Mitä joululahjaksi lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulupukin apulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulupukin apulainen

Vieras
Onko täällä vielä tänä vuonna ollut niitä klassisia uteluita lahjalistoista eli mitä ostatte (tai olette ostaneet) ja minkäikäiselle muksuille? Niistä saa kivoja vinkkejä itsekin. Kertokaahan

poika 12v: lumikengät, kirja
poika 10v: maalivahdin polvisuojat, kirja
tyttö 8v: heppajuttuja
poika 6v: toy story-lelun, postimerkkikeräilykansion
poika 3v: paloauton
tyttö 3v: lääkärinlaukun

Tähän mennessä paketeista löytyy

Tyttö 10 v: zhu zhu pets + vauva + vaatteet, kirja, kaulahuivi + hanskat, muumimuki, lautapeli
Poika 4 v: Brion junarataan tunneli, legoja

Ap:kin vastaa itse vaikka lahjat vielä mietintävaiheessa

1 v: vaate, luultavasti joku lorukirja, ehkä joku little people -juttu, sitten joku perinteisempi puulelu esim. Brio vetolelu sekä kenties pieni mollamaija tms pehmeä nukke

4 v: vaate, joku kirja (ehkä perinteinen satukirja), leikkiruokaa ja/tai leikkikeittiöjuttuja, nukelle tarvikkeita (sänky?), askartelujuttuja, ?

10kk vauva: Lamaze juustokolmio ja työkalupakki, kylpyleluja, nuppipalapeli (ehkä jätän synttäreille, menee vielä kaikki suuhun), vaatteita, jos kehtaan laittaa niitä pakettiin, jotain muutakin oli, mutta en nyt muista.

Poika 5-vuotta

- Muutaman kirjan ja pari leffaa
- Pari lautapeliä
- Peiton, petivaatteet
- vaatetta
- sellaisen iiison askartelusetin
- cars2 kylpyvaahtoa
- sähköhammasharja

-Opetusläppäri vai millä nimellä se nyt onkaan

leluista:

-Sellainen iso cars2 bensa-asema, jossa saa itse fiksailla autoa yms
- lego city iso paloasema ja pari pienempää pakkausta
- Autot2 agentti, jossa on kaikkia hilavitkuttimia mukana
- agettitutkijan välineet...voi ottaa oikeasti sormenjälkiä, etsiä kengänjälkiä jne
- taikurinlaatikko

Voi olla vielä jotain, mutta en muista.

Poika 2v: Legoja, kirjoja, ruoanlaittovälineitä & leikkiruokia, Cars1.
Tyttö 2v: Nukke, itse ommellen vielä kaupan päälle vaatteita.
Poika 6v: Legoja, Cars2.
Tyttö 9v: Barbiekamaa, askartelujuttuja.
Tyttö 11v: Legginsit, vaaleanpunaiset Reinot, koruja.
Poika 15v: Roope Sedän vuositilaus.

mulla on kaksi tyttöä, saavat
molemmat kivan vaatteen,
yöpaidat,
kirjat,
pienempi pari toivomaansa lelua (zooble ja chu chu),
isompi nomination palasen,
yhteiseksi saavat pelin ja singstar-levyn =)

Meiltä 2-vuotias saa Stigan eikä muuta. Ostettu käytettynä kirpparilta ja maalattu itse, muuten olis luultavasti vähän vaatimattomampi lahja, kun tuo vielä joulun päälle ymmärrä.

[QUOTE="jaa";25151386]Meiltä 2-vuotias saa Stigan eikä muuta. Ostettu käytettynä kirpparilta ja maalattu itse, muuten olis luultavasti vähän vaatimattomampi lahja, kun tuo vielä joulun päälle ymmärrä.[/QUOTE]

Hyvä idea! Itsekin olen katsellut rattikelkkoja ja voi niitä hintoja uutena, huh!

tyttö 5v: ariel ja belle barbiet, tatun ja patun avaruusseikkailut, disneyn 365 satua, viirun ja pesosen joulupuuhat, autot 2 dvd, angrybirds pehmo, keppihevonen, muumi lautapeli (tässä mukana mitää saa kummeiltä ja isovanhemmilta)
kummipoika 1,5v: body ja nuppipalapeli

Jospa minäkin!

Vauva 10 kk: yhden pienen barbapapa-pehmon, kun on aina isosiskon barban perässä...
Tyttö 3v: sellaisen ison tuttipullon, jossa on sisällä nukenhoitotarvikkeita (maksoi peräti 7e), Baby Bornille vaippoja, sellaisen Hello Kitty -salkun, jossa on sisällä leikkiastioita ja prinsessadiadeemin.
Poika 7v: suosikkifutaajansa peliasun (aito), Angry Birds -pehmon, Star Wars -legokirjan, Mario Winter Olympics -pelin (wii) ja peltirasian, jossa 60 kpl futiskortteja.

Lisäksi perheelle yhteiseksi tasapainolauta wiihin (tarvii mm. tuohon olympialaispeliin).

Isovanhemmat tuovat lisäksi tytölle vaatteen ja My Little Ponin ja vauvalle pari vauvalelua sekä osallistuvat pojan vaatelahjaan. Muilta sukulaisilta/tutuilta/naapureilta saattaa tulla jotain pientä. Itse ajattelin ostaa lapsille vielä yökkärit.

Tyttö, melkein 4v: hk-läppäri & posliiniastiasto, prinsessakirja & prinsessabarbie, yöpuku, petivaatteita, prinsessa-askarteluja

Poika 2v: dvd & kirja, parkkihalli, Autot-paita, yöpuku, petivaatteita, muita autojuttuja.

Nämä siis vanhemmilta & yhdeltä isovanhemmalta, saattaa tulla lisää, mutta eipä varsinaisesti tarvitse. Mielestäni tuossa on todellakin riittävästi - toisaalta, aatoksi tänne ei tule muita lahjoja, kun asumme kaukana suvusta (ja he eivät tuo niitä eivätkä jaksa lähettää, joten niitä sitten saa kun kyläilee, ärsyttävää tavallaan)

tyttö 9v nomination ja kolme kuvapalaa, puhelimen, askartelujuttuja
poika 6v seinäradan, autojen säilytys kotelon, legoja, mauri kunnaksen viikingit tulevat!-kirjan
poika 2v dubloja ja vielä vähän lisää dubloja ja varmaan jotain muuta vielä.

poika pian 3v saa meiltä:

- brion maatila-junasetti
- brion sähköveturi ja pendolino
- kaivurikirja
- tarravihko
- yöpuku
- cars2 bluray
- tuomas veturi-dvd

- aamupakettiin (sen saa herätessään, loput paketit pukin vieraillessa) pikkuauto ja suklaata.

en tiedä, mitä mummot ja kummit ovat ostamassa. rahaa saa ainakin :)

poika 3v
-luistimet
-iso aura-auto
-parkkitalo
-dvd
-kalanonginta peli
-värityskirjoja, kyniä ja tusseja
-junaradan osia
-aluhousuja ja kalsareita
-sählymailat ja pallot
-pulkka ja liukuri
-pikkuautopaketti
-lelu kivääri

enempää en muista ainakaan

8v
-Joku DS-peli
-Kirjoja
-Top Model juttuja
kyniä

7v
-Joku uusi lasten elokuva
-askartelujuttuja
-kynsilakkaa ja huulikiiltoa
-kirjoja

2v
- muumitalo
- muovailuvahaa
- kirjoja
- piirustuspaperia ja liidut

Perheelle yhteiseksi uus telkka(oikeasti tarvitaan kun entinen hajoaa millä hetkellä vaan) ja Nintendo Wii, esikoiselle oma matkalaukku (toive, en oikeen tiedä miksi mut ostin kun kirpparilta löytyi), Pet shop-pehmo, sit on myös pyytänyt esim.pyyhettä ja vesivärejä jotka nyt ei niin hirveän hankalia ole toteuttaa..:)
Kuopukselle myös Pet shop-pehmo, Dinojuna-dominopeli..vielä ei sen enempää oo kyseltykään.
Sit on heille yhteiseksi pari Disneyn dvd:tä (cdon.fi tarjous 2kpl/17,90e) ja jonkin kirjan meinasin kans. Pitää vielä katella, on jouluostokset muutenkin vielä ihan kesken.

Yhteistyössä