Mitä lääkkeitä lapsen AD/HD:n hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Meillä jo kokeiltu medikinet, concerta ja concerta + risperidon. Vieläkään ei osu oikea kohdalle, risperidonin aloittamisen jälkeen raivokohtaukset loppui, mutta poika on aivan outo. Ennen oli hellä ja rakasti kaikkia eläimiä ja vauvoja, nyt saattaa nipistää meidän pientä vauvaa tai kiusata eläimiä, mikä ei todellakaan ole pojan tapaista :( Voiko mikään lääke olla pelkästään hyvä?!! Ilman lääkitystä poika ei tosiaankaan tule koulussa pärjäämään, eikä luultavasti pysy edes hengisä, meno on niin villiä...
 
vois kokeilla muutakin.Ilman lääkettä. Tällä hetkellä sinun poikaasi hoidetaan lääkkellä jolla on tunteita. Tunteet voi olla sellasia jotka tekee lapsista ADH :ta. Ja miten tunteita voi selvittää :puhumalla.
 
[QUOTE="vieras";24319545]vois kokeilla muutakin.Ilman lääkettä. Tällä hetkellä sinun poikaasi hoidetaan lääkkellä jolla on tunteita. Tunteet voi olla sellasia jotka tekee lapsista ADH :ta. Ja miten tunteita voi selvittää :puhumalla.[/QUOTE]

Poika teki niin mielettömän vaarallisia juttuja kotona, ulkona, eskarissa.. ennen lääkityksen alkamista. Sisarukset oli aina vaarassa, raivokohtaukset aivan hallitsemattomia, rikkoi aina puoli kämppää, kaikki ruuat oli aina seinillä... On meillä muitakin vilkkaita lapsia, mutta kyllä ylivilkkaan ja vilkkaan lapsen erottaa :( Pojan itsetunto alkoi olla nollassa, kaverit vältteli ja itkeskeli paljon, mutta lääkitys sai nuo paranemaan, eli sillälailla kannatti aloittaa, kunhan löytyisi se meille sopiva lääke.
 
Meillä sama homma..... kokeiltu concertaa yksikseen joka aluksi tuntuikin sopivan n. 1v. nyt concerta+risperdon ja vieläkään ei tunnu että ois kohillaan...:/ Mies jo sanoi et kohta heitetään kaikki lääkkeet roskiin ja ollaan ilman. No, siitä ei tulis kyllä mitään, ainakaan koulun kannalta:(
 
Provigil/modiodal on yks, tosin taitaa enemmän auttaa vain tarkkaaviasuushäiriöisille.

Tiedä sitten määrätäänkö lapselle dexedrinejä?

Ainakin tuolla adhd aikuisten yhdistyksen keskustelupalstalla tais olla hyvin pitkiä keskusteluita mitä kaikkia lääkityksiä tähän oireyhtymään kokeillaan.
 

Yhteistyössä