"Tai ainakin mitä omien jälkien korjaamiseen tulee. Ehdin hyvin päivisin siivota, enkä odota mieheltä paljoa kotitöihin osallistumista tässä elämänvaiheessa (vaikka mies kyllä pyytäessä osallistuu ). Mutta ne OMAT JÄLJET!!! Tosiasia on se, että mies ei ole laiska, hän vaan ei huomaa, jos jotain jää ja vaikka huomaisi, niin häntä vaan ei haittaa jos ei ole ihan siistiä. Tänäänkin sanoi mulle, että mun pitää sanoa , jos pitää jotain korjata pois ja jos ei heti korjaa, niin parin tunnin päästä sanoo uudestaan"
Tuo voisi tulla myös minun suustani. Pitää pyytää, jos haluaa, että toinen vie astiat keittiöön ja tyhjät pullot kaappiin (ei kuitenkaan aina). On se kumma kun isoa ihimistä pitää ihan erikseen pyytää tekemään tällaisia yksinkertaisia asioita. Tuntuu, ettei olla tasavertaisia tässä asiassa kun mulle asia on itsestään selvä, että kun sotken niin siivoan ja mieluiten saman päivän aikana. Ollaan vaan niin erilaisia tässä asiassa, että mietin missä se kultainen keskitie menisi? Ei olisi kiva kovin montaa vuotta hukata näistä "pikku" asioista kinaamiseen, kun voisi oikeasti nauttia toisesta ja niistä vähistä yhteisistä hetkistä, mitä miehen työltä ja vauvan hoidolta jää.
"No riippuu tietysti tilanteesta, mutta meillä esim. on todella helppohoitoinen vauva, aina tyytyväinen, tykkää leikkiä myös itsekseen ja nukkuu hyvät päiväunet."
Meidän vauva ei kuuluu näihin helppohoitoisiin yksilöihin, mutta ei ole myöskään vaikeammasta päästä. Mitään asiaa ei saa tehtyä kerralla loppuun kun pitää jo ottaa syliin tai pitää muuten vaan seuraa kitisevälle lapselle. Ikinä ei tiedä mitä päivä tuo tullessaan, joten on vain unohdettava kaikki suunnitelmat ja mentävä sen mukaan miten tilanne kehittyy. On siinäkin oppismista kun olen muuten tottunut niin itsenäiseen elämään (ensimmäinen lapsi ja 6 vuotta sinkkuna ennen tätä suhdetta).
Tsemppiä vaan sulle äippä 22 vee! Meillä ainakin puhuminen auttaa asioihin, mutta joskus myös se että antaa asioiden mennä omalla painollaan, ettei liikaa yritä hallita tilanteita ja varsinkaan toisen käytöstä. Asioista sopimisen tulisi myös auttaa tilannetta. Mekin nyt sovimme erikseen kaksi siivouspäivää viikossa. Yritän olla siis iloinen näistä päivistä ja katsoa asioita läpi sormien sitten muina päivinä.