Mitä ihmettä mä teen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
http://www.kaapeli.fi/pesue/
Perheen suojelun keskusliiton kautta saa apua ihan käytännön asioihin.Kannattaa puolustaa iseään ja oikeuksiaan,varsinkin lasten oikeuksia.Jos lapset on viety niin ei ole enää mitään menetettävääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävä:
täytän 26v ja lapset ovat 7v täyttää 8v ja 4v parin kk päästä 5v..Niille kelle tämä on aivan käsittämätöntä niin kun on kyllä mullekkin joka tapaukessa käykää katsomassa täällä suomi24.fi/keskustelu/biovanhemmat Sieltä löytyy sellasia tarinoita että huh.. ja käy ilmi miten suomen lastesuojelu toimii

Joo, ne onkin tosi luotettavia tarinoita. Ja niitähän ne nimenomaan on.

Itse kuulin juuri hiljattain jutun.Jossa oli äiti ja tyttö sekä samassa taloudessa asuva öidin uusi poikaystävä.Täällä sossu käski erota miehestä ja jos niin ei käy,niin lapsi otetaan huostaan."isäpuoli " oli kuulemma liian viinaanmenevä.

Ja mitä tiedän täkäläisestä sossusta,niin ihmiset jotka oikeasti apua tarvitsevat,ei sitä saa.Ja jos lastensuojelusta teet ilmoituksen,niin ensinnäkin nimi ilmiantajasta kerrotaan sille jonka lapsista on tehty ilmoitus.Ja ne jotka OIKEASTI tarvitsisivat lastensuojelua,niin he saavat olla rauhassa.

Ap:lle jaksamisia,vaikka se ei nyt varmaan paljon auta.

Mun ex mies oli kanssa joskus viinaan menevä kaikki viikonloput joi kunnes sanoi että ei onnistu ja on nyt ollut siitä lähtien melkein kokonaan juomatta kun kuopusta rupesin odottamaan ja sossukos tolle paskaakaan antaa arvoa..Nyt pelottaa että sain hetki sitten tietää että odotan kolmatta ja pelkään että ne vie senkin=( Olen miettinyt että muutan tulevan vauvan kanssa pois tältä paikkakunnalta kauas tosta nykysestä sossusta..En kestä jos tämäkin viedään,olen niin peloissani että mietin jopa aborttia mutta en halua lastani tappaa minkään sossun akan takia..Mitä ihmettä mä oikeen teen että saan mun elämäni takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja kirppu:
http://www.kaapeli.fi/pesue/
Perheen suojelun keskusliiton kautta saa apua ihan käytännön asioihin.Kannattaa puolustaa iseään ja oikeuksiaan,varsinkin lasten oikeuksia.Jos lapset on viety niin ei ole enää mitään menetettävääkään.

KIITOS taidan ottaa yhteyttä tuonne jos osaisivat vaikka auttaa.Olen niin yksin asian kanssa ja olen ruvennut pelkäämään sossua ja niiden valtaa.Niillä on sitä valtaa kuitenkin niin paljon ainakin meidän kaupungissa,riittää kun ne sanoo jotain niin kukaan ei kyseen alaista vaan asia on niin ja saati että niiden tarttisi todistaa asioita todeksi.Mä en ymmärrä että miten yksi ihminen voi mieli valtasesti tuhota toisen ihmisen perheen ja kukaan ei häntä kyseenalaista siis sellanen kellä on valtaa puuttua.Ei edes euroopan unioinin tuomiot auta tai varoitukset.

Mulla ei ole huonoja kokemuksia ollenkaan sossun kanssa. Siis lähinnä joskus jouduttu murrosikäisen toilailujen takia käymään siellä ja välil he olleet koulun palavereissa mukana kyse e-lapsesta. Olen ollut lähes kokoajan yh ja nuorimman isä ei ole kuvioissa mukana ollenkaan. Ja hoitoapuja ei ole tän nuorimman kanssa. He itse tarjosivat semmoista mulle et he voi tarjota puolpäivähoitoa tarhasssa jos haluan en ole viel päättänyt mitä haluan mutta kavereilta jolle puhuin tuli paljon nekatiivistä mielipidettä! juuri näiltä jolla on mahdollisuutta saada omaa aikaa toinen parisuhtees toinen yh. Kysyin tältä sossuämmältä sit et mitäs se sit merkkaa jos tähän haluisin ei siis ole pakottamassa vaan sanoivat että tämmöstä he vois tarjota tuki muotona asia on mun päätettävissäni. sanoi et ei oo sen kummosempaa ku nyttenkään vanhemman lapsen takia käynnit eli 3-4 kertaa vuodessa joka ei oo paljon!

minä tähän että mun nuorempi sisarus vietiin huostaan koska vanhempia syytettiin perusteettomasti!!! vuoden verran meni oikeusjutuissa sitte korkein oikeus teki päätöksen että lapset kotia.kyllä sitä tapahtuu!!! isäni voisi pystyä ehkä auttaa. kaikki riippuu juuri siitä minkälaisen sosiaalityön tekijän "saa" .esimerkiksi kun mä olin raskaana ja lapsen isä lähti menee oli seuraavana päivänä sossuaika,minähän sitte per.itkin sitte sielläkin.siitähän riemu repesi -hän alkoi epäillä psykoosia(itkin pari kyyneltä),sitten kun sitti mulle ja olin sukulaisteni luona,tivasi missä olen,en vastannut,se löi luurin mun korvaan ja sanoi että ei toimeentulotukihakemuksenkaan teko sitte. seuraavaksi muutin pois siltä paikkakunnalta,koska en suostunut hänelle kertomaan minne muutan (hän teki minusta lastensuojeluun ilmoituksen kahdelle paikkakunnalle,joissa epäili että voisin olla)olin täysi-ikäinen..ja tarpeeksi yli. siis ilmoitus lastensuojeluunn siksi koska itkin lapsen isän perään.. arvakkaa mitkä fiilikset oli? että ky6llä noita täys kusipäitä löytyy..jotka saavat aikaa vahinkoa!

Meillä ei ole yksikään sossun työntekijä arvostellut lasten pukeutumista, vaikka ne nukkuvat alasti tai vaippasilteen. Eikä kukaan ole kytännyt, että onko tiskit jätetty aamuksi tai missä on likapyykki. Eikä ole kukaan ollut ottamassa lapsia huostaan, vaikka joskus on pyykkikori ollut täynnä kun en ole jaksanut pestä. Ei ole uhkailtu millään, vaikka mulla on todettu uupumus ja lasten kanssa on ollut toisen terveyden vuoksi paljon huolta. Eikä ole mitään alkoholi tms seuloja vaadittu, kun en käytä sen enempää alkoholia, tupakkaa tai huumeita. Itkenyt olen, huutanut ja raivonnut suruani ja silti kukaan ei ole edes sanonut että lapsilla olisi täällä paha olla meidän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tälläkertaa harmaana:
Ensin :hug:

Tälläisiä tarinoita olen kuullut useampiakin ja tämän takia olen aina rouva hyväntuulinen ja aurinkoinen neuvolassa vaikka kuinka ottais päästä ja jos joku muu "ammatti" ihminen joskus kysyy että kuinka minä jaksan niin aina menee hyvin ja selostan kaikki lastenhoito mahdollisuudet (vaikka ei noita meidän muksuja ole kukaan hoitanut, muuta kun pakon edessä) ja tulevaisuuden suunnitelmat ym. ym. jopa tarhan tädeille olen sanonut että menee tosi hyvin ja olen tosi onnellinen vaikka olisin itkenyt koko edellisen päivän. ja tämä kaikki vaan sen takia ettei kukaan saisi mitään huomautettavaa tms.
Täysi peesi.

Itselläni on erilaisia kokemuksia sossusta. Itse hain apua ja sain sitä todella paljon! Sinuna veisin asian käräjille. Keskustele ensin sossun kanssa ja kirjaa jokaikinen sana ylös ja käske heitä sitten allekirjoittamaan keskustelunne. Tai nauhoita keskustelunne, silloin se ei pääse muuttumaan miksikään. Toinen vaihtoehto on vaihtaa paikkakuntaa ja mennä heti uuden sossun juttusille, kertoa kaikki, aivan kaikki ja pyytää apua!

Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Ketään ei sossu pakota avioeroon, eikä lapsia viedä sillä perusteella, että kotona on sotkuista. Sori, mun on erittäin vaikea uskoa sun kirjoitusta.

En usko minäkään. Lastenkodit ja muut sijoituspaikat on väärällään lapsia, jotka on otettu huostaan ilman mitään perusteita. Näin on siis vanhempien mielestä... ei tule enää kaljarahaa kun lapsista ei saa rahoja eikä lapsilisiä.

EI OLE TOTTA! Kyllä lapset joutuu paljon kärsimään ennen kuin he huostaan PÄÄSEVÄT.

en kyllä mäkään uskois että suomessa voi noin tapahtua..jotain muuta tossa on oltava. oli sen verran sekava tekstikin..mutta toisaalta ymmärrän sekavuuden jos juttu on oikeasti mennyt noin ja lapset on syyttä viety pois äidiltään... eiköhän sun pidä jatkaa taistelemista tai hakea apua jostain muualta ennen kuin masennut täysin. :hug:

Yhteistyössä