Mitä ihmettä mun pitäis tehdä?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poru pääsee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poru pääsee

Vieras
HobbyHallista tullut aiheettomia maksumuistutuksia ja nyt tuli taas ja siinä sanotaan, että seuraavaksi laittavat perintään.

Olen jokaiseen maksumuistutukseen reagoinut laittamalla sähköpostia sinne ja näin neuvoi kuluttajaneuvojakin minua tekemään. Puhelimellahan sinne ei läpi pääse. Kuluttajaneuvojan mukaan siinäkään ei ole hätää, vaikka menisi perintään, koska ongelma on ihan tiedossa ja koska olen laskuni hoitanut niin ei haittaa vaikka menee perintään.

Silti itseäni hirvittää ihan helvetisti ajatuskin, että ne laitetaan perintään. Olen jopa alkanut kuvitella, että jos en olekaan maksanut laskuani oikeasti - kuvittelen vain.

Ja vituttaa, että ne ei vastaa sähköposteihin eikä mihinkään.

Mitän tämä tilanne voi jatkua näin pitkään jos ja kun ne siellä HobbyHallissa ovat asiasta tietoisia ja valituksia on taatusti tullut. Miten tälläistä voidaan jatkaa kuukausitolkulla?!?!

Soita sinne asiakaspalveluun, että saat asian selvitettyä. Puheluhinnasta(ja muutenkin aiheettomasta päänvaivasta) vaadit heiltä hyvityksen, koska heidän mokansahan se on.

Muoks. Vai eikö sinne siis saa ollenkaan puhelimitse yhteyttä? :xmas:

Jos sulle ehtii tulla perinnästä ilmoitus, niin soita sinne perintätoimistoon ja selitä tilanne. Ne ei voi periä sinulta sellaisia laskuja, joista et ole alkuperäisiä saanut, tai ovat aiheettomia.

mulle tuli tässä kesällä maksuhuomautus siltä vaikka en ollut keväällä tilaamastani matosta koskaan laskua edes saanut, siellä on tullut tämän vuoden tilauksissa jokin sekaannus (ei lähde laskua vaan 4-5kk päästä suoraan huomautus) soita ihmeessä sinne.

Kerroinhan jo, että sinne ei pääse puhelimella läpi. Jonotus maksaa 29senttiä minuutti eikä sieltä vastata koskaan. En minä kotihoidontuestani ala maksamaan puolen vuorokauden jonotusta sinne kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Kerroinhan jo, että sinne ei pääse puhelimella läpi. Jonotus maksaa 29senttiä minuutti eikä sieltä vastata koskaan. En minä kotihoidontuestani ala maksamaan puolen vuorokauden jonotusta sinne kyllä.

Mulla meni alkuvuodesta eräs lasku perintään siitä syystä, etten pyynnöstä huolimatta ikinä saanut sitä alkuperästä laskua, enkä ees huomautusta, vaan suoraan tuli perinnästä ilmoitus. Soitin perintätoimistoon ja selitin asian. He soittivat sitten sieltä perinnästä sinne ko. yritykseen ja selvittivät asian. Eli perintää ei aloitettu, koska alkuperäistä laskua ei oltu toimitettu.

Meille tuli kans ihan ihme lasku hobby hallilta. 13e ja mitään selitystä sille mistä se ei ole. Ainoa mitä sinne maksetaan on kuntolaite ja sen kuukausierä on 20e. Tuossa 13 e laskussa alkuperäinen määrä on 8.70e. Katsotaan miten asia etenee. Postia sinne on laitettu ja ikinä en sieltä mitään enää tilaa :headwall:

Laita kirjattuna kirjeenä reklamaatio kuittikopion kanssa hobbariin. Se maksaa vähän enempi kuin normikirje mut sit voit tarvittaessa liittää niistä kopiot perintätoimistoon jos menee sinne asti. Satavarma juttu, eivät laita eteenpäin.

Mä sain 69,90 ? laskun Hobbarista. Mä laitoin laskutukseen sähköpostia vajaa pari viikkoa sitten eikä sieltä ole kuulunut mitään :snotty: Viimeksi kun selvittelin asioitani Hobbarin kanssa niin puheluun meni kaiken kaikiaan 45 min. Mä en enää ala sinne omaan piikkiini soittelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
No olen minä sen maksanut, mutta sanoinkin että alkaa vaan jo itsestä tuntua että jos sittenkin kuvittelen. Olen tarkistanut asian joskus aikaa jo.

No jos perinnästä tulee kirje/ lasku lähetä sinne kopio maksetusta lakusta.

Mulle kans tuli joku aika sitten maksumuistutuksia tuotteesta, jonka olin palauttanut Hobbariin. Laitoin sähköpostia, et tulee aiheettomia laskuja, mut vastausta ei kuulunu, ja asiakaspalveluun ei puhelimella päässyt.
Sitten tulikin perinnästä kirje samasta laskusta. silloin laitoin taas sähköpostia Hobbariin, ja sieltä jopa tuli vastaus parin viikon jälkeen, et juu sori vaan, ollaan aiheettomia laskuja lähetelty, ja ne voi repiä ja ovat selvittäneet asian perintätoimistonkin kanssa.

Siellähän se laskutus (ja asiakaspalvelukin) tuntuu nykyään tökkivän urakalla. Empä tilaa mitään enää sieltä, en jaksa aiheettomista laskuista kyllä tapella.

Tulosta itsellesi taleteen ne sähköpostit, jotka olet lähettänyt HH:iin turhista maksumuistutuksista. Ne ovat hyvää "todistusaineistoa" ja pelkkään sähköpostisäilytykseen ei kannata luottaa. Samoiten siitä maksetusta laskusta. (Oletan, että olet maksanut verkkopankilla) POankistahan saa jälkeen päin maksullisen kopion, mutta näin minimioit kulut ja vaiva,.

Yhteistyössä