N
Nyt nikitön
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:Mun mielestä rajat asetetaan ihan muilla keinoin ku fyysisellä tai henkisellä väkivallalla. Kyllä ne rajat pitää asettaa puhumalla. Mä en halua että lapsi elää pienen ikänsä peläten, että koska taas lävähtää...Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitön:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mitä ap luulet, onko täysi mahdottomuus sanoa sille esikolle, että jos sana ei kuulu, niin tukkaan tulee pipi. ja kun se sana ei näytä kuuluvan, niin sit nippasta niskavilloista vähän. sit voi kysyä et haluutko lisää? laps ei tod.näk. haluu. on helppo sanoa et kuitenki lisää tulee, jos viel kiusaat pienempiä. meil loppu kerrasta pienempien rääkkääminen tolla keinolla. peli täytyy saada kerrasta poikki ennenkuin sitä ei enää sit saakkaan millään. lapsen täytyy ymmärtää et aikuinen on pomo ja sitä uskotaan joko hyvällä tai pahalla. tiedän, et nyt tulee hirvee sontaryöppy niskaan, mut tulkoon. mulla on fiksut ja hyväkäytökiset teinit näin arveluttavista kasvatuskeinoista huolimatta.
Siis sä olet just tasan oikeassa! Väkivalta ei tietenkään ole oikein, eikä lapsia saa hakata eikä puistella niskavilloista joka päivä puolen tunnin välein, mutta jo se on helvetti jos ei aikuiset ihmiset saa enää pentujaan kuriin! Siis ihan käsitäämätöntä! Ei oo ihme että nykyisin lapset ja nuoret voi niin huonosti kun niillä ei ole vanhempia jotka asettaisi niille turvalliset rajat, se rajojen asettaminenhan tuo turvallisuuden tunteen!
Niin, no ei meidän pennut pelkää koko aikaa et koska lävähtää, vaikka esikko onkin ehkä 4 kertaa elämänsä aikana tukistuksen saanut.
Niin, no, teillä esikko ei elä peläten tukistusta, mut vauva elää peläten et koska taas lävähtää...mut kukin tyylillään. Jon noin on helpompi niin all right.