruste sille että lapset huostaan otetaan, asiassa on varmasti jotain muutakin mitä et kertonut.
mistään luottotiedoista ei se vanhemmuus mene...
ja aikas läävä saa olla että lapset otetaan sen takia pois JOS se siivottomuus on se ainoa syy. mieluiten olisivat kaupungin puolesta palkanneet teille siivoojaan....

Mä näen kyllä omassa toiminnassa virheitä en ole täydellinen ja oli kuoleman väsynyt mutta sain asiat kuntoon ja loppu tulos oli että lapset vietiin siinä ei auttanu mikään eikä kukaan..oli ihan sama vaikka olis pressa niille tullut sanomaan niin ne ei ole koskaan väärässä..

Alkuperäinen kirjoittaja nyt tässä mättää joku:

no hei toi ei ole laillinen peruste sille että lapset huostaan otetaan, asiassa on varmasti jotain muutakin mitä et kertonut.
mistään luottotiedoista ei se vanhemmuus mene...
ja aikas läävä saa olla että lapset otetaan sen takia pois JOS se siivottomuus on se ainoa syy. mieluiten olisivat kaupungin puolesta palkanneet teille siivoojaan....

eihän ap sanonut että tuo oli syy huostaan ottoon, juttuhan oli paljon pidempi ja kyllä mä ainakin tiedän että varsinkin pikkupaikkakunnilla on sossut eittäin ennakkoluuloisia ja jumalan arvovallan omaavia. isommilla paikkakunnilla on enemmän sellaisia jotka tajuavatkin jotain tästä elämästä ja ymmärtävät että ei ole vain yhtä oikeaa tapaa olla äiti tai isä.

No täytyy kyllä tämän paikan sossulle nostaa hattua, sillä olen nähnyt toimintaa täällä ja täällä hoidetaan syytä, ei oiretta..

Ihan käsittämätön tarina. Väistämättä kyllä tulee mieleen, että ainoastaan yksipuoleinen kertomus, jotta olisi pakko olla jotain muutakin joka ei käy nyt ilmi. Onhan se tietenkin mahdollisuus, että sossussa joku yksittäinen henkilö käyttää mielivaltaisesti asemaansa hyväksi ja näin ollen on päässyt tilanne tälläiseksi.
No, sinun ei auta tehdä muuta kuin ottaa selvää asioista Ja lähdet viemään eteenpäin asiaa.
Ota yhteys lääninhallituksen, se valvoo yksittäistä sosiaalihuoltoa.

Joo sossut todellakin luulevat olevansa jumalasta seuraavia ellei sitten ihan niitä jumalia..Miehen kohdalla lukee papereissa että ei ole kykenevä vanhemmuuteen vankila taustan ja huonosti hoidettujen raha asioiden takia

Mä näen kyllä omassa toiminnassa virheitä en ole täydellinen ja oli kuoleman väsynyt mutta sain asiat kuntoon ja loppu tulos oli että lapset vietiin siinä ei auttanu mikään eikä kukaan..oli ihan sama vaikka olis pressa niille tullut sanomaan niin ne ei ole koskaan väärässä..

No mikset sä nyt vetois johkin korkeempaan?
Huonommaksi tuo ei minusta voi tulla?!?! Vai?

täytän 26v ja lapset ovat 7v täyttää 8v ja 4v parin kk päästä 5v..Niille kelle tämä on aivan käsittämätöntä niin kun on kyllä mullekkin joka tapaukessa käykää katsomassa täällä suomi24.fi/keskustelu/biovanhemmat Sieltä löytyy sellasia tarinoita että huh.. ja käy ilmi miten suomen lastesuojelu toimii

Yhteistyössä