mitä ikinä teen tai toivon, niin kaikki rikkoutuu käsiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erika

Vieras
en saa sanoa mielipiteitäni ääneen tai päättää omasta elämästäni. kaikki mitä teen on aina väärin. kiitosta en kuule koskaan. en tule koskaan olemaan onnellinen enkä rakastettu. kaikki mua vihaa, enkä edes tiedä miksi!
milloin mä saan tasapainoisen ja onnellisen elämän, niin ettei tarvii murehtia mistään? en kerta kaikkiaan enää jaksa tätä ainaista paskaa! :'(
en enää ikinä toivo mitään, sillä se tietää vaan pahaa. taidan erakoitua ja näännyttää itseni elävältä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerro nyt toki vähän taustaa.Jos huono suhde, lähde. Jos masennusta tms, mene lääkäriin. Tee muutos ja päätös oman hyvinvointisi takia.

kaikki ihmiset on mua vastaan, eikä jätä mua rauhaan. mulla ei ole suhdetta, ei ole koskaan ollut enkä ole masentunut, vaan väsynyt ja voin pahoin. olen niin väsynyt etten enää jaksa. haluan olla onnellinen, mutta se ei vaan onnistu. olen räjähtämis pisteessä..

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö:
Ikävää että koet niin. Olisiko kuitenkin syytä aloittaa muutos omista asenteista ja ajattelutavoista?

mun asenteesa tai ajattelu tavassa ei ole mitään vikaa! enkö saa puolustaa itseäni. tätä minä juuri inhoan kun kukaan ei ymmärrä minua. :'(

Siis kuka on sua vastaan ja miten? Auttasko paikkakunnan vaihto ja alotus puhtaalta pöydältä reippain mielin? Joku uusi harrastus? Älä jää tuleen makaamaan!

kaikki ihmiset, siis sukulaisia ja ystäviä sekä vanhempia myöten. :'( en voi muuttaa täältä minnekään, kun ei minulla ole varaa eikä rahaa. miten voin aloittaa puhtaalta pöydältä? olen maannut tulessa jo 20 vuotta :'( enkä voi mennä töihin, kun en jaksa tehdä töitä, sillä olen lopen uupunut.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Minusta tuntuu ihan samalta. Menneisyys on pelkkiä vääriä valintoja, ja nykyhetken helvetti tulos siitä. Olen aloittanut opinnot väärällä alalla, ja tajusin vaihtaa vasta 4 vuoden jälkeen. Tänä syksynä aloitin uudet opinnot, ja tuntuu etten sielläkään osaa yhtään mitään. Töihin meneminen tuntuu ihan mahdottomalta, jo ajatus ahdistaa niin että hypin seinille. Rahaa kuitenkin jostain olisi saatava itselle ja perheelle...

Valitsin kai väärän miehenkin, lasten saamisen, jne... Kaikki mitä teen, hajoaa, joko lapset rikkoo tai itse saan sen tuhottua. Tunnen olevani loukussa, josta ainoa pakotie on kuolema. Siitä haaveilenkin, unelmani olisi joskus olla vapaa tästä elämästä...

Eli ymmärrän, ap, hyvin sinua.

minkä ikäinen sinä olet? itse olen 20v.

Alkuperäinen kirjoittaja erika:
minkä ikäinen sinä olet? itse olen 20v.

25. Ja tuntuu että uudessa opiskelupaikassani kaikki on 5-7 vuotta nuorempia, heillä on vielä elämässä enemmän valinnanvaihtoehtoja.....

mitä opiskelet? itse olen vielä vähän aikaa lukiossa. ja ahdistaa aivan suunnattomasti tulevaisuus ja se kun kaikki jatkuvasti kyselevät että mitä aion tehdä lukion jälkeen jne. :(

Sinulla on kaikki ovet vielä elämässä auki. Nyt sinut pitäisi saada uskomaan itseesi. Ja ennen kaikkea sinut täytyy saada siihen kuntoon, että pystyt tekemään valintoja ja elämään elämääsi. Voisitko puhua vaikka koulun terkalle?
Voimia :hug:

Siis kuka on sua vastaan ja miten? Auttasko paikkakunnan vaihto ja alotus puhtaalta pöydältä reippain mielin? Joku uusi harrastus? Älä jää tuleen makaamaan!

kaikki ihmiset, siis sukulaisia ja ystäviä sekä vanhempia myöten. :'( en voi muuttaa täältä minnekään, kun ei minulla ole varaa eikä rahaa. miten voin aloittaa puhtaalta pöydältä? olen maannut tulessa jo 20 vuotta :'( enkä voi mennä töihin, kun en jaksa tehdä töitä, sillä olen lopen uupunut.
Mutta onhan tässä nyt heillä oltava joku syy?! Oletko kenties tehny jonkun tyhmän virheen jonka takia he vastaan? Ja kun surit ettei suhdetta etkä saa,niin munkin eka suhde alkoi vasta 21v. Ja uupumukseen auttaa lepo TAI jos kyseessä henkinen uupumus, kyseessä masennus, vaikka sitä epäilit.

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Sinulla on kaikki ovet vielä elämässä auki. Nyt sinut pitäisi saada uskomaan itseesi. Ja ennen kaikkea sinut täytyy saada siihen kuntoon, että pystyt tekemään valintoja ja elämään elämääsi. Voisitko puhua vaikka koulun terkalle?
Voimia :hug:

en halua puhua asioistani koulun terveydenhoitajalle, koska siitä ei ole mitään hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :

Mutta onhan tässä nyt heillä oltava joku syy?! Oletko kenties tehny jonkun tyhmän virheen jonka takia he vastaan? Ja kun surit ettei suhdetta etkä saa,niin munkin eka suhde alkoi vasta 21v. Ja uupumukseen auttaa lepo TAI jos kyseessä henkinen uupumus, kyseessä masennus, vaikka sitä epäilit.

en ole tehnyt minkäänlaisia virheitä. minulla ei ole masennusta enää. parannuin siitä. haluan vain levätä ja tehdä juttuja joita haluan enkä sellaisia joita on pakko tehdä. ja mikä tärkeintä haluan olla onnellinen.

en ole tehnyt minkäänlaisia virheitä. minulla ei ole masennusta enää. parannuin siitä. haluan vain levätä ja tehdä juttuja joita haluan enkä sellaisia joita on pakko tehdä. ja mikä tärkeintä haluan olla onnellinen.
Ei aikuista ihmistä kukaan voi mihinkään pakottaa, ei vanhemmat, kaverit tai suku. Jokaisen tapaa elää pitää kunnioittaa, jos tuo tapa ei vahingoita muita. Lepää nyt tuo väsymys pois, ja ala miettiä mitä haluat elämältä, vaihtoehtoja on paljon, olet vielä niin nuori. Se vaan tässä elämässä on niin, että itse pitää onni rakentaa. Helppoa se ei ole, tiedän kyllä, en itsekään ole niin onnellinen kuin haluaisin. Mutta jos et itse sitä tee, ei tee kukaan muukaan.

Ei aikuista ihmistä kukaan voi mihinkään pakottaa, ei vanhemmat, kaverit tai suku. Jokaisen tapaa elää pitää kunnioittaa, jos tuo tapa ei vahingoita muita. Lepää nyt tuo väsymys pois, ja ala miettiä mitä haluat elämältä, vaihtoehtoja on paljon, olet vielä niin nuori. Se vaan tässä elämässä on niin, että itse pitää onni rakentaa. Helppoa se ei ole, tiedän kyllä, en itsekään ole niin onnellinen kuin haluaisin. Mutta jos et itse sitä tee, ei tee kukaan muukaan.

tiedänhän minä, mutta aina kun suunnittelen jotakin niin kaikki rikkoutuu käsilleni. enkä voi elää niin kuin haluaisin, koska minulla ei ole rahaa mihinkään. tiedän jo mitä haluan elämältä, mutta en tule koskaan saamaan mitään siitä. teen kaikkeni ja yritän mutta se ei riitä. ei mikään riitä koskaan. :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
jos mikään ei riitä koskaan joutuu aloittamaan asennekasvatuksen itelleen.. opetella olemaan tyytyväinen siihen mitä jo on ja sitten tavoitella jotian lisäks.

Mäkin ens meinasin sanoo,että kuulostaa tutulta, mut loppujen lopuks ne on kovin "pieniä" asioita mitä itsellä ei oo, mitä puuttuu ja mihin ei oo tyytyväinen. Ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä on. Vaan aina pitäis olla jotain parempaa.

Mä oon just semmonen. Mulla on sentään tässä jo perhettä ja elämä, vaan koko ajan odotan jotain mitä puuttuu, jos sen saa, niin taas odotan sitä mikä puuttuu. Kaikki mun ajatukset alkaa aina niin, että jos mulla ois SE niin SITTEN mä tekisin/olisin jne... Se on helvetin huono ajattelutapa. :(

Mutta, mä ymmärrän toisaalta AP:n pointin. Mulla oli sillon joskus ammattikoulun aikana tommonen fiilis. Vaikka mitä teki,niin sekin meni vituilleen ja kokeilit jotain muuta, niin sekään ei toiminu. Ja jos sait jotain uutta, niin takuulla se hajos, jos se ees oli just semmonen minkä halus.
Monesti mä valitsen vaan väärin,eli ens se tuntuu niin ihanalta ja loppujen lopuks sitä vaan miettii,että ei, ei tää oo hyvä .

Hae apua lääkäristä AP... ja vaikka se tuntuu niin pirun vaikeelta, niin etsi ja hae ja pohdi itselles joku oma harrastus, josta vois lähtee eteenpäin.
Ikävä tosiasia on,että elämässä on pakko tehdä jotain, vaikka ei yhtään huvittais.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
jos mikään ei riitä koskaan joutuu aloittamaan asennekasvatuksen itelleen.. opetella olemaan tyytyväinen siihen mitä jo on ja sitten tavoitella jotian lisäks.

Mäkin ens meinasin sanoo,että kuulostaa tutulta, mut loppujen lopuks ne on kovin "pieniä" asioita mitä itsellä ei oo, mitä puuttuu ja mihin ei oo tyytyväinen. Ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä on. Vaan aina pitäis olla jotain parempaa.

Mä oon just semmonen. Mulla on sentään tässä jo perhettä ja elämä, vaan koko ajan odotan jotain mitä puuttuu, jos sen saa, niin taas odotan sitä mikä puuttuu. Kaikki mun ajatukset alkaa aina niin, että jos mulla ois SE niin SITTEN mä tekisin/olisin jne... Se on helvetin huono ajattelutapa. :(

Mutta, mä ymmärrän toisaalta AP:n pointin. Mulla oli sillon joskus ammattikoulun aikana tommonen fiilis. Vaikka mitä teki,niin sekin meni vituilleen ja kokeilit jotain muuta, niin sekään ei toiminu. Ja jos sait jotain uutta, niin takuulla se hajos, jos se ees oli just semmonen minkä halus.
Monesti mä valitsen vaan väärin,eli ens se tuntuu niin ihanalta ja loppujen lopuks sitä vaan miettii,että ei, ei tää oo hyvä .

Hae apua lääkäristä AP... ja vaikka se tuntuu niin pirun vaikeelta, niin etsi ja hae ja pohdi itselles joku oma harrastus, josta vois lähtee eteenpäin.
Ikävä tosiasia on,että elämässä on pakko tehdä jotain, vaikka ei yhtään huvittais.

lääkärit eivät voi auttaa mua.

Ai kukaan ei voi sua pakottaa hoitamaan omia lapsiasi, tekemään kotitöitä, ansaitsemaan rahaa? On hyvin naiivia ajatella, että maailmassa kaikki on vapaaehtoista. Suurin osa asioista ei ole. Ja jos ei jaksa tehdä edes niitä pakollisia, ei vapaaehtoisillekaan jää yhtään aikaa eikä voimavaroja. Tuloksena paska elämä. Toisaalta mä en edes ymmärrä, miten suurin osa ihmisistä jaksaa elää, mä en näe muidenkaan elämässä sitä juttua mikä mun elämästä puuttuu.
Lapsia ei ole pakko tehdä ainakaan, jos jo pelkkä itsestä huolehtiminen on noin vaikeaa. Enkä todellakaan kuvittele että maailmassa kaikki on vapaaehtoista. Tarkoitin tolla muiden ihmisten pakottamisella lähinnä ns suuria linjoja, uravalintaa, elämäntapaa jne. En ole järin onnellinen siis itsekään, muuta elämäni suunnan ja valinnat ja myös virheet olen itse tehnyt ja valinnut.

Syvimmässä kuopassa tuntuu siltä, että mikään ei voi auttaa. Mutta äänestän silti koulun terkkaa tai lääkäriä. Ihan oikeasti voi! Kuulostat todellakin kliinisesti masentuneelta. Siihen saa apua. Et sinä ole sen huonompi kuin muutkaan! :heart:

Jos tuntuu, että KAIKKI ihmiset ympärillä on syvältä ja kukaan ei ymmärrä niin yleensä kannattaa katsoa peiliin. Ihmisillä on oma arki kannettavanaan. Jos lähimmäinen on alati toivoton ja syyttää muita niin kukaan ei jaksa ja ihmiset vetäytyvät ympäriltä. Eli en sano, että vika on alunperin sinussa, mutta toivottomuus ja negatiivisuus ei auta tilanteen muuttumista.

Mitä menetettävää on rimpauttaa vaikka sille terkalle? Ihan oikeasti, sinä olet nuori. Sinulla on paljon hyvää edessä jos annat sen tapahtua ja autat itseäsi. Se ei ole helppoa, mutta kukaan ei tee sitä puolestasi.

JAKSUJA :heart:

Yhteistyössä