Mitä juhannus ruokia teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en muusta vielä tiedä, mutta tän päivisestä lehdestä bongasin ihanan perunasalaatin ohjeen. Siihen tuli keitettyjä uusia perunoita, paistettua pekonia ja sipulia, mozzarellaa (tuore) tai aurajuustoa, kapriksia ja suolakurkkukuutioita. Kastikkeena majoneesi, jota maustettiin .. nyt en muista miten. Kaikki sekaisin ja kumotaan rucolapedille. Päälle kirsikkatomaatteja.
Saattaapi olla melkoisen hyvää :P

Jälkiruoakana toimii suklaabanaanit. Leikkaa iso viilto banaanin kuoreen koko matkalta ja tunge sisään fazerin sinistä suklaata. Grillaa grillissä kunnes suklaa sulaa. Banaanin kuori muuttuu mustaksi, mutta sisältö on taivaallisen hyvää!

Aion olla vähän tylsä:
Alkuruoka:
2 silliä, kylmäsavulohta, serranonkinkkua + verkkomelonia, poroleikkele, pikkutomsku, moccarellapallerot, metsäsienisalaatti, siikliä.
Pääruoka:
Sisäfilepihvit grillistä, kasvisnyytit, suppilovahveromuhennos
Jälkkäri:
mansikkajäädyke, mansikoita, minttua.
Leivät: vaalea, saaristolais ja ruis
Marjabooli, valkoviini, snapsi halukkaille, punaviini ja mietin mitä jälkkärin kanssa. Kahvi ja konjakki/likööri ehkä.

No vitsi, tänään just laskin, että SEITTÄMÄN eri ruokaa pitää vääntää, jos huomisen päivällinen lasketaan mukaan ja näihin olen nyt päätynyt, mutta MIKÄ päivä on mitäkin, en osaa vielä sanoa.

Kolmenpippurin pihvit tykötarpeineen esim maissia on jo kasa
Pippuripihvit jne ks, yllä (tosi tylsää ehkä?)
Uuni kuhaa
Grillissä lohi (on jo pakkasessa, mies pyyti joesta)
Grillimakkaraa kai joku päivä lounaaksi (melko köyhää ajatuksena, mutta en keksi enää muuta)
Ja voi elämä mä unohdin ne muut!!!

Mitä muuta mä äsken mietin...?:headwall:

Possupihvejä,makkaraa,paljon parjattua grillitassua :D ,uusia perunoita.
Fetasalaattia:
jääsalaattia
Paprikaa
Kurkkua
Tomaattia
Fetaa
Mansikoita
Mandariinia
Perunasalaattia,uunikasviksia
Murokeksejä
Jotain raparperista
Mansikoita

Viimeksi muokattu:
-halloumjuusto-tomaattisalaattia
-fetasalaattia
-grillattuja maissintähkiä
-pekoniin käärittyjä täytettyjä herkkusieniä
-kasvisvartaita
-uusia perunoita vartaassa (mausteina valkosipulia, rosmariinia, öljyä ja merisuolaa)
-broilerin fintafilettä grillattuna
-possun sisäfilettä täytettynä mustapekka juustolla ja pötkö käärittynä pekoniin.
-toast skagen

Jälkkäriksi leivon valkosuklaa-mansikka täytekakun...

Juomina on tarjolla: tavallista vissyä, karpalovissyä, kokista, maitoa tai appelsiinituoremehua.

ainiin ja leivon vielä patonkia ja oliivileipää, grillataan myöskin makkaraa.

Viimeksi muokattu:
Mä tein ylppäreihin salaatin, joka oli kovin yksinkertainen, mutta maistuva, jos tykkää aurajuustosta! Eli tarvitset salanova-salaatin, jonka leikkaat niin, että "pohja" pois, jolloin salaatti aukeaa kuin kukkanen..Kantsii käyttää laakeaa, kaunista astiaa, niin tulee edukseen salaatin kaunis muoto. Salaatin päälle vain mansikkalohkoja/puolikkaita ja päälle runsaasti aura-murua. Kastikkeeksi käy mainiosti ihan vain hyvä oliiviöljy...

Ruokaisammaksi tuon voi toki tehdä niin, että vaihtaa auramurut esim.broilerin suikaleisiin, ja mansikoiden sijaan vaikka erilaisia melooneja..

[QUOTE="hmmm";24040961]pakkoko sitä on jotain erikoisuuksia, lapset kuitenkin mielellään syövät tavan kotiruokaa: makaronilaatikkoa, lihapullia ym.[/QUOTE]
Meillä ei ko, ruokia syödä kovin usein.

A. en tykkää värkätä jauhelihaa käsin ja miestä harvemmn asiaan saan potkittua
B. kukaan meistä ei osaa tehdä hyvää makaronilaatikkoa (mies on sitä mieltä, ja mä en tykkää siitä muutenkaan)
Joten noi ei ole NORMAALIRUOKIA vaan menis just erikoisuuksista meille :D

Jälkkäriä pitäis vielä miettiä.
Ehkä banaania grillissä ja vaahterasiirappia + vaniljajäätelöä joku päivä ja kun noita mansikoita jo tulee omasta maasta, niin niistä jotain, ehkä ihan pellillinen ns. kääretorttupohjaa ja siihen päälle mansikoita ja kermavaahtoa?:p

uusia suomalaisia perunoita luomutilalta. Salaattia vihreä, savusiikaa, savukirjolohta, paahtopaisti, jonka äitini sisko paistaa omalla marinaadilla. Makkaraa ja perunasalaattia. Grillattuja herkkusieniä ja maissia. Ja tietty mansikkatäytekakku/piirakka suomalaisista mansikoista.
Vuosien perinne.

Yhteistyössä