Mitä kautta kannattaa aloittaa etsintä, kun toiveena ois saada vauvalle rattaat TODELLA edullisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ja kyse on siis nyt OIKEASTI edullisista menopeleistä, eli sanotaanko että max 50? ja ehjät niiden tulisi siis olla, koska tulisivat 3 vuodeksi käyttöön ja suotavaa olisi että ne sen aikaa kestäisivät.

Huutis on varmaan ihan mahdottomuus, jos kuitenkin toiveena ois että kyseessä on 2000-luvuin rattaat?! Ja toisaalta jos rattaat ei ole Turun seudulla, niin postikulut tulee päälle.

Kaveri siis on loppuvuodesta saamassa vauvan ja tänään puhelimessa lähes purskahti itkuun kertoessaan ettei hän todella tiedä mistä saa rahat rattaisiin ja että näillä näkymin näyttää siltä ettei mistään.

Hän on toimeentulotuen asiakkaana, jotta vauvan syntymän jälkeen saanee sitten sieltä avustusta mutta tokihan ne rattaat ois kiva olla jo ennen vauvan syntymää jotta vauvan saa niihin heti.

Mä omalta osaltani olen antamassa hälle ison satsin tavaraa josta voidaan luopua kun oma vauva ehtii runsaaseen puolen vuoden ikään kun kaverin vauva syntyy...mutta en mä mein rattaista voi luopua :/
Anoppilassa meillä on vararattaat, mutta ne on rikki...siis ne on lahjoituksena sinne saatu ja nimenomaan siksi että olivat rikki. Mummolan pihalla ihan passelit silti vielä, mutta ei niillä autoton ihminen kauppareissua tee vauvan kanssa.

Mistä siis tosiaan kannattaa lähteä etsimään todella halpoja käytettyjä rattaita? Kavereilla tai kaverinkavereillakaan ei moisia ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Kirpparit. ja huutonetissäkin löytyy kun on aikaa etsiä ja odottaa.

On kyllä aikaa, koska vauva syntyy vasta loppuvuodesta :) Mä vaan olin tosiaan iahn siinä uskossa7luulossa että siellä ne kaikki on ihan sikakalliita. Mutta pitääpä mennä sitten heti katsomaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärvee:
Ostomyyntiliikkeet, kirpputorit.. Ostomyyntiliikkeestä alkuun ostin carenan kunnossa olevat (väri oli haalistunut) yhdistelmät hintaan 45?..

Osaatko sanoa että jos kankaat on silmämääräisesti puhtaat niin tarkoittaako se sitä, että niissä ei todennäköisesti ole hometta? Siis näkyykö home aina. Pohdin että kierrätyskeskuksestakin voisi löytyä.

Laita kaupan seinälle ilmoitus että ostetaan halvalla tai otetaan vastaan rattaat. Monilla on parvekerattaina vanhoja rumakuosisia rattaita ihan joutavana, joista saa päällystämällä tai pitämällä sadesuojaa päällä kuin uudet.

Eikös joissain ketjuissa oo puitu sitä kuinka soppalasta saa tukea vauvan tavaroitten hankintaa jo ennen synnytystä?Mä kyllä tarkistaisin sen asian vielä..

Ja kuten aiemmin olikin jo, monella on jemmassa niitä ei niin silmää miellyttäviä mutta täysin toimivia vaunuja, kannattaa kattella keltasen pörssin sivut, laittaa ilmotuksia kaupan seinälle jne jne..Harmi kun me kerettii nappaa mun serkun vanhat vaunut jo mummolavaunuiks... :/

Eikö olisi parempi yrittää saada vauvalle ensin vaunut puoleksi vuodeksi/vuodeksi, ja sitten myöhemmin ostaa mieleiset rattaat käytettynä. Ehkä elämäntilannekin on sitten jo parempi, tai saa tukea pelkkiin rattaisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
miten ois osamaksulla HH:sta tai netanttilasta?

Ilman luottotietoja ei onnistu. Eikä hällä ole kyllä varaa lyhentää joka kk useampaa kymppiä. Hän on totaali sössinyt raha-asiansa aikoinaan eikä ole suosta ylös noussut.

Jos facebookissa löytyy oman kaupungin myydään/ostetaan/annetaan/vaihdetaan sivu ni sieltä ja jos ei ni perusta sellanen ite. Tosi kätevä systeemi. Saattaa saada ihan ilmaseks koska kaikilla meillä lojuu nurkissa tavaraa jota ei tarvii ja josta haluu vaan eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Eikös joissain ketjuissa oo puitu sitä kuinka soppalasta saa tukea vauvan tavaroitten hankintaa jo ennen synnytystä?Mä kyllä tarkistaisin sen asian vielä..

Ja kuten aiemmin olikin jo, monella on jemmassa niitä ei niin silmää miellyttäviä mutta täysin toimivia vaunuja, kannattaa kattella keltasen pörssin sivut, laittaa ilmotuksia kaupan seinälle jne jne..Harmi kun me kerettii nappaa mun serkun vanhat vaunut jo mummolavaunuiks... :/

Pitää käskeä soittamaan sitten sossuun...mutta kyllä mä ymmärsin että nimenomaan hän oli asiaa kysynyt ja näin olivat sanoneet. Ei hän muuten asiasta olisi niin huolissaan. Ennen sai rahat etukäteen, enää ei.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Eikö olisi parempi yrittää saada vauvalle ensin vaunut puoleksi vuodeksi/vuodeksi, ja sitten myöhemmin ostaa mieleiset rattaat käytettynä. Ehkä elämäntilannekin on sitten jo parempi, tai saa tukea pelkkiin rattaisiin.

No ei häin mieleisiä saa myöhemminkään...siis sellaisia kun OIKEASTI haluaisi, koska hän ihan totta, on aidosti vähävarainen ja vailla minkäänsortin rahankäyttötaitoa.

Rahatilanne ei ole paranemassa seuraavaan 3 vuoteen.

Toki jotkut semmoisetkin varmaan kelpaa mitkä menee edes alkuun, mutta niistä hän on tuskin valmis maksamaan sitä 50?, joka hälle siis on oikeasti iso raha.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Pitää käskeä soittamaan sitten sossuun...mutta kyllä mä ymmärsin että nimenomaan hän oli asiaa kysynyt ja näin olivat sanoneet. Ei hän muuten asiasta olisi niin huolissaan. Ennen sai rahat etukäteen, enää ei.

No ku mä muistelen et siitä just nyt keväällä oli täälläkin puhetta että saa ja ainakin yks samaan aikaan mun kanssa odottava sai etukäteen rahaa hankintoihin sieltä.

Nooo, eniveis, toivottavasti asiat selviää..Ja eihän ne vaunut nyt niin välttämättömät ole..

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:

No ei häin mieleisiä saa myöhemminkään...siis sellaisia kun OIKEASTI haluaisi, koska hän ihan totta, on aidosti vähävarainen ja vailla minkäänsortin rahankäyttötaitoa.

Rahatilanne ei ole paranemassa seuraavaan 3 vuoteen.

Toki jotkut semmoisetkin varmaan kelpaa mitkä menee edes alkuun, mutta niistä hän on tuskin valmis maksamaan sitä 50?, joka hälle siis on oikeasti iso raha.

mistä hän meinaa saada rahaa vaippoihin ym.? :(