Mitä ihmettä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmällään

Vieras
Hei. Tarvitsisin vähän apua, miten toimia tässä tilanteessa ja samalla haluan myös vähän purkaa anonyymisti viimeaikaisia tapahtumia.

Eli seurustelin 5 vuotta, jonka jälkeen erosimme minun aloitteestani viime kesän alussa. En vain enää jaksanut, meillä oli niin paljon ongelmia. Kesän ajan mies yritti saada minua takaisin, ja syksyllä jatkoimmekin seurustelua, mies ei kuitenkaan muuttanut luokseni. Olin tutustunut kesällä toiseen mieheen, jonka kanssa vietin aikaa ihan ystäväpohjalla, tuntui ettei ketään voisi viedä eksäni paikkaa enkä halunnut ketään toista lähelleni. Myös eksäni tapasi uuden naisen, jonka kanssa olivat kavereita. Jatkettuamme yhdessä sain tietää, että eksäni on kertonut tytölle olevansa ihastunut häneen, piti tähän edelleen salaa yhteyttä ym. Jotenkin vain katsoin tätä ja jatkoimme, kunnes vähän yli kuukausi sitten päätimme, ettei ole järkeä jatkaa. Pari päivää erosta olisin halunnut sopia, mutta mies ei enää vastannut viesteihin, ei puheluihin, ei mihinkään. Kuukausi täyttä hiljaisuutta, kuulin myös yhteisiltä kavereiltamme, että hän liikkuu joka päivä jonkun toisen naisen kanssa. Olen itse käynyt useita kertoja juttelemassa kaikesta ammatti-ihmisen kanssa, ja tuntui että olín jo pääsemässä suhteesta eroon ja jatkamassa elämääni. Kunnes viime la näin eksäni baarissa. Emme reagoineet toisiimme mitenkään. Sunnuntai-iltana puhelimeni soi, en vastannut. Seuraavana päivänä kyseli Facebookissa kuulumisia ja vaikutti surulliselta. Halusi tavata kun asioita jäi kesken. Sovimme, että menemme yhdessä lenkille ja puhumme. Näin tapahtui ma, ja lenkillä mies itkien tunnusti kuinka kova ikävä hänellä on ollut ja haluaisi vielä yrittää. Näimme vielä myöhemmin illalla ja hän jäi luokseni yöksi, samoin eilen. Sain kuitenkin tietää, että juuri sunnuntaina hän oli kertonut tälle uudelle olevansa ihastunut ja harmitteli ettei tämä halua parisuhdetta?!? Tyttö oli sanonut ettei ainakaan vielä halua. Eilen kerroin, etten halua että ovat tekemisissä enää näiden juttujen takia. Mies ei ymmärtänyt asiaa. Mielestäni, jos yritämme korjata aivan rikkinäisen parisuhteen, ei tuollaisille puheille ole sijaa enkä luota mieheeni tässä vaiheessa niin paljon, että hyväksyisin heidän ystävyytensä, joka alkoi 3 pv eromme jälkeen. Kerrottuani illalla asiasta, on mies ollut todella tyly. Juuri sellainen, kuin aina ennenkin, vaikka väitti muuttuvansa. Mitä ihmettä nyt teen? Hyväksynkö heidän ystävyytensä (ovat halailleet, viettävät aina aikansa tytön kotona kaksin), vai onko minulla oikeus suhteen pelastumisen nimissä noiden tunteiden ilmausten jälkeen pyytää, että eivät olisi tekemisissä niin kauan kunnes meidän välimme korjaantuvat?

Eiköhän ole aika selvää että kun erotaan niin erotaan. Kukaan ei ole sanonut että se olisi helppoa.Tuota on off juttua voi jatkaa ikuisuuden mutta sille erolle on varmasti ollut syynsä. Unohdat nyt sen eksän ja jatkat eteenpäin kohti uusia seikkailuja:)

En vaan haluaisi millään luovuttaa. Ollaan toistemme ensirakkaudet ja ihan selvästi kumpikin rakastaa vielä toista. Tässä on oltava nyt jotain tehtävissä, että tää saadaan toimimaan. En vaan tiiä mitä..

Nuo tietyt asiat kannattaa myös varmistaa mieheltä, että onko tosiaan kaikki tapahtunut. Sanot kuulleesi asioita. Kai ymmärrät, että näiden puheiden kertojilla saattaa usein olla omia värejä mukana niissä puheissa.

Jos kaikki on totta niin kuin kerroit... mies pelaa kahta peliä. Sinä olet varasijalla.

lopettakaa toi soutaminen ja huopaaminen! ei siinä voita kukaan! Ette tule todennäköisesti kinä olemaan onnellisa yhdessä. Jo kerran kumpikin lähi omaan elämään. Siihen yhteiseen on vaikea palata. Teillä on vaihtiehtona lopettaa tai sitoutua. Tuossa ei ole järjen hiventäkään. Ehkä olisi parempi et myönnätte ettei jutusta tule mitään ja vain lopetatte. Teillä on niin tuore suhde et elämän pitäis olla viel rakastunutta ja vaaleanpunaista. ei tuskaa ja epäluottamusta.

Itse nähnyt, että on kirjoittanut Facebookin keskustelussa tytölle näin. Ja laittoi vielä että "hyvää yötä. tykkään susta" johon tyttö vastasi, että "öitä".

nyt pelkäänkin, että kun mies tajusi,ettei saa tätä toista itselleen, tyytyi taas vanhaan ja turvalliseen, eli minuun.
Toisaalta en pysty uskomaan, että olisi keksinyt kaikkea päästään mitä lenkillä ollessamme minulle sanoi.

Kertoi rakastavansa vielä, ja että on ollut kova ikävä. Itki todella voimakkaasti, mitä ei ole koko suhteemme aikana aiemmin tehnyt.

Olen ihan pihalla!

Apuja joiltain, jotka ovat kokeneet jotain samanlaista, onko suhde enää toiminut?
Miten saan miehen unohtamaan tämän toisen? Kannattaako edes yrittää?
Paljastanko hänelle,että tiedän hänen sanoneen tällaisia asioita tälle toiselle, ei ole meinaan ainakaan vielä myöntänyt, vaikka kysyin että onko teillä ollut jossain vaiheessa jotain puhetta suhteesta tai tunteista ym.

En tiedä mitä tehdä.... Huomenna pitäisi tavata mies, ja ahdistaa mitä sanon.

Ei ole mitään järkeä jatkaa tuollaista suhdetta. Jatkuva eroilu kuluttaa, jos olette jo useita kertoja eroon päätyneet niin sille lienee syynsä..? Tottakai se ottaa koville kun läheinen ihminen poistuu elämästä (tai muuttuu puolisosta kaveriksi) mutta ei tossa jatkuvassa soutamisessa ja huopaamisessa oo mitään järkeä. Päästä irti miehestä ja siirry elämässä eteenpäin.

Kyllä mä tekisin harvinaisen selväksi, että jos tuo toinen nainen ei jää kaikella tavalla kuvioista pois, niin uudelle alulle ei ole pohjaa.

Miten te voisitte rakentaa suhdetta, jos taustalla kummittelee koko ajan tuollainen "mahdollinen tyttöystävä"..

Itse nähnyt, että on kirjoittanut Facebookin keskustelussa tytölle näin. Ja laittoi vielä että "hyvää yötä. tykkään susta" johon tyttö vastasi, että "öitä".

nyt pelkäänkin, että kun mies tajusi,ettei saa tätä toista itselleen, tyytyi taas vanhaan ja turvalliseen, eli minuun.
Toisaalta en pysty uskomaan, että olisi keksinyt kaikkea päästään mitä lenkillä ollessamme minulle sanoi.

Kertoi rakastavansa vielä, ja että on ollut kova ikävä. Itki todella voimakkaasti, mitä ei ole koko suhteemme aikana aiemmin tehnyt.

Olen ihan pihalla!

"Itki todella voimakkaasti, mitä ei ole koko suhteemme aikana aiemmin tehnyt."

Exäni teki ihan samaa, itkeä tihursi ja sai tahtonsa läpi (eli suostuin jäämään hänen luokseen vaikka hän oli pettänyt).
Pikku hiljaa aloin tajuamaan että hän käyttää itkemistään saadakseen tahtonsa läpi ja kerran annoin hänen vollottaa tovin ja huomasin, että itku loppui kuin seinään hänen tajuttuaan etten anna periksi. Sitten tuli viha ja raivo kehiin, edelleenkään en antanut periksi ja sitten taas itku.

Minun tapauksessa exäni oli narsisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Elä mene vanhanaikaiseen;28119192:
"Itki todella voimakkaasti, mitä ei ole koko suhteemme aikana aiemmin tehnyt."

Exäni teki ihan samaa, itkeä tihursi ja sai tahtonsa läpi (eli suostuin jäämään hänen luokseen vaikka hän oli pettänyt).
Pikku hiljaa aloin tajuamaan että hän käyttää itkemistään saadakseen tahtonsa läpi ja kerran annoin hänen vollottaa tovin ja huomasin, että itku loppui kuin seinään hänen tajuttuaan etten anna periksi. Sitten tuli viha ja raivo kehiin, edelleenkään en antanut periksi ja sitten taas itku.

Minun tapauksessa exäni oli narsisti.

Tietenkin oli. Kaikki exät ovat.

No en kyllä yrittäisi enää mitään tuollaisen miehen kanssa. Etkö sä ymmärrä, että olet vain kakkosvaihtoehto ja sinä päivänä, kun tuo tyttö ilmoittaa olevansa valmis seurusteluun, sä jäät kuin nalli kalliolle ja mies mennä viipottaa pää kolmantena jalkana tuon tytön luokse? Hei sä löydät itsellesi vielä joskus sellaisen miehen, jolle just sä olet se ykkönen. Nyt sulla on ton nykyisesi kanssa vaan jonotusnumero.

Yhteistyössä