Mitä mä teen (töihin vai opiskelemaan)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kata"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kata"

Vieras
Olen hoitovapaalla, lapset 2,5v ja 10kk.
Mulla on periaatteessa työpaikka odottamassa, mutta käytännössä siellä ei ole tunteja tarjolla.
Alkuvuodesta haluan palata takaisin "aikuisten elämään".
Lähdenkö kouluun vai etsinkö uuden työpaikan?

Ahdistaa tämä tilanne kun ei tiedä mitä olisi järkevintä tehdä :(

Kouluun lähtö sen takia, ettei työntantajalla ole tarjota tunteja, on huono peruste.
Mieti, mitä oikeasti haluat tehdä "isona". Jos sinulla on haaveissa joku ammatti, niin siinä tapauksessa kouluun lähtö on hyvä ajatus. Jos sinulla ei ole ennestään ammattia, niin siinäkin tapauksessa koulu on hyvä vaihtoehto.

On mulla aikaisempi koulutus ja ammatti. Nykyinen työpaikka ei ole samalta alalta. Alkuperäiselle alalle en tahdo palata, sen totesin jo esikoisen synnyttyä.

Hain jo kouluun, vielä täytyy selvittää saanko aikuiopintotukea.

Eli vaihtoehdot todella ovat etsiä uusi työpaikka tai lähteä sinne kouluun (jos pääsen sisään).

Toisaalta haluaisin vaihtaa taas (:D) alaa kokonaan, mutta onhan se sellaista kituuttamista seuraavatkin 2 vuotta..

Mutta toisaalta voisin tehdä töitäkin jos sattuisi löytymään innostava työpaikka.

Samaa mietin minäkin. Isonperheen äitinä olen ollut nyt paljon kotona ja aina väliin kävässy töissä.
Nyt olen taas valinnan edessä mitä mä haluan tehdä. Töihin vai kouluun.Moelmmat kiinnostais. Mutta sitä että onko minulla töitä niin en tiedä ja se mitä haluan opiskella ni en tiedä.
Mies olis sitä mieltä että olisin vielä vähän aikaa kotona. Nyt nuorin vaja vuoden.

[QUOTE="vieras";22249829]Onko nämä sivut tutut? Kannattaa tutustua.

Koulutusrahasto[/QUOTE]

On kyllä :) rekisteriselosteen sieltä itselleni jo tilasinkin. Laskujeni mukaan tulee yli 8 vuotta.
Tietääkö muuten kukaan että miten osa-aikaiset työt lasketaan? :attn:
Jos on esim. työsuhteen kesto 10kk, mutta on tehnyt hommia vain osa-aikaisena (opintojen ohessa), niin lasketaanko kuitenkin koko 10kk?

Yhteistyössä