mitä kevyttä tarjottavaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ehdotelkaa jotain kevyttä, mutta hyvää tarjottavaa kahvipöytään. Pitäisi vähän keventää ruokatottumuksia ja taas on tulossa kahvivieraita. Sen tiedän, että tavallinen pulla ei mene kaupaksi näille ihmisille. Vieraat ovat laihoja, joten sen puolesta voisi tarjota mitä vaan, mutta sitten en voi itse syödä, enkä pysty kuitenkaan vain katsomaan vierestä muut herkuttelee.

Alkuperäinen kirjoittaja evelie harmaana:
riisikakkuja joissa päällä kurkkua, tomaattia, keittokinkkua tms.

no tuo on kyllä vähän turhan ankea sellaisille vieraille, jotka voi ihan vapaasti syödä mitä vaan. En halua tehdä mitään numeroa omasta laihdutuksestani

Itse leivotut tuoreet sämpylät (kuitupitoiset semmoiset) ja sitten pöytään tuoreita kasviksia (tomaatti, kurkku, salaatinlehti, paprika), leikkelettä, juustoa, levitettä (kevyt + normaali). Jokainen tekee siitä semmoista kuin tykkää ja kukaan ei kiinnitä huomiota toisen "laihisversioon". Viimeksi pari viikkoa sitten tarjosin kahvin kanssa näin kun tuli vähän kauempaa kahvivieraita ja kovasti olivat tyytyväisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Itse leivotut tuoreet sämpylät (kuitupitoiset semmoiset) ja sitten pöytään tuoreita kasviksia (tomaatti, kurkku, salaatinlehti, paprika), leikkelettä, juustoa, levitettä (kevyt + normaali). Jokainen tekee siitä semmoista kuin tykkää ja kukaan ei kiinnitä huomiota toisen "laihisversioon". Viimeksi pari viikkoa sitten tarjosin kahvin kanssa näin kun tuli vähän kauempaa kahvivieraita ja kovasti olivat tyytyväisiä!

Mä oon vähän onneton tossa sämpylän leipomisessa. Tulee aina niin epämääräisen näköisiä, et ei niitä kyl vieraille voi tarjota. :(

Onhan niitä kaupoissa vähäkalorisia kahvileipiäkin, esim. Paussi-keksit ( on kolmea makua), ja niitä pakastepasteijoitakin taitaa saada keveämpinä versioina. Tai jos teet itse pullaa niin käytä vehnäjauhojen sijaan hiivaleipäjauhoja, käytä vettä tai rasvatonta maitoa, sokerin sijaan makeutusainetta tai hunajaa jne.....

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaanappirulla:
Kurkista kaupan pakastealtaaseen ........ löytyy vähärasvaisia leivonnaisia.....kannattaa kokeilla.

Monesti ns kevyttuotteissa on melkein yhtä paljon rasvaa ja sokeria. Isoilla kirjaimilla vain lukee pakkauksen päällä, että niin ja niin paljon kevyempää ja ihmiset menee tähän lankaan. Mun mielestä parempi jättää esim pasteijat kokonaan kauppaan, jos haluaa kevyesti syödä

Yhteistyössä