Mitä kautta kannattaa aloittaa etsintä, kun toiveena ois saada vauvalle rattaat TODELLA edullisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no oliko näistä mitkään sellaset jotka vois kelvata? vai pitääkö ne oikeesti olla tuliterät :/

Ei pidä olla tuliterät ja homma lienee jo hanskassa :)

Kiitos kovasti kaikille jotka autoitte asiassa eteenpäin :) :flower:

siis mua rupes huolestuttaan miten lapsi saa ruokaa jos äiti ei todellakaan osaa käsitellä rahaa!
LUPAATKO AP KATSOA SEN PERÄÄN!!jos jotain tuleekin niin laittaa soskut hoitamaan asiat ja pelaamaan vaikka ruokalapuilla ettei saa rahaa kouraan ollenkaan,näin varmistuu ruuan saanti+vaippojen lapselle..=/

Alkuperäinen kirjoittaja B:
siis mua rupes huolestuttaan miten lapsi saa ruokaa jos äiti ei todellakaan osaa käsitellä rahaa!
LUPAATKO AP KATSOA SEN PERÄÄN!!jos jotain tuleekin niin laittaa soskut hoitamaan asiat ja pelaamaan vaikka ruokalapuilla ettei saa rahaa kouraan ollenkaan,näin varmistuu ruuan saanti+vaippojen lapselle..=/

Niin...kyllä se muakin pohdituttaa ja äiti tosiaan on itsekin asiasta huolissaan ja sen tiedostanut että asioiden on PAKKO muuttua.

Mä toisaalta pystyn samaistumaan häneen osittain...mä olen itse elänyt samanlaista elämää nuorena. Ja koska tiedän että se on ns. itseaihautettua ja ettei ihminen muutu jos hälle sanoo, että "käytä rahaa fiksummin", vaan siihen vaaditaan se, että ITSE haluaa muuttua niin tietyllä tapaa en haluaisi liikaa hyysätä ja auttaa, koska toisaalta se mahdollistaa moisen käytöksen jatkossakin.

Tarkoitan siis että jos aina Chef tulee ja pelastaa pulasta, niin pulaan voi hankkiutua uudestaankin, koska on olemassa Chef, joka auttaa. Toisaalta tiedän että ei kaverini näin ajattele ainakaan tietoisesti...jotta sitä kautta autan mielelläni. Ja nyt autan myös sitä vauvaa :)

Ja jos homma menee ihan reisille ja vauva on ilman vaippaa, vaatetta tai ruokaa niin varmasti vien asiaa eteenpäin. Tosin uskon ja toivon että asiat tässä vielä lutviutuu. Aikamoinen shokki on ollut koko raskaus jne, mutta kyllä vauva on hänelle tärkeä ja uskon että asettaa lapsen kaiken edelle, kunhan pieni tulee maailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Eikö olisi parempi yrittää saada vauvalle ensin vaunut puoleksi vuodeksi/vuodeksi, ja sitten myöhemmin ostaa mieleiset rattaat käytettynä. Ehkä elämäntilannekin on sitten jo parempi, tai saa tukea pelkkiin rattaisiin.

No ei häin mieleisiä saa myöhemminkään...siis sellaisia kun OIKEASTI haluaisi, koska hän ihan totta, on aidosti vähävarainen ja vailla minkäänsortin rahankäyttötaitoa.

Rahatilanne ei ole paranemassa seuraavaan 3 vuoteen.

Toki jotkut semmoisetkin varmaan kelpaa mitkä menee edes alkuun, mutta niistä hän on tuskin valmis maksamaan sitä 50?, joka hälle siis on oikeasti iso raha.

Tätä kun seurailee, niin tuskin hänellä vauvakaan kolmea vuotta on, jos ei ole mitään tajua rahankäytöstä tai elämisestä normaaliin tapaan, niin vauva huostaanotetaan.

Eikö olisi parempi yrittää saada vauvalle ensin vaunut puoleksi vuodeksi/vuodeksi, ja sitten myöhemmin ostaa mieleiset rattaat käytettynä. Ehkä elämäntilannekin on sitten jo parempi, tai saa tukea pelkkiin rattaisiin.

No ei häin mieleisiä saa myöhemminkään...siis sellaisia kun OIKEASTI haluaisi, koska hän ihan totta, on aidosti vähävarainen ja vailla minkäänsortin rahankäyttötaitoa.

Toki jotkut semmoisetkin varmaan kelpaa mitkä menee edes alkuun, mutta niistä hän on tuskin valmis maksamaan sitä 50?, joka hälle siis on oikeasti iso raha.

Tätä kun seurailee, niin tuskin hänellä vauvakaan kolmea vuotta on, jos ei ole mitään tajua rahankäytöstä tai elämisestä normaaliin tapaan, niin vauva huostaanotetaan.

Melko ikävästi sanottu. Eikä ole edes totta.

Hän ei käytä päihteitä...tupakoinnin lopetti kun sai tietää odotuksesta, huumeita ei ole koskaan käyttänytkään, alkoa käyttää muutaman kerran vuodessa kohtuudella, raskaana ollessaan ei tippaakaan.

Hän aikoo hoitaa lapsen 3v ikään saakka kotona, siinä syy siihen miksi talous ei parane. Ja mun nähdäkseni kotihoito ei ole epänormaali tapa elää, kun lapsi on alle 3v.

On hänessä vikaa...siis raankäytön suhteen ja vieläpä melkolailla. Mutta ei se tarkoita sitä, että hän olisi läpeensä paska. Rahankäytön opettelee varmasti ennemmin, tai myöhemmin koska on pakko. Sillä aikaa mä koitan tukea.

vähä samoilla linjoilla...

chef, mites jos menisit hänen kanssaan sossussa ihan käymään? näitten vaunu ym asioitten kanssa... mitä jos hän saakin sossusta sen 400e eikä kerro sulle sitä? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Käyppä hakemassa lähistön kerrostalon pihalta tai rappukäytävästä

Suosittelen tuota rappukäytävää. Kyllähän jokaisen, joka tahtoo rattaansa pitää, pitäisi tietää että niiden säilytys rappukäytävässä on kielletty.

Samalla teet palveluksen paloturvallisuudelle :)

Hienoa tietysti että vaunuasia järjestyi ja saa muitakin tarvikkeita mutta.. onko häntä ohjattu raha-asioitten hoidossa esim. velkaneuvojalla jonka kanssa ihan kädestä pitäen voisi laskea kuukausibudjettiaan jotta saisi rahojansa riittämään elämiseen ja tarvikkeiden hankintaankin, koska niitäkin lapsen kasvaessa joutuu melkoisesti hankkimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
millaset siis hakusessa?

Semmoset mihkä saa vauvasta alkaen...eli joko yhdistelmät tai kuomurattaat täydellisellä makuuasennolla. Ihan perus menopelit siis.

Mä ostin Teutonian Timmyt meidän kuopukselle huutonetistä - rattaat 80 euroa, 3v. vanhat, ja sitten 20 eurolla kantokopan. Ei paha, minusta. Hyviä kamppeita molemmat, koppa varsinkin melkein kuin uusi.

Yhteistyössä