Mitä jos työ ei olekkaan sitä mitä luvattiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Aloitin tossa alle viikko sitten uuden työn.Mulle kerrottiin että saan työskennellä kaksin.Sitten mulle ilmoitettiin että ekana päivänä aamulla olet yksin työpisteessäni (iso firma)ja siellä on hyvät ohjeet.No menen ekaa päivää mitään ohjeita ei ole ja kukaan ei tiedä mistään mitään.Olenkin vastuussa koko paikasta ja mitään 2 työntekijää ei ole koskaan siellä olut.Esimieheni tietää että en työskentele yksin stressaan niin.Sainkin töissä 2 paniikkikohtausta.Ns alaiseni vaan kohauttelivat miskojaan että eikö toi mitään tiedä,ja tulivat kuittaamaan välillä eikö toi mitään tajua.
Hirveän iso vastuu olisi mulla ja mun pitäisi tietää asioita joista ei ole hajuakaan.Eli työ on johtotason tehtävä mihin mulla ei ole koulutusta ja mulle luvattiin ihan toista.Noi paniikkikohtaukset pelottaa :(

Tartu haasteeseen ja ajattele että jos kaikki menee vituiks se ei oo sun vika vaan sen joka on sut palkannu tekeen töitä joita et osaa tehä :D Ja hanki hoitoa paniikkihäiriöön.

Samaa mieltä, tartu haasteeseen. Vaikka soitat sille, joka on myös työpisteessä (ilmeisesti useampia) ja kysyt pääkohtia ja tukea puhelimessa. Sanot vaikka tilanteen, minä yleensä luotan ihmisiin ja harvoin on tarvinnut pettyä. Kyllä ihmiset auttavat.

Lähde kun vielä voit. Huonoja työnantajia on pilvin pimein, ja noissa paikoissa työkulttuuri sen kuin vain huononee viikko viikolta. Toinen vaihtoehto on vaatia keskustelua esimiehesi kanssa ja vaatia työhönperehdytystä, joka on työnantajan velvollisuus.

Itse kartan kuin ruttoa huonoja työpaikkoja. Kyllä ne ekatkin päivät jo kertoo totuuden.

Paniikkikohtauksia mulla ei tule kuin just tilanteessa jos joudun isoon vastuuseen ja siksi en sellaista halua.Ja sitten mut huijattiinkin :(Mies oli sitä mieltä että kotio.Vaikka tiukkaa tekisi ni terveysedelle ja lapset saa olla kotona äitin kanssa.

Hyvä sanoa että "lähde kun vielä voit". Mites sit, kun ei ole työtä ja saa karenssin?
Suosittelen että puhut asiasta avoimesti esimiehesi kanssa. Tai hakeudu pitkälle saikulle, niin tuskin jatkaa sun sopimusta koeajan loputtua.

Alkuperäinen kirjoittaja sgs:
Hyvä sanoa että "lähde kun vielä voit". Mites sit, kun ei ole työtä ja saa karenssin?
Suosittelen että puhut asiasta avoimesti esimiehesi kanssa. Tai hakeudu pitkälle saikulle, niin tuskin jatkaa sun sopimusta koeajan loputtua.

Sopparia mulla ei ole ei ole tehty.Karenssia en saa kun olen kotihoidontuella ollut.Parin kk päästä pääsisin pidemmäksi aikaa hommiin sellaiseen paikkaan missä olen ollut ennen ja tykkäsin paikasta ja eri työnantaja.Sinne on 10km matka per suunta.Tähän nykyiseen on 70km per suunta :(

Yhteistyössä