Mitä jos ja KUN ei kotoa pääse minnekään näiden pakkasten takia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkut

Vieras
Mitä jos ja KUN ei kotoa pääse minnekään näiden pakkasten takia??? Kohta aletaan nälkää nähdä ihan todenteolla :( Eikä ole ketään, joka voisi käydä kaupassa minun puolestani. Itku tulee.

[QUOTE="xxx";23166996]Miksi et pääset?

Kai ongelmaan joku ratkaisu on? Taksilla vaikka jos ei muuta?[/QUOTE]

Lapsi (4v) kuumeessa, vauvan (5kk) kans ei voi noin kovaan pakkaseen mennä.

sairaslapsi on kyllä ongelma. Naapuriapua? Voisi käydä siun puolesta kaupassa tai tulla siksi aikaa lapsenvahdiksi.
Tai neuvolankautta kotiapua tai mll:n lapsenvahti.

Joku ystävä tai sukulainen?

Pienellä paikkakunnalla jopa lähikauppias saattaisi tehdä kotiinkuljetusta tälläisessä tilanteessa kun soittaisi ja pyytäisi.

Onko sulla miestä? Jos se olisi lasten kanssa kun käyt kaupassa? Tai pyydä joku mummo vahtimaan? Ei tuo pakkanen mitään liikkumista vielä estä. Täällä mittari näyttää aamuisin reilut -30 astetta ja pihalle vaan on lähdettävä.

Ei ole miestä eikä oikein ketään muutakaan. Muutettiin vuoden vaihteessa uudelle paikkakunnalle, mummokin jäi melkein kahden sadan kilometrin päähän.

Niin ja lähin kauppa on kahden kilometrin päässä, sitä joku taisi kysyä. Autoa ei ole.

Vauva vanuun kunnon vaatetuksen kera,ja viltti vaunujen suuaukon päälle,niin aika kauan pysyy vaunujen sisälämpötila plussan puolella,ja isommalle niin paljo vaatetta kuin haalarin alle mahtuu ja käärit paksuun huopaan ja pulkkaan istumaan ja eikun menoks. Nyt mitä oon mittaria seuraillut, niin iltapäivästä on n.12-15 maissa "lämpimintä",meillä esim.oli aamulla tänään -36,mutta iltapäivästä mittari näytti alimmillaan vaan -20

Ei kerkee 2km aikana mennä vaunujen sisälämpötila ees pakkasen puolelle..tuo kuumeinen lapsi onkin sit asia erikseen,mutta jos laps istuu pulkassa eikä hengästy ja hengittelee kaulaliinan läpi,niin toi pakkanen ei nyt kuitenkaan mikään aivan hirvittävä ole.

Vauva vanuun kunnon vaatetuksen kera,ja viltti vaunujen suuaukon päälle,niin aika kauan pysyy vaunujen sisälämpötila plussan puolella,ja isommalle niin paljo vaatetta kuin haalarin alle mahtuu ja käärit paksuun huopaan ja pulkkaan istumaan ja eikun menoks. Nyt mitä oon mittaria seuraillut, niin iltapäivästä on n.12-15 maissa "lämpimintä",meillä esim.oli aamulla tänään -36,mutta iltapäivästä mittari näytti alimmillaan vaan -20

Oon jostain ymmärtäny, ettei kuumeiselle lapselle saisi pukea paljon vaatetta..? Ja epäilen kyllä tuota vauvan kanssa ulos lähtemistä. Kuinka moni uskaltais lähteä??

no, meillä lapsonen huomenna 4vkon ikäinen ja neuvolaan lähdettävä ysiksi, ei ole autoa eikä tule, vaunuilla mentävä, kuten jatkossakin, matkaa onneks vaan reilun kilsan verran, ennusteessa aamulle -28... hieman hirvittää...

Miksi se 5kk ikäinen ei kestäisi yhtä kauppareissua, kun pukee hyvin ja pistää paljon peittoja päälle?? Meillä pakkasta tänään -20 ja 1-vuotias nukkui kahden tunnin päikkärit pihalla. Hyvin nukkuikin ja oli ihan lämmin kun hain sisälle.

Yhteistyössä