Mitä lääkettä hammassärkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Tilanne on tämä: sunnuntaina heräsin jumalattomaan kipuun vasemmassa korvassa. Uskoisin, että kipu heijastuu sinne kuitenkin hampaasta, sillä mulle on tulossa hammas vasemmalle puolelle ylös (oisko viisauden hammas?). Kuuma/kylmä juotava ei tee pahaa, eikä hammaslangan/hammasharjan käyttö. Kuitenkin syöminen ja purkan pureskelu tuntuu ikävältä vasemmalla puolella ja kun kielellä kokeilee niin paikka johon hammas tulee on arka. Mulla on joskus ollut reikä hampaassa, ja silloin kipu oli tosi paha, tämä ei vielä läheskään niin paha. Kipu tuntuu siis eniten vasemmassa korvassa ja suussa silloin kun syön. Kipu heijastuu myös vasemmalle puolelle päätä: poskeen ja otsaan aina ajoittain. En usko että on korvatulehduskaan, koska mulla on ollut sekin aikuisiällä ja oli ihan erilaista. Mulla on perjantaina vapaapäivä, joten suunnitelmissa mennä sillon lääkäriin jos kipu ei ole hellittänyt.

Ja varsinainen kysymys: Mikä olisi paras lääke kipuun? Meiltä kotoa löytyy panacodia (500mg), naprometinia (500mg) ja Voltaren rapidia (50mg). Tällä hetkellä ei ole perus särkylääkettä, mutta käyn huomenna hakemassa. Eilen otin yötä vasten yhden naprometinin ja auttoi, en herännyt kertaakaan kipuun. Tänään vielä aamupäivästä ei mitään kipua (kai naprometin vielä vaikutti) mutta iltapäivästä alkoi kivut ja otin yhden panacodin. Oiskohan tosta voltaren rapidista mitään hyötyä, kun on vaan 50mg? Olen saanut sen vuosi sitten jalkapöydän tulehdukseen ja menee vuoden päästä vanhaksi. Kaipa Panacod näistä se paras olisi, mutta olen hyvin epäileväinen sen suhteen, kun on kuitenkin komiolääke.

[QUOTE="vieras";28314273]Naprometin on hyvä lääke. Ota sitä ja lisäksi tarvittaessa panacodia ja hoidata hampaasi nyt ensi kädessä.[/QUOTE]

Ok, sitä siis. Tuoteselosteesta ymmärsin, että max 1000mg/vrk eli aamulla ja illalla sitten. Paljon tota panacodia saa sitten ottaa päälle jos kipu yltyy? Juu, kyllä oon sitten viimeistään pe menossa lekuriin jos ei mene ohi.

Yhteistyössä