Mitä lahjaksi ihmiselle jota ei tunne, mutta jolle haluaa antaa lahjan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Joo, mulla on tänään joku joulupäivä ja joulu on siis mielessä 24/7 :D

Mutta tilanne on siis se, että mä haluan antaa mun siskolle lahjan. Jos joku teistä muistaa, niin löysin kadonneen siskoni vasta muutama kuukausi sitten, emmekä vielä siis tunne toisiamme kovinkaan hyvin. Haluan hänelle (ja hänen miehelleen) kuitenkin ihan ehdottomasti antaa jotakin joululahjaksi, mutta en keksi että mitä.

En osaa hänelle siis vielä ostaa mitään ns. henkilökohtaista, mutta toisaalta kynttilä ja servetti on taas melko viileää. Keksin jo antaa peltisen Pikku Myy-rasian täynnä joulunannaa, mutta jotain muutakin halausin antaa.

Paketti lähtee postitse, joten ei saa olla särkyvää.

Ideoita?

Partylitea, se on kaunista ja arvokasta, ei pelkkää "kynttiläsälää".

Hmmm...eikö noita saa vain kutsuilta? En tunne ketään joka moisia kutsuja pitää (ihan tarkoituksella pysynyt kaukana moisista) ja menis varmaan melko tiukille kynttilöiden ehtiminen mulle jotta ehdin ne postittamaan vielä eteenpäinkin.

Joten mä tartten nyt jotain vähän helpommin toteutettavaa :D

Miten ois joku parempi joulusuklaa? tai konvehdit?
Paketti joka sisältäisi esim. joulukahvia/teetä, servettejä, jotain naposteltavaa (marmeladeja, suklaata), nätti joulukoriste (esim. enkeli), ja jos hänellä on lapsia ni lapsille jokin yllätyspaketti (esim. lasten pelikortit tai sädetikkuja)

Miten ois joku parempi joulusuklaa? tai konvehdit?
Paketti joka sisältäisi esim. joulukahvia/teetä, servettejä, jotain naposteltavaa (marmeladeja, suklaata), nätti joulukoriste (esim. enkeli), ja jos hänellä on lapsia ni lapsille jokin yllätyspaketti (esim. lasten pelikortit tai sädetikkuja)

Suklaata on siinä rasiassa jo :) Ja lapselle on menossa jo paketteja, eli nyt pitää enää vaan tuo siskon ja hänen miehensä osuus hoitaa :)

Joku koru? Tiedän jonkun joka voisi tehdä vaikka kokonaisen korusetin. :D Se on kyllä siinä mielessä hankala jos ei yhtään tiedä toisen tyyliä, mutta jos tekee jotain neutraalia, sievää ja naisellista niin se menee yleensä kaikille.

Muumimamma-sakset olis hauskat. :D Ne on sievät ja kaikkihan tarttee saksia. (mä haluaisin sellaiset :D ) olis myös hyvä, etenkin koska säkin niin olet muumimukien ystävä.

Myös joku sellainen neutraali kosmetiikka... esim. kylpyvaahto/suihkugeeli, ihonpuhdistusjutut (puhdistusmaito ja kasvovesi), ihanan tuoksuinen voide tms vois olla ihana. Vaikka BodyShopilta joku lahjapakkaus.

Kylpytakki tai pyjama on mun mielestä aina hyvä idea, jos vaan vähänkin tietää kokoa, ja kylpytakki tai aamutakki käy vaikka koko menis hiukan pieleenkin.

DVD:t ja kirjat voi kanssa olla loistavia valintoja, mutta toisaalta niiden kanssa voi mennä rumasti pieleenkin jos ei toisen makua silleen tunne.

Minkä hintaista ajattelit? JOS miä osaisin neuloa niin tekisin lapaset molemmille. Mutta kun en osaa niin ostaisin vaikka leffaliput :) Kaikki kai käy elokuvissa.. Tuntemattomat on hankalia lahjottavia.

Mistä sä sen sun siskon löysit?

Mä antasin jotain syötävää koska en haluaisi antaa mitään sisustus juttuja, kun en itsekkään halua saada sellasia :)

Maistraatista sain sukuselvityksen, jossa oli siskon nimi ja osoite. Laitoin sitten kirjettä menemään, johon hän muutaman viikon kuluttua vastasi.

Sisustusjuttusia en uskallakaan ostaa, kun en tiedä makua. Sen tiedän ettei Mariskooleista pidä, mutta muutoin en tiedä :)

Mites olisi vaikkapa villasukat, tai lapaset?:)
Mä myös tykkään kaikenlaisista kivasti pakatuista joulumausteista, kauniista joulukoristeista yms. mitä on helppo sujauttaa paketin kylkeen.

Hmmm...eikö noita saa vain kutsuilta? En tunne ketään joka moisia kutsuja pitää (ihan tarkoituksella pysynyt kaukana moisista) ja menis varmaan melko tiukille kynttilöiden ehtiminen mulle jotta ehdin ne postittamaan vielä eteenpäinkin.

Joten mä tartten nyt jotain vähän helpommin toteutettavaa :D

Huutiksesta. Siellä paljon uutta + ne on halvempia siellä mitä kutsuilla. :)

Joku koru? Tiedän jonkun joka voisi tehdä vaikka kokonaisen korusetin. :D Se on kyllä siinä mielessä hankala jos ei yhtään tiedä toisen tyyliä, mutta jos tekee jotain neutraalia, sievää ja naisellista niin se menee yleensä kaikille.

Muumimamma-sakset olis hauskat. :D Ne on sievät ja kaikkihan tarttee saksia. (mä haluaisin sellaiset :D ) olis myös hyvä, etenkin koska säkin niin olet muumimukien ystävä.

Myös joku sellainen neutraali kosmetiikka... esim. kylpyvaahto/suihkugeeli, ihonpuhdistusjutut (puhdistusmaito ja kasvovesi), ihanan tuoksuinen voide tms vois olla ihana. Vaikka BodyShopilta joku lahjapakkaus.

Kylpytakki tai pyjama on mun mielestä aina hyvä idea, jos vaan vähänkin tietää kokoa, ja kylpytakki tai aamutakki käy vaikka koko menis hiukan pieleenkin.

DVD:t ja kirjat voi kanssa olla loistavia valintoja, mutta toisaalta niiden kanssa voi mennä rumasti pieleenkin jos ei toisen makua silleen tunne.

Joo...sä sen saoit. Pistetään siskolle tilaukseen koru!!! Soitan sulle kohta, niin pohditaan väriä...jos vaan koruntekijä ehtii tekemään korun 2 viikossa?!?

Mutta mitäs sille miehelle...sitä ei saa unohtaa, eikä se varmaan halua naisellista korua :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miä;22548098:
Minkä hintaista ajattelit? JOS miä osaisin neuloa niin tekisin lapaset molemmille. Mutta kun en osaa niin ostaisin vaikka leffaliput :) Kaikki kai käy elokuvissa.. Tuntemattomat on hankalia lahjottavia.

Ei pysy puikot mun käsissä. Ja sisko asuu minipaikkakunnalla, eli en tiedä miten pitkä on lähimpään leffateatteriin. Kyllä tää on hankalaa, mutta aion tästä selviytyä :D

Yhteistyössä