ONGELMIA. EIKÖ TAKSIIN VOI LUOTTAA?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Lapseni kulkee taksilla kouluun. Tänään oli myöhästyny, koska kuski kuulemma UNOHTI lapsen taksiin ja oli sitte palannu takas toimittamaan lapsen kouluun. Paitsi että luokka olikin lähtenyt jo retkelleen, josta kyllä tiesimme. Soitin kouluun, ja kuulemma olivat lähteneet 10koulun alkamisen jälkeen. Taksin mukaan lapsi myöhästyi siis 15minuuttia!

Joskus lapsi soittaa minulle että taksia ei näy vaikka sen pitäsi kuljettaa lapseni kotiin. On sitten myöhässä (taksi siis) tai jotain, mutta aina on kuitenkin lopulta tullut..paitsi että se lapseni on ensin juossut sinne taksille jättäen ulkohousut laittamatta yms jotta ehtii taksiin.. Ts. tulee kylmä ootellessa!

Joskus taksi unohtaa hakea lapseni aamulla. Onneksi olen toistaseksi ollut kotona joka aamu toimittamassa hänet taksiin, mutta mites nyt kevään aikana kun hän alkaa menemään yksin taksiin aamuisin. Mitäs jos taksi ei tulekkaan? Vanhemmat olemme 25-40kilsan päässä töissä (mies usein työmatkalla) minulla ei ole autoa.

Mielestäni minun pitää pystyä luottamaan siihen, että lapseni on siellä minne hänet olen ilmoittanut!Eli taksiin. Ja lapsen pitää pystyä luottamaan siihen, että taksi hakee ja tuo. MInusta edes tokaluokkalaisen ei tarvitse itse kantaa huolta tällaisista, toki opastan miten toimia jos ongelmia ilmenee.

Olen soittanut ja haukkunut suoraan taksikuskille, hän on sitä mieltä, että kun lapsi istuu hiljaa perällä (iso taksi)niin hän unohtaa. Näinkö usein??? Ja kenelle lapseni pitäsi sitten jutella, itsekseenkö? Taksissa ei ole muita samaan kouluun menijöitä, joten llapsi ei voi tietää missä vaiheessa tulee hänen koulu, vai tuleeko sitä. Sillä kuulemma haku ja vientijärjestys muuttuu päivien ja tilanteiden mukaan.
Taksikuski vetoaa siihen, että lapsi ei tule joka päivä, joten siksi unohtuu tms. Oikeestikko saa olla näin usein??

Olen ollut kouluun yhteydessä jotta tietävät että meidän takia lapsi ei ole myöhässä, hukassa tai mitä lie.

Kyllä ottaa päähän hitto soikoon. Toimiiko muilla koulukuljetus moitteetta?
Hirvittää jo valmiiksi laittaa ens vuonna eskarilainen menemään taksilla. HÄn on sitte vasta 6 v.. hoitamaan yksin kaikki taksikömmähdykset. Onneksi lapsillani on puhelimet! mutta eihän niitä tällasiin pitäs tarvita käyttää, vai pitäskö??

Vauhkoonko turhasta?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Saanko kysyä,että miksi sun lapsesi menee taksilla kouluun? Meidän normaalien lapset kävelee tai viedään itse ja sä kehtaat kitistä?

Koulukyyti järjestetään kunnan puolesta lapsille, joilla koulumatka on liian pitkä käveltäväksi (yli 5km muistaakseni) tai liian vaarallinen.

Ja ap! Ei todellakaan ole suvaittavaa käytöstä taksikuskilta! Valita hänen pomolleen asiasta ja jos muutosta ei tule, niin vaadi saada toinen kuski!

Mä ottaisin rehtoriin yhteyttä, tai kuka koulukyydeistä siellä teidän koulussanne vastaakaan, ja antaisin palautetta. Rehtori nyt kyllä tietää keneen ottaa yhteyttä, ellei hän itse ole oikea taho.

AP! Pääsikö lapsi sitten mukaan sinne retkelle kuitenkin? Eikö taksikuskin olisi lapsi pitänyt retkipaikalla toimittaa, jos kerran hänen takiaan lapsi oli myöhässä?

Huh, itsekään en ole esikoululaisen taksikyyteihin ollut täysin tyytyväinen. Heillä vaihtuu kuskit jatkuvasti ja matkat ovat olleet aika levottomia yms. MUTTA joka päivä taksi on tullut ajoissa (tai ainakin mekein) ja vienyt lapseni kouluun sekä joka päivä on tullut lapsi kotiin ennemmin tai myöhemmin. En todellakaan uskaltaisi pientä edes taksiin laittaa, jos ei olisi takuita, että perille pääsee silloin kun pitää.

Meilläkin kyllä kuule ihan normaalit lapset, mutta kun normaalilla lapsella on oikeus äidinkieleensä, ja lisäksi matkaa tulee yli 25kilometriä, siksi taksikyyti. Jotta elähän rutise sinäkään siitä että sun lapset joutuu kävelemään.

Yhteistyössä