mitä ikinä teen tai toivon, niin kaikki rikkoutuu käsiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
Syvimmässä kuopassa tuntuu siltä, että mikään ei voi auttaa. Mutta äänestän silti koulun terkkaa tai lääkäriä. Ihan oikeasti voi! Kuulostat todellakin kliinisesti masentuneelta. Siihen saa apua. Et sinä ole sen huonompi kuin muutkaan! :heart:

Jos tuntuu, että KAIKKI ihmiset ympärillä on syvältä ja kukaan ei ymmärrä niin yleensä kannattaa katsoa peiliin. Ihmisillä on oma arki kannettavanaan. Jos lähimmäinen on alati toivoton ja syyttää muita niin kukaan ei jaksa ja ihmiset vetäytyvät ympäriltä. Eli en sano, että vika on alunperin sinussa, mutta toivottomuus ja negatiivisuus ei auta tilanteen muuttumista.

Mitä menetettävää on rimpauttaa vaikka sille terkalle? Ihan oikeasti, sinä olet nuori. Sinulla on paljon hyvää edessä jos annat sen tapahtua ja autat itseäsi. Se ei ole helppoa, mutta kukaan ei tee sitä puolestasi.

JAKSUJA :heart:

minä tarvitsen aikaa, rahaa, miehen ja rakkautta en turhanpäiväistä puhumista ihmisen kanssa joka ei osaa auttaa minua.

Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Alkuperäinen kirjoittaja erika:
minä tarvitsen aikaa, rahaa, miehen ja rakkautta en turhanpäiväistä puhumista ihmisen kanssa joka ei osaa auttaa minua.

Ei se mies ja rakkaus mitään ratkaise. Mäkin nuorempana luulin että ratkaisisi, mutta ei, samaa paskaa se elämä silti on.

minua ei ole kukaan koskaan rakastanut. joten kyllä se rakkaus on minulle todella tarpeellista, koska muuten en jaksa elää.

Tämä on nyt alkanut kuullostaa siltä, että ap on hivenen itsekeskeinen herkästivalittava nuori nainen jota maailma murjoo. Heti-mulle-kaikki-tänne jne. Anteeksi jos olen väärässä, mut HYVIN moni nuori tuntee noin tossa iässä. Ja se on jokseenkin normaalia. Nimim. itse vastaavan iän kokenut...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä on nyt alkanut kuullostaa siltä, että ap on hivenen itsekeskeinen herkästivalittava nuori nainen jota maailma murjoo. Heti-mulle-kaikki-tänne jne. Anteeksi jos olen väärässä, mut HYVIN moni nuori tuntee noin tossa iässä. Ja se on jokseenkin normaalia. Nimim. itse vastaavan iän kokenut...

itsekeskeinen? :o herkästivalittava? mulle kaikki heti? :o :o
minä en ajattele noin!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Lapsia ei ole pakko tehdä ainakaan, jos jo pelkkä itsestä huolehtiminen on noin vaikeaa. Enkä todellakaan kuvittele että maailmassa kaikki on vapaaehtoista. Tarkoitin tolla muiden ihmisten pakottamisella lähinnä ns suuria linjoja, uravalintaa, elämäntapaa jne. En ole järin onnellinen siis itsekään, muuta elämäni suunnan ja valinnat ja myös virheet olen itse tehnyt ja valinnut.

No kerroppa mulle, mihin nuo lapset sitten heivaan? Kun tuntuu tosiaan, että niitä vääriä valintoja on tullut tehtyä siinäkin suhteessa. (Ja enhän mä niitä lapsia pois halua antaa, mutta kun ne on pakko hoitaa, vaikkei millään jaksaisi). Tai miten löydän ammatin, joka olisi "ei-tuskaa", ja josta saisi vielä vähän rahaakin? Kukaan ei mulle ole näihin osannut vastata, ja en usko että kukaan koskaan osaakaan. Vaihtoehdot on vain jaksaa ja jaksaa, tai olla jaksamatta...
No just toi oli sun oma valintasi, nuo lapset. Kukaan ei kai lapsielämän valitessaan kuvittele että niitä ei tarvitse itse hoitaa? Ja tekemättömiä töitä on maailma väärällään. Itse olen 3 kertaa lähtenyt paskasta työpaikasta tyhjän päälle, ja taas yrittänyt alusta. Ja kyllä kuule minäkin joka päivä ihmettelen miksi ihmeessä tuli lapset tehtyä, mut kukaan muu ei siihen minua pakottanut. Valintojensa seuraukset pitää kärsiä.

erika: Yksi modernin länsimaisen kulttuurin suurimmista harhoista on, että joku toinen ihminen voi tehdä sinut onnelliseksi. Voisitko kuvitella puhuvasi vanhemmillesi?

Ymmärrän, että lärpättely ei lämmitä silloin kun tarvitset jotain konkreettista. Jos kuitenkin kaikki elämässäsi tuntuu toivottomalta niin asioita ja toimintasuunnitelmia olisi järkevää hioa. Terkan pitää osata järjestää sinulle keskuteluapua. Esim. psykologin. Kongnitiivisessa terpapiassa luodaan toimintasuunnitelmia. Esim. luokattomassa lukiossa koulunkäyntitahtiasi voidaan varmaankin hidastaa niin, että saat aikaa?

Mihin tarvitset rahaa? Omaan kämppään? Muuttamiseen? Sossu tulee näissä asioissa vastaan tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

itsekeskeinen? :o herkästivalittava? mulle kaikki heti? :o :o
minä en ajattele noin!

Pahoittelen siis jos olen väärässä, tuli vaan mieleen tosta rahaa mies rakkautta listasta.Sehän se on mitämoni haluaa, ja sen eteen on myös itse tehtävä jotain. Ja kaikki alkaa siitä että saa itsensä kuntoon ja on sinut itsensä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja tympiintynyt :
menkää hoitoon saatanan hullut!!! |O

No tänä kommentti varmasti auttaa.. :headwall: :headwall: Menisit itte..

Ap,saako kysyä,mistä sie sit elämässäs unelmoit?Mikä on niin kaukana ettei sitä pysty saavuttamaan?

erika: Yksi modernin länsimaisen kulttuurin suurimmista harhoista on, että joku toinen ihminen voi tehdä sinut onnelliseksi. Voisitko kuvitella puhuvasi vanhemmillesi?

Ymmärrän, että lärpättely ei lämmitä silloin kun tarvitset jotain konkreettista. Jos kuitenkin kaikki elämässäsi tuntuu toivottomalta niin asioita ja toimintasuunnitelmia olisi järkevää hioa. Terkan pitää osata järjestää sinulle keskuteluapua. Esim. psykologin. Kongnitiivisessa terpapiassa luodaan toimintasuunnitelmia. Esim. luokattomassa lukiossa koulunkäyntitahtiasi voidaan varmaankin hidastaa niin, että saat aikaa?

Mihin tarvitset rahaa? Omaan kämppään? Muuttamiseen? Sossu tulee näissä asioissa vastaan tarvittaessa.

vanhempani eivät ymmärrä, eivät rakasta minua eivätkä ole koskaan halunneet minua. olen yrittänyt puhua syvällisiä, mutta he eivät kiinnostu eivätkä he kuuntele minua. :| en tarvitse keskustelua apua. enkä jouda hidastamaan tahtia, muuten tulen hulluksi. vaikka tämäkin tahti vie minulta kaiken voiman. :( tarvitsen rahaa, jotta saan oman kämpän ja että voin matkustella ja vaihtaa maisemaa. se tekisi minulle hyvää. näin sanoi yksi lääkäri jo monta vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:

Ap,saako kysyä,mistä sie sit elämässäs unelmoit?Mikä on niin kaukana ettei sitä pysty saavuttamaan?

ulkomailla asuvasta miehestä joka rakastaa minua ja olemme onnellisia. se, että pääsen pois suomesta ainakin vähäksi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
No just toi oli sun oma valintasi, nuo lapset. Kukaan ei kai lapsielämän valitessaan kuvittele että niitä ei tarvitse itse hoitaa? Ja tekemättömiä töitä on maailma väärällään. Itse olen 3 kertaa lähtenyt paskasta työpaikasta tyhjän päälle, ja taas yrittänyt alusta. Ja kyllä kuule minäkin joka päivä ihmettelen miksi ihmeessä tuli lapset tehtyä, mut kukaan muu ei siihen minua pakottanut. Valintojensa seuraukset pitää kärsiä.

Voi että kun olisi sitä rautalankaa...

Kaikkea ei voi ymmärtää ennen kuin on sen kokenut. Voi että, itsekin olet mennyt niihin paskoihin työpaikkoihin, olisit nyt jo tiennyt että sellainen työpaikka on paskam, eli olet ehkä itsekin tehnyt joskus vääriä valintoja, arvioinut jonkin asian väärin?

Jos huomaa ettei jaksakaan sitten kun lapset on jo saatu, niin totta kai se on oma valinta. Ja tottakai jokainen ymmärtää jo ennen lasten saantia että ne täytyy hoitaa. MUTTA KUN JOTKUT SAIRASTUU VASTA RASKAUSAIKANA... Tai jotkut vasta kun lapsi on 2 jne...

enempää en jaksa vääntää.
No en jaksais minäkään vääntää. Mutta MISTÄ voi työpaikkaan mennessään valmiiksi tietää et paikka ja työ onkin jotain josta ei lopulta pidäkään?? Siksi kai sieltä sit lähtee pois? Nimenomaan minä olen tehnyt myös virhevalintoja. Kaikki tekee. Ja mitä tulee tohon sairastumiseen, se on eri asia. Jos sairauden takia ei jaksa/pysty asioita tekemään, ei ole enää kyse valinnoista vaan sattumasta/huonosta tuurista. Tää lähtee nukkumaan nyt.

Se etteivät vanhemmat pysty syvälliseen keskusteluun ei tarkoita sitä etteivät he rakastaisi sinua. Kaikki eivät vain kykene.

Onnistuisiko vaihto-oppilasvuosi?

hmm..en tiedä onko minulla varaa. :|

ulkomailla asuvasta miehestä joka rakastaa minua ja olemme onnellisia. se, että pääsen pois suomesta ainakin vähäksi aikaa.

No joo, tuohan kuulostaa hyvältä,mutta niinkun varmasti tiiät,raha ei kasva puissa eli jotain olis tehtävä että rahaa sais. :/
Entäs ilta/viikonlopputyöt tms?

No joo, tuohan kuulostaa hyvältä,mutta niinkun varmasti tiiät,raha ei kasva puissa eli jotain olis tehtävä että rahaa sais. :/

muuten kyllä, mutta en kerta kaikkiaan jaksa, ja muutenkin itkisin vaan töissä. :'( sekä olisin ihan sekaisin.

muuten kyllä, mutta en kerta kaikkiaan jaksa, ja muutenkin itkisin vaan töissä. :'( sekä olisin ihan sekaisin.

:/ No höh.. :hug:

Ööö.... anteeks nyt, mut kuulostaa nyt mun korvaan enemmän pilvilinnojen rakentelulta nuo sun toiveet. Siis okei joo, kyllä saa olla toiveita ja haaveita ja vaikka mitä, mut ei ne sun oven taakse tuu kolkuttamaan että hei, tässä ois.

Mulle tulee edelleen mieleen mun teinivuodet, kun kaikki ahdisti ja vitutti ja tuntu kaatuvan niskaan ja takuulla siihen ei auttanu mikään eikä kukaan. Sitä vaan jossain kohtaa "kasvoi" aikuisemmaks. :ashamed: Anteeks vielä, mut sen kuvan mä sun tosta kirjotuksesta vaan saan...

Mä edelleen ehdottaisin sitä puheavun hankkimista. Mitä siinä voi hävitä? Saisit rakennella niitä suunnitelmia aikuisen kanssa? Ei kai siinä voi hävitäkään mitään?

Tuli mieleen, että se ehdottamani vaihto-oppilasvuosikin vaatii sitä, ettei ole itkuinen ja väsynyt. Itse aikuisena ulkomailla asuneena tiedän, että ensihuuman jälkeen arki lävähtää päin näköä kuin märkä rätti. Kulttuurierot, koti-ikävä, kuulumattomuuden tunne jne. tulevat vaikka kuvitteli olevansa valmistautunut, ja silloin tarvitaan sitä jaksamista.

On muitakin, joista on tuntunut samalta. Et sinä ole yksin.

Yhteistyössä