Mitä jos ja KUN ei kotoa pääse minnekään näiden pakkasten takia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin olisin ehdotellut tuota kotipalvelua tai neuvolaa...en mä nyt oikein jaksa tätä ls-korttia tässä yhteydessä pohtia, hei oikeesti!!! Sähän koitat saada lapsilles ruokaa napaan, ei kai se nyt ole heitteillejättöä, vai?????

Oon jostain ymmärtäny, ettei kuumeiselle lapselle saisi pukea paljon vaatetta..? Ja epäilen kyllä tuota vauvan kanssa ulos lähtemistä. Kuinka moni uskaltais lähteä??

Minä. Meillä pakkase on arkipäivää, ei mikään haloon aihe. Puetaan päälle ja hoidetan hommat. Ihan oikeasti. -39 oli mittarissa tänä aamuna, kun fillaroin töihin ja lapset käveli nurisematta kouluun. Tarhalainen kulkeutui pulkalla tarhaan. Matkaa noin kilometri.

Sen takia, että piti päästä pois kaikkien tuttujen luota, jotta voisi edes elää.

Sitten on turha itkeä kun paskat on jo housuissa. Eikö muka mistään muualta löytynyt asuntoa , vai kaikkiko ihan koko sukuko asui edellisellä paikkakunnalla jossa sinä ja ex- asuitte?
Et sitten voinut ajatella asiaa sen pidemmälle että muutampa jonnekin missä hyvät kulkuyhteydet kun kerran ei edes autoakaan ole? Haloo, minusta olet nyt tehnyt elämäsi virheen joten vähän kannattasi miettiä kun alkaa muuttamaan vieraalle paikkakunnalle mahdollisesti korpeen asumaan.

Muutin, koska en nähnyt muuta vaihtoehtoa. En mielelläni muuttanut, mutta omalla tavallaan oli pakko. Ero ja oikeasti hankala eksä. Ollaan vähän niinkuin piilosilla nyt :( Vaikea kuvio. Ja noista pakkasista, en todellakaan katsellu sääennusteita. Vauva sairasti edellisen viikon, nyt esikoinen. Päivästä seuraavaan selviytymistä on nyt ollu viime ajat.

Katselin kaupungin sosiaalitoimen sivuja, ja siellä oli jotain mainintaa jostain kotipalvelusta. Huomenna ois vielä arkipäivä, niin voisin soittaa. Tuo ls-ilmoitus mietityttää, tuleekohan siitä millanen soppa sitten?

No ei lastensuojelun kanssa saa mitään soppaa kehitettyä ellei ole ite sellasen jo keittänyt.Sieltä saa vaan apua helpommin /nopeemmin jos sellasta tarvitsette.

Ls-soppa. Jos olet niin yksin kun täällä kerrot, ilmeisesti sinulle vieraalla paikalla, piilosilla. Niin uskonpa että siitä ei ole sinulle muuta kun hyötyä. SAat tarvitsemaasi apua. Kaikki lastensuojeluasiakkaat ei ole rappioalkkiksia yms. Suosittelen lämpimästi.

Toivottavasti sulla nyt on viikonlopuksi ruokaa. Eiköhän kodinhoitajien huominen päivä ole jo tehty valmiiksi. Toki jos on vähä lukuinen kunta voi olla että saat huomisellekin jo hoitajan.

Ja hei jos meet taksilla niin jätä se taksi odottamaan kauppakäynnin ajaksi, sit sun ei tarvi maksaa kahta starttia yms. Jos on luotettavan olonen kuski niin saattaisin jopa jättää lapset autoon siksi aikaa ja itte pikana hakea kaikkea mahdollista niin että pärjättäis hätä tapauksessa viikkojakin.

Mä teen aina niin , että kun on rahapäivä niin käyn ostaa kaapit, jääkaapin ja pakastimen täyteen ruokaa. Kuivamuona kaapissa on hyvä pitää aina esim soijarouhetta, linssejä, italianpataa, hernekeittoa tms.

Kovasti paljon jaksamista sulle ja koita ny vahingosta viisatua ja täyttää nurkat ruoilla pahaa päivää varten :hug:

Täällä ei nähtävästi saa mainostaa Gastro nautin palveluja, kun jää filtteriin koko ajan? Mutta jos tämä pääsee läpi, niin googleta tuo, ja katso, toimittaako teille.

Sen takia, että piti päästä pois kaikkien tuttujen luota, jotta voisi edes elää.

Voitko kertoa millaine tilanne teillä oli, ellei sukulaisiinkaan voinut luottaa? Todella kurjaa :|
Minäkin olsin vonut jeesiä, vaan asun Helsingissä saakka..
Soita huomenna sossuun ja kerro teidän tilanne, kyllä sieltä saa apua, vastaisuudenkin varalle hyvä tietää miten toimia.

Mä soittaisin kauppaan, sopisin että pakkaavat sulle kamat valmiiksi ja laittavat taksiin. Käyt maksamassa kunhan pääsette liikeelle. Jos siis pieni Siwa kyseessä, ja tuntevat sinut. Luulis kaupastakin löytyvän ihminen ymmärtämään sun pattitilanteen.

Tsemppiä!

Mä puhuin että tekisi itse itsestään ls-ilmon. Minkä takia on aiheeton ilmoitus jos äiti ei pysty hankkimaan lapsilleen ruokaa?

Itse varmaan tekisin noin jos olisin samassa tilanteessa ja mistään muualta en apua saisi.

Kaikenkaikkiaan ap, sinunti8lanne kuulostaa siltä, että tarttet ja tulet tarttemaan apua vastakin. Kyllä vastaavia tilanteita tulee ja muitakin. Eli soittelet tosiaan neuvolaan, että saisitte jonkun perhetyöntekijän teille ihan säännöllisesti. En sano pahalla, mutta kaipaisitko käytännön avun lisäksi ehkä ohjeistusta elämänhallintaan yleensäkin ja arjensuunnitteluun.

Mä puhuin että tekisi itse itsestään ls-ilmon. Minkä takia on aiheeton ilmoitus jos äiti ei pysty hankkimaan lapsilleen ruokaa?

Itse varmaan tekisin noin jos olisin samassa tilanteessa ja mistään muualta en apua saisi.

Olen samaa mieltä :)
Minusta aloittajan olisi todellakin hyvä tehdä itsestään ilmoitus jos kerran noin yksin on ilman kulkuyhteyksiä.
Miksi et muuttanut jonnekin keskusta alueelle? Olisi kulkuyhteydet lyhyempiä ja bussikin liikkuu ;) Et sitten tiennyt että voit laittaa oman ja lasten osoitetietonne salaiseksi? Puh.nro salaiseksi?

Vauva vanuun kunnon vaatetuksen kera,ja viltti vaunujen suuaukon päälle,niin aika kauan pysyy vaunujen sisälämpötila plussan puolella,ja isommalle niin paljo vaatetta kuin haalarin alle mahtuu ja käärit paksuun huopaan ja pulkkaan istumaan ja eikun menoks. Nyt mitä oon mittaria seuraillut, niin iltapäivästä on n.12-15 maissa "lämpimintä",meillä esim.oli aamulla tänään -36,mutta iltapäivästä mittari näytti alimmillaan vaan -20

No just näin. Ei ne lapset tollasesta pakkasesta hyvin topattuina kärsi. 2km ei vielä ole pitkä matka, ette te tuntitolkulla joudu ulkona olemaan.

Yhteistyössä