Mitä kautta kannattaa aloittaa etsintä, kun toiveena ois saada vauvalle rattaat TODELLA edullisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Pitää käskeä soittamaan sitten sossuun...mutta kyllä mä ymmärsin että nimenomaan hän oli asiaa kysynyt ja näin olivat sanoneet. Ei hän muuten asiasta olisi niin huolissaan. Ennen sai rahat etukäteen, enää ei.

No ku mä muistelen et siitä just nyt keväällä oli täälläkin puhetta että saa ja ainakin yks samaan aikaan mun kanssa odottava sai etukäteen rahaa hankintoihin sieltä.

Nooo, eniveis, toivottavasti asiat selviää..Ja eihän ne vaunut nyt niin välttämättömät ole..

Joo, käsken soittamaan, mutta miten niin ne ei ole älttämättömät. Siis en mä ainakaan keksi miten voisin liikkua ulkona ja käydä ruokakaupassa ilman vaunuja :o

Toki kantoliinalla pääsee jo aika pitkälle, mutta ei ne liinatkaan ilmasia ole. Ja kyllä vaan on hankalaa vauva laittaa parvekkelle nukkumaan päikkärit liinassa, jolloin siellä pitää olla myös itse jne. jne.

Alkuperäinen kirjoittaja SD:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Eikö olisi parempi yrittää saada vauvalle ensin vaunut puoleksi vuodeksi/vuodeksi, ja sitten myöhemmin ostaa mieleiset rattaat käytettynä. Ehkä elämäntilannekin on sitten jo parempi, tai saa tukea pelkkiin rattaisiin.

No ei häin mieleisiä saa myöhemminkään...siis sellaisia kun OIKEASTI haluaisi, koska hän ihan totta, on aidosti vähävarainen ja vailla minkäänsortin rahankäyttötaitoa.

Rahatilanne ei ole paranemassa seuraavaan 3 vuoteen.

Toki jotkut semmoisetkin varmaan kelpaa mitkä menee edes alkuun, mutta niistä hän on tuskin valmis maksamaan sitä 50?, joka hälle siis on oikeasti iso raha.

mistä hän meinaa saada rahaa vaippoihin ym.? :(

Niinpä...mä hälle tarjosin mein kestoja lainaan, mutta koska ällä ei ole omaa pesukonetta eikä siihen varaa niin eipä niistä suurta iloa ole. Ja koki ettei kestoilu ole hänen juttunsa.

Neuvoinkin jo että ostaa nyt joka kerta paketin vaippoja kun tulee rahaa, koska vaipat ovat todella kalliita.

Tämä on juuri se kaveri kelle kokoan vauvalahjaa (blogissa siitä muutama sana) ja jolle teen sen vaippakakun, koska hän oikeasti tarvitsee niitä vaippoja vauvalle.

Kyllä mua hirvittää se että miten tulee taloudellisesti pärjäämään (on onneksi saamassa multa + muilta kavereilta pinniksen, patjan, sitterin, hoitopöydän, jumppalelun, imetystyynyn, turvakaukalon yms.) ja häntä itseäänkin se hirvittää. Siksi tosiaan tänään melkeen purskahti itkuun kun asiaa koitettiin sumplia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantalaimon:
Tänään juuri näin Turussa Laiskan Kirppiksellä Brion yhdistelmävaunut myynnissä 20?:lla. Taisivat kyllä olla ehkä 90-luvulta, mutta näyttivät ihan ehjiltä ja siisteiltä. :)

Mikä on Laiskan kirppis?!?

Siis missä se on?

Tänään juuri näin Turussa Laiskan Kirppiksellä Brion yhdistelmävaunut myynnissä 20?:lla. Taisivat kyllä olla ehkä 90-luvulta, mutta näyttivät ihan ehjiltä ja siisteiltä. :)

Siis missä se on?

http://www.tsempinkulma.net/kirppis/index.php

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti83:
Kaverini ja hänen kaverinsa ovat saaneet Helsingin sosiaalihuollosta (ovat toimeentulotukiasiakkaita) yhdistelmävaunut lainaksi kolmen vuoden käyttöajalla. Voisiko kaverisi kysyä suoraan, onko hänen asuinpaikkakunnassaan samanlaista palvelua?

Kai tätä oltaisiin ehdotettu jos moinen täälläkin olisi. Mutta vinkkaan hälle, että varmistaa tämän vielä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
JOS ON TOIMEENTULON ASIAKKAANA, SAA SOSSUSTA MAKSUSITOOMUKSEN VAUNUIHIN.
Mä sain 400e ja ostin vaunulasta vaunut sillä.

Mä en nyt jotenkaan jaksa tätä uskoa. Jos ei työssäkäyvilläkään ole tällaista summaa rahaa laittaa, niin tuskin ttt:n asiakkaatkaan sitä saavat.

Ja olen siis itse ollut Turussa joskus toimeentulotuen asiakkaana, enkä saanut 400? vaunuihin...ehkä edes puolta siitä. Jotta anteeksi, mutta en nyt kyllä usko että puhut totta.

Siis missä se on?

http://www.tsempinkulma.net/kirppis/index.php

Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
JOS ON TOIMEENTULON ASIAKKAANA, SAA SOSSUSTA MAKSUSITOOMUKSEN VAUNUIHIN.
Mä sain 400e ja ostin vaunulasta vaunut sillä.

Mä en nyt jotenkaan jaksa tätä uskoa. Jos ei työssäkäyvilläkään ole tällaista summaa rahaa laittaa, niin tuskin ttt:n asiakkaatkaan sitä saavat.

Ja olen siis itse ollut Turussa joskus toimeentulotuen asiakkaana, enkä saanut 400? vaunuihin...ehkä edes puolta siitä. Jotta anteeksi, mutta en nyt kyllä usko että puhut totta.

Takaan, alleviivaan ja vannon että näin on. Sossussa on erikseen, toimeentulon ohella, sellainen kuin harkinnanvarainen toimeentulotuki. Siitä maksetaan ihmisille mm.takuuvuokria. Mä olin raskaana (viime vuonna) ja hain normaalisti toimeentulotukea, sitten kävin sossutädin luona (7kk raskautta) ja kysyin, että pitääkö ne vaunut maksaa toimeentulotuesta. Se nainen sanoi, että saan viimeisellä kuulla maksusitoomuksen vaunuihin (joka oli 400e) harkinnanvaraisena toimeentulotukena. Sitten soitin vaunulaan (vaunula.com) ja kysyin käykö tää sitoomus, ne sanoi että sopii niin, että postitan sossun maksulapun heille ja maksan ylimenevän 50e (kun vaunut, jotka ostin maksoi 450e) heille tilille, niin laittavat vaunut tulemaan. tulivat viikon sisällä matkahuoltoon.

Ja tiedän monia jotka ovat olleet toimeentulotuen varassa raskaana ollessa ja ovat saaneet vaunusitoomuksen sossusta. näin se vaan menee. epäilen nyt kyllä että ystäväsi kaipaa sääliä tms. koska aina sossusta saa vaunut!! jos on toimeentulotuella.

No ei mulla itselläni ole faktatietoa sossun nykykäytännöstä...mutta hän sai juuri muuttoa varten takuulapun ja avustusta muuttoautoon kun edellinen vuokrasopismus päättyi. Ja ne siis sitten varmaan sen harkinnanvaraisen avulla?!

Jotta onkohan siinäkin joku rahasumma että paljon voi vuotta kohden saada tjtn?

Ja siis sen tiedän että sossusta saa kyllä jotakin tukea ihan varmasti, mutta tosiaankin mä olen nyt täysin siinä uskossa että vasta jälkikäteen. Mutta katsotaan nyt, eiköhän tässä jotakin keksitä :)

Mutta ei ole ihmisenä sitä tyyppiä että kaipais sääliä...ennemminkin salaa multa sen miten huonosti oikeasti menee koska tietää että mun on paha olla jos hällä on paha olla. Ja mä itse otin ne vauvahankinnat tänään puheeksi.

ei ole mitään summaa harkinnanvaraisessa.. mä sain takuuvuokran (1300e), muuttoauton (1200e), eka kuun vuokran 800e sekä rattaat 400e. mulla siis nyt 2 lasta..

Mä löysin huuto.netistä Emmaljungat. 6v vanhat, mutta hyväkuntoset ja makso 64?.
Eli kyllä sieltäkin löytää jos on aikaa päivystää, eikä mene huutamaan niitä ennen kuin viime hetkellä ennen sulkeutumista, ettei ne pistä kenelläkään silmään, eikä nosta turhaa sitä hintaa!

jännä että ihmisellä, jolla ei ole yhtään rahaa, on sitten vaatimuksia niiden rattaiden suhteen (pitää olla ehjät,puhtaat,2000luvulta,kestävät eli laadukkaat että kestää 3vuotta jne). Ensinnäkin nyt on muotia retro rattaat joita voi löytää halvalla, halvalla saa myös monesti esim vähän likaiset rattaat (kuomussa likaa tjs), ne voi putsata.
monesti myös löytää ns pikkuvikaisia edullisesti, ja niitä saa helposti korjattua ja toimivat menopelit.

ja tuossa sitten joku sanoi että häneltä saisi ilmaiseksi kun hakisi, eikö siis voisi lähettää matkahuollossa johon se 50e varmasti riittäis?

Yhteistyössä