Mitä liikuntaa harrastatte ja kuinka paljon,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kurppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kurppa"

Vieras
ja kuinka pitkään olette sitä harrastaneet?

Itse käyn salilla kaksi kertaa viikossa (käynyt 1.5 vuotta) ja lenkkeilen päivittäin vähintään koirallisen. Ja harvakseltaan uin, ehkä kerran kuussa. Työni ei ole kauhean raskasta, mutta liikkeessä tulee oltua koko päivä sen puolesta.

Mietin tässä että mistä jotkut superihmiset repii ajan ja energian käydä salilla 4-6 kertaa viikossa ja päälle vielä pari kertaa uimassakin. Onkohan tämä kuinka yleistä? Itse en ainakaan jaksaisi kovin kauaa.

Mä uskon, että treenaamiseen jää koukkuun. Itsellä kevyt istumatyö, jo tämän takia on ihana liikkua, nostaa sykettä ja hikoilla. Tosin en pidä kuntosalikuntoilusta, kaikki muu käy.

Harrastan joogaa, venyttelyä, balettia ja jazztanssia. Nyt hankin kuntosalikortin. Lisäksi lenkkeilen koiran kanssa vähintään tunnin päivässä. Hikijumpasta en välitä.

Työni on istumatyötä, mutta onneksi liikettäkin tulee päivän aikana.

Lenkkeilen 2-3 kertaa päivässä (yksi n. 2 tunnin lenkki ja 1-2 pienempää) koira kun tässä taloudessa on.
Lisäksi käyn kerran viikossa ratsastustunnilla (nyt reilu 2vuotta, taustalla 7vuotta ennen taukoa) joskus myös viikonloppuisin.

Mä käyn salilla/jumpissa n. 5 krt viikossa. Käyn aamulla aikaisin klo 6 aikoihin ja tulen kotiin sopivasti kun mies lähtee töihin. Olen kotiäiti ja päivät kotona lasten kanssa, iltaisin ja viikonloppuisin teen satunnaisesti töitä. Tämä liikuntamäärä on ollut suht vakio jo ainakin 10 vuoden ajan. Myös raskauksien aikana olen harrastanut säännöillisesti liikuntaa. Siitä tulee hyvä ja energinen olo. En ajattele liikuntaa "pakkona", vaan aidosti nautin siitä. Siksi jaksan aamuisinkin aikaisin herätä salille. Se on myös kotiäidille kallisarvoista "omaa aikaa", jolloin voi panostaa 100% itseensä.

Olen kävellyt paljon lapsesta asti. Kävelen töihin, monesti myös kauppaan, asioille jne. Esim.huomenna käyn lapsen kanssa Tk:ssa jonne tulee mutkin 4 km matkaa ja viisi vuotiaskin sen jaksaa kävellä. Lenkkeilen koiran kanssa 3-12km päivässä.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä