Mitä jos määrätyt särkylääkkeet ei auta luunmurtuman aiheuttamaan kipuun?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kaaduin lauantaina sillä seurauksella, että vasemmassa ranteessa on murtuma. Käsi on kipsattu ja välillä niin perhanan kipiä.

Täällä ei viikonloppuna pääse lääkäriin joten piti mennä naapurikuntaan ensiapuun, siellä taas ei kuvata viikonloppuna joten piti lähtiä Seinäjoelle (80km kotipaikkakunnalta). Matkaksi sain jonku lääkkeen, mutta ei auttanu yhtään. S.joelta sain kans pari tablettia, että pärjään tähän aamuun asti kun pääsen apteekkiin. No eipä nekää auttanu ja yö oli pätkittäänen.

Nyt mulla on panacodia, mutta ei auttanu. Panadol 1g autto ehkä tunniksi. Mietin, että saisinkohan mä täältä tk:sta jotakin muuta kun kyllä olis kiva nukkua ja päivälläkin olis kiva saada lievitystä.

Ja hitto kun sormet yrittää turvota. :( Ehdin olla työharjoottelus oikeen viikon ja sitte sairaslomaa joulupäivään asti. :headwall:

Meet päivystykseen vaan! :)

Näin olen itse toiminut kipujeni kanssa ja lääkärit on aina sanoneet, että jos
ei "näillä tavis lääkkeillä ym." pärjää kipujen kanssa niin silloin tarttee vahvemmat ja lääkärin uuden arvion!

Koitahan saada kunnon tropit ja vointeja! :hug:

[QUOTE="vieras";25074937]Panacodia vahvempaa tuskin antavat. Panacod + Burana 600, koita sitä yhdistelmää.[/QUOTE]

Tuosta buranasta mun maha tulee kipiäksi ilman vatsansuojalääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25074997:
UAaaaah! Ahdistaa koko sana- vatsansuojalääke.
Ketut, se vain peittää oireet, ei suojaa mitenkään muuten.

Saako panacodia ja panadolia ottaa yhdessä? Ei tietoo.

Apteekissa sanottiin ettei saa ottaa yhtä aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25074997:
UAaaaah! Ahdistaa koko sana- vatsansuojalääke.
Ketut, se vain peittää oireet, ei suojaa mitenkään muuten.

Saako panacodia ja panadolia ottaa yhdessä? Ei tietoo.
Korjaus, kyllä suojaa, ei korjaa jo tulleita vaurioita.
Panacodissa on tavallaan sisällä jo yksi panadol, eli sen verran voi ottaa lisäksi yhden kpl:n. Mielummin jonkun muun vaikuttavan aineen lääke eli burana 400-800mg (vaikka vuorotellen niin ei tule niin pitkiä taukoja kipulääkkeeseen)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;25075052:
Korjaus, kyllä suojaa, ei korjaa jo tulleita vaurioita.
Panacodissa on tavallaan sisällä jo yksi panadol, eli sen verran voi ottaa lisäksi yhden kpl:n. Mielummin jonkun muun vaikuttavan aineen lääke eli burana 400-800mg (vaikka vuorotellen niin ei tule niin pitkiä taukoja kipulääkkeeseen)

Ketähän tässä taas uskois? Lääkäriä joka määrää ja sanoo että suojaa, lääkäriä joka taas uskoo jopa ruokavaliolla olevan osuutta ihmisen terveyteen ja joka sanoo ettei suojaa.
Himputti, ettei voi olla yhtä ja oikeaa mielipidettä kellään :O

Mutta en vänkää, en vain suostunut lapselleni noita syöttää enkä siis sitä lääkettäkään jonka vuoksi noita olis tarvittu.

Voi ei, inhottava juttu! :hug:

Mulla menee nyt kuurina kolme 800 mg Buranaa / pv, kun toi ihan sökö nivelrikkopolvi on tulehtunut. Itse olen kokenut että vahva Burana tepsii ainakin mulla kipuun paremmin kuin Panadol tai Panacod.

Sormia pitääs liikutella ettei tuu turvotusta, mutta ottaa välillä niin kipiää. Varsinki jos peukaloa liikuttaa, niin ottaa ranteeseen.

Eikä kyllä tarvitte haaveilla tekevänsä sukkia yms. mitä on tilattu...

[QUOTE="Vieras";25074944]Mikä siinä oikein on kun nykyään ei kestetä kipua?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä pitäisi kestää, kun kerran lääkkeet on keksitty? Ei siitä saa mitään bonuspisteitä tai hyvää karmaa jos väenväkisin kärsii kivusta. Siitä ei ole minkäänlaista hyötyä. Miksi kiduttaa itseään ilman järkevää syytä??

Kaaduin lauantaina sillä seurauksella, että vasemmassa ranteessa on murtuma. Käsi on kipsattu ja välillä niin perhanan kipiä.

Täällä ei viikonloppuna pääse lääkäriin joten piti mennä naapurikuntaan ensiapuun, siellä taas ei kuvata viikonloppuna joten piti lähtiä Seinäjoelle (80km kotipaikkakunnalta). Matkaksi sain jonku lääkkeen, mutta ei auttanu yhtään. S.joelta sain kans pari tablettia, että pärjään tähän aamuun asti kun pääsen apteekkiin. No eipä nekää auttanu ja yö oli pätkittäänen.

Nyt mulla on panacodia, mutta ei auttanu. Panadol 1g autto ehkä tunniksi. Mietin, että saisinkohan mä täältä tk:sta jotakin muuta kun kyllä olis kiva nukkua ja päivälläkin olis kiva saada lievitystä.

Ja hitto kun sormet yrittää turvota. :( Ehdin olla työharjoottelus oikeen viikon ja sitte sairaslomaa joulupäivään asti. :headwall:

Mä söin ekana iltana(rannemurtuma kans) 2tramalia,panacodia, silti piti pidätellä itkua että sai jälkikasvun eka nukkumaan. Ne on oikeesti ihan törkeitä ainakin tk:ssa mä itkin siellä että sattuu niin toivat jotain buranaa. Mihin unohtui että potilaalla on oikeis riittävään kivunlievitykseen! eikä sitä päätä lääkäri vaan potilas että mikä riittää. onneksi mulla oli ennestään kovempia kipulääkkeitä niin soitin sit vaan päivystykseen että sopiiko ottaa.

Sä teet niin että jos koet ettet pärjää kivun kanssa soitat sinne paikkaan missä käsi reponoitiin ja sanot että et pärjää,että sulla on oikeus riittävään kivunlievitykseen. Ne kyllä pystyy laittaa em. puhelin reseptin apteekkiin. Homma on kiinni vain siitä miten paljon potilas vaatii. kummallista sinänsä luulisi olevan automaatio että potilas hoidetaan inhimillisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25075078:
Ketähän tässä taas uskois? Lääkäriä joka määrää ja sanoo että suojaa, lääkäriä joka taas uskoo jopa ruokavaliolla olevan osuutta ihmisen terveyteen ja joka sanoo ettei suojaa.
Himputti, ettei voi olla yhtä ja oikeaa mielipidettä kellään :O

Mutta en vänkää, en vain suostunut lapselleni noita syöttää enkä siis sitä lääkettäkään jonka vuoksi noita olis tarvittu.

parhaiten lääkkeistä tietää proviisorit, lääkärit on usein vähän pihalla

mä kysyn epäselvissä tilanteista aina kaverilta joka on proviisori

Yhteistyössä