Mitä järkeä on lahjoissa, jos ne "tilataan"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mä oon ainakin tosi iloinen kun tiedän jo saavani talvitakin jota toivoin ja johon mulla ei olisi ollut varaa kotihoidontuella ja ylipäänsä siitä että saa jotain mitä haluaa niin tuottaahan se iloa.Mä oon ehkä omituinen mutta musta yllätykset on kauheita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mutta mitä iloa on saada lahjaa, jos sen tietää ennakolta?
No mulla ainakin se tilanne, että jos en esitä mitään lahjatoiveita, silloin ainakin tiedän ennakolta, mitä saan. Eli ei muuta tilannetta miksikään :D Mun siskoni ei mitään toivomuslistaa multa tarvitse enkä minä häneltä, koska ollaan niin paljon tekemisissä, että tiedän kyllä, mistä systeri tykkää tai mitä haluaisi joululahjaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
jaa, meillä on aina esitetty toiveet, ihan siitä syytä että saadaan sitä mitä oikeasti halutaan/tarvitaan...
mitä iloa mulle olis jsotain iittalan tuikuista jos mä tarvitsen villasukat...? tai lapselle lelusta jolal se ei leiki?
miksi mä ostaisin kenellekkään mitään sellaista tavaraa jota ei edes halua...?
mä esitän hyvinkin tarkkoja toiveita, esim jos haluan cd-levyn niin kerron minkä esittäjän ja minkä niminen levy, jos haluan vaatteen niin kerron että minkä, mistä ja mitä kokoa... jos haluan mustan hupparin missä on pääkallo selässä niin mitä helkkaria mä tekisin hupparilla mikä on vaaleanpunainen ja siinä on kukkia?? :o

sama lapsella... miksi silel pitäisi hankkia asioita mistä se ei oel kiinnostunut ja mitä se ei tarvitse...?

Mutta mitä iloa on saada lahjaa, jos sen tietää ennakolta?

ilo tulee siitä että saa sen minkä on halunnut ja mitä on toivonut :)
mä en jaksa edes esittää ilostunutta ja tyytyväistä jos saan jotain mistä en todella pidä, mitä en ole halunnut ja mitä en käytä..

Kyllä mäkin tykkään että mut yllätetään. :)
Tässä iässä kun ei ne kaapit vielä ole pullollaan kaikkea mahdolista.. :D :xmas:

Lasten kohdalla mä ymmärrän hyvin noi toivelistat, tosin meillä ei ole tarkoituksena täyttää joka ikistä toivetta vaan poimia sieltä jokunen itse ja jos kummit ja muut kyselevät niin sitten . :) vinkataan heille myös niitä toiveita.

Alkuperäinen kirjoittaja Jokunen:
Kyllä mä oon ainakin tosi iloinen kun tiedän jo saavani talvitakin jota toivoin ja johon mulla ei olisi ollut varaa kotihoidontuella ja ylipäänsä siitä että saa jotain mitä haluaa niin tuottaahan se iloa.Mä oon ehkä omituinen mutta musta yllätykset on kauheita. :)

Kuitenkin tuntuisi koomiselta kaivaa se takki sieltä paketista. Eikö sen voisi joku joka meinaa ostaa ihan muutenvain tai antaa rahan sitä takkia varten.

Itseasiassa mun äiti saattaa joskus ostaa jotain mitä tarvitsen ja sanoa, että tämä on sitten synttärilahja, vaikka synttäreihin on useampi kuukausi. Eli siis meilläkin joskus menetellään näin, mutta silloin mä menetän toisaalta sen synttärilahjan avaamisen riemun, mutta toisaalta taas äitini ei tarvitse miettiä mitä ostaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jokunen:

Kuitenkin tuntuisi koomiselta kaivaa se takki sieltä paketista. Eikö sen voisi joku joka meinaa ostaa ihan muutenvain tai antaa rahan sitä takkia varten.

Itseasiassa mun äiti saattaa joskus ostaa jotain mitä tarvitsen ja sanoa, että tämä on sitten synttärilahja, vaikka synttäreihin on useampi kuukausi. Eli siis meilläkin joskus menetellään näin, mutta silloin mä menetän toisaalta sen synttärilahjan avaamisen riemun, mutta toisaalta taas äitini ei tarvitse miettiä mitä ostaisi.

Minä ainakin iloitsen myös siitä lahjasta. Sinä iloitset ilmeisesti eniten lahjan avaamisesta? Mielummin yksi iso ja kaivattu tavara vuodessa kuin kymmenen pientä

ilo tulee siitä että saa sen minkä on halunnut ja mitä on toivonut :)
mä en jaksa edes esittää ilostunutta ja tyytyväistä jos saan jotain mistä en todella pidä, mitä en ole halunnut ja mitä en käytä..

Mutta kaikista kivointa on, kun joku osaa ostaa jotain sellaista ihanaa/tarpeellista, jota en ikipäivänä olisi osannut toivoakaan. Ja on ihana kun esim. mieheni on joskus ihan omin aivoin osannut päätellä mistä tykkään. Aina ne ei ihan osu kohdalleen ja silloin ei tietenkään lahjaa ylistetä, koska muutenhan vaarana on saada samanlainen seuraavanakin vuonna

:whistle:

Noh...kun esittää toivomuksia, säästyy ainakin palauttamisen vaivalta, kun lahjan avattuaan toteaa, että mulla on jo tällainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Minä ainakin iloitsen myös siitä lahjasta. Sinä iloitset ilmeisesti eniten lahjan avaamisesta? Mielummin yksi iso ja kaivattu tavara vuodessa kuin kymmenen pientä

Siinätapauksessa menettelee, jos se annetaan samantien, mutta hassua olisi odotella jouluun, että saa sen "tilaaman" tuotteen. Mun mielestä on myös ihanaa miettiä mistä joku toinen tykkää ja yllättää hänet.

Yhteistyössä