Mitä jos bussi on myöhässä, korvaako HSL taksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustaa

Vieras
Mitä tehdä kun ei ole autoa ja pitäisi mennä usein työmatkalle julkisilla. Jatkuvasti aamun ensimmäinen bussi on myöhässä, jolloin menetän sit kaikki jatkoyhteyteni ja saavun palaveriin myöhässä.

Korvaako HSL taksia, jos bussi on myöhässä? Olen toki heillekin soitellut, mutta en ole päässyt läpi.

Kuinka aikaisin teillä on palaveri, kun joudut viiden pintaan lähtemään töihin? Vai onko työmatkasi älyttömän pitkä? Oletko ihan varma, ettei aikaisempua busseja mene?

HSL ei takaa mitään eikä korvaa mitään.
Jos sinulla on tärkeitä palavereja aikaisin aamulla, älä käytä julkisia. Ilmeisesti HSL:n ajattelumalli on sellainen, että jos on niin köyhä, että joutuu käyttämään julkisia, ei voi myöskään olla mitään tärkeää menoakaan. HSL on suurin syy siihen, miksi pääkaupunkiseudulla on niin paljon yksityisautoja.

Ei ne mitään korvaa. Valituksesta ne korkeintaan vois kattoa miksi vuoro ei ehdi ajallaan ja onko jotain tehtävissä sille. Se on julkisella aina varauduttava siihen että joku osa ei toimikaan kuten pitäisi.

Ihan pakko kommentoida minunkin tähän viestiin. Minulla ihan sama ongelma HSL.n kanssa. Myös minulla aamun ensimmäinen vuoro ja juu; lähtee "kukonlaulun" aikaan. Ennen toimi suht hyvin, nyt tällä syksykaudella joka ikinen viikko on ainakin yhtenä tai kahtena aamuna myöhässä. Lähtee siis lähtöpysäkiltään jo myöhässä. Tänä aamuna 3 minuuttia, mikä riitti siihen, että myöhästyin seuraavasta. Menin kiertoteitä eri bussilla sitten perille ja kävelin (=lue juoksin) loppumatkan, yli kilometrin, että ehdin ajoissa töihin. Tuolla loppumatkalla ei bussi siihen aikaan kulkenut enää tai ts. vaihto siihen ei enää onnistunut. Bussi myöhästelee 2-8 min. oikeasta lähtöajastaan. OLEN laittanut HSL.lle viestiä, en ole saanut vastausta. Juttelin myös toisen bussin kuljettajan kanssa, joka nähnyt tämän toisen bussin myöhästelyt; lupasi viedä asiaa eteenpäin. Ei ainakaan vielä ole tullut asiaan muutosta. Ymmärrän kyllä, jos JOSKUS bussi myöhässä tai ei peräti tule ollenkaan, jos kuski esim. sairastunut, mutta tämä on jokaviikkoista nyt ollut. Tänään suoraan sanoen otti niin päästä, että päätin lopettaa kokonaan ajamasta tuolla aamun ekalla bussilla ja kävelen suosiolla aamulla ensimmäisenä sen reilun kilometrin ja menen pysäkille, missä normaalisti vaihdan tuosta myöhästelevästä bussista toiseen... ei näköjään muu auta.
Tulis jo kesä takaisin ja polkupyöräkelit :) :) Pääsisi varmimmin AJOISSA perille!

Pistä joka ikinen kerta valitusta menemään, kun bussi on myöhässä. Etenkin jos kyseessä on aamun ensimmäinen bussi, mistä ei ennalta arvaamattomat matkustajamäärät ole vaikuttaneet siihen, ettei bussi pysy aikataulussa. Kun kukaan ei valita, niin eipä bussifimoilla ole intressiä hommaa parantaakaan.

Yhteistyössä