Mitä mä teen ton pojan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä ap luulet, onko täysi mahdottomuus sanoa sille esikolle, että jos sana ei kuulu, niin tukkaan tulee pipi. ja kun se sana ei näytä kuuluvan, niin sit nippasta niskavilloista vähän. sit voi kysyä et haluutko lisää? laps ei tod.näk. haluu. on helppo sanoa et kuitenki lisää tulee, jos viel kiusaat pienempiä. meil loppu kerrasta pienempien rääkkääminen tolla keinolla. peli täytyy saada kerrasta poikki ennenkuin sitä ei enää sit saakkaan millään. lapsen täytyy ymmärtää et aikuinen on pomo ja sitä uskotaan joko hyvällä tai pahalla. tiedän, et nyt tulee hirvee sontaryöppy niskaan, mut tulkoon. mulla on fiksut ja hyväkäytökiset teinit näin arveluttavista kasvatuskeinoista huolimatta.

Siis sä olet just tasan oikeassa! Väkivalta ei tietenkään ole oikein, eikä lapsia saa hakata eikä puistella niskavilloista joka päivä puolen tunnin välein, mutta jo se on helvetti jos ei aikuiset ihmiset saa enää pentujaan kuriin! Siis ihan käsitäämätöntä! Ei oo ihme että nykyisin lapset ja nuoret voi niin huonosti kun niillä ei ole vanhempia jotka asettaisi niille turvalliset rajat, se rajojen asettaminenhan tuo turvallisuuden tunteen!
Mun mielestä rajat asetetaan ihan muilla keinoin ku fyysisellä tai henkisellä väkivallalla. Kyllä ne rajat pitää asettaa puhumalla. Mä en halua että lapsi elää pienen ikänsä peläten, että koska taas lävähtää...

Niin, no ei meidän pennut pelkää koko aikaa et koska lävähtää, vaikka esikko onkin ehkä 4 kertaa elämänsä aikana tukistuksen saanut.

Niin, no, teillä esikko ei elä peläten tukistusta, mut vauva elää peläten et koska taas lävähtää...mut kukin tyylillään. Jon noin on helpompi niin all right.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt nikitön:
[quote="nyt

Niin, no ei meidän pennut pelkää koko aikaa et koska lävähtää, vaikka esikko onkin ehkä 4 kertaa elämänsä aikana tukistuksen saanut.

Niin, no, teillä esikko ei elä peläten tukistusta, mut vauva elää peläten et koska taas lävähtää...mut kukin tyylillään. Jon noin on helpompi niin all right.

jees. mullaki esikoinen sillonku oli siin riivatussa uhmiksessa ja kiusas pienempää ja vauvaa niin ihan kuin rauhoittui ku oli tehty niskavilloilla selväski et missä kulkee AIVAN APSOLUUTTISEN EHDOTON RAJA. hänen oli sit helppo olla kun ties ihan tasan tarkkaan et ton yli ei ole menemistä, äiti on sen opettanut.

Tosta puremisesta, et purenko mä sitten vauvaa takasin kun se puree imettäessä mun rintaan :whistle:
Mutta ap:lle, meidän vanhin oli jossain vaiheessa hirveen kova kourainen. Varsinkin leikkiessäkin saattoi tönäistä toista tai suuttuessa huitaista käteen sattuvalla esineellä toista ym. Ja joka kerta kiellettiin. Mutta se vaihe meni ohi kun oppi kunnolla puhumaan. Neuvolassa sanoivat että se on vaan sellanen reaktio kun ei saa kommunikoitua niinkuin haluaisi. Eikä enää töki ja töni toisia. Vaan sangen kohtelias poika on. kohta 8v.
Muitten lasten kohdalla ei meillä ole vastaavaa taistelua käyty.

[quote="nyt

jees. mullaki esikoinen sillonku oli siin riivatussa uhmiksessa ja kiusas pienempää ja vauvaa niin ihan kuin rauhoittui ku oli tehty niskavilloilla selväski et missä kulkee AIVAN APSOLUUTTISEN EHDOTON RAJA. hänen oli sit helppo olla kun ties ihan tasan tarkkaan et ton yli ei ole menemistä, äiti on sen opettanut.

Niinpä! Minäkin sain lapsena muutaman luunapin ja parit tukkapöllyt ja koskaan en vanhempiani pelännyt, sain ne oikeasti silloin kun olin todella töpännyt. Ei tarvinnut pelätä koskaan et ne pikku asioista pöläyttäisi.

Ja toki se pelkkä puhuminen ja jäähypenkki tms. on tosi hyvä ja suositeltava rangaistus, mutta kun ne ei kerta tepsi niin silloin on vanhemman tehtävä oikeasti loppu niitä lapsen touhuista, varsinkin jos lapsi tahallaan satuttaa muita ihmisiä. Aphan kertoi et mikään ei enää auta.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Tosta puremisesta, et purenko mä sitten vauvaa takasin kun se puree imettäessä mun rintaan :whistle:
Mutta ap:lle, meidän vanhin oli jossain vaiheessa hirveen kova kourainen. Varsinkin leikkiessäkin saattoi tönäistä toista tai suuttuessa huitaista käteen sattuvalla esineellä toista ym. Ja joka kerta kiellettiin. Mutta se vaihe meni ohi kun oppi kunnolla puhumaan. Neuvolassa sanoivat että se on vaan sellanen reaktio kun ei saa kommunikoitua niinkuin haluaisi. Eikä enää töki ja töni toisia. Vaan sangen kohtelias poika on. kohta 8v.

No tuo nyt oli todella huono vertaus, et purraanko sit vauvaakin, ei tietenkään, ei se vauva sitä ymmärrä. Mut yli 1-v ymmärtää jo ihan varmasti.

Vielä lisään, että koskaan ei pienempiään töninyt, mutta saman ikäisiä ja isompia :/

No tuo nyt oli todella huono vertaus, et purraanko sit vauvaakin, ei tietenkään, ei se vauva sitä ymmärrä. Mut yli 1-v ymmärtää jo ihan varmasti.

Hei vitsi, vitsi

[quote="nyt

Niinpä! Minäkin sain lapsena muutaman luunapin ja parit tukkapöllyt ja koskaan en vanhempiani pelännyt, sain ne oikeasti silloin kun olin todella töpännyt. Ei tarvinnut pelätä koskaan et ne pikku asioista pöläyttäisi.

Ja toki se pelkkä puhuminen ja jäähypenkki tms. on tosi hyvä ja suositeltava rangaistus, mutta kun ne ei kerta tepsi niin silloin on vanhemman tehtävä oikeasti loppu niitä lapsen touhuista, varsinkin jos lapsi tahallaan satuttaa muita ihmisiä. Aphan kertoi et mikään ei enää auta.

jep. ja ihan suoraan sanottuna, musta on tosi surkeeta, et kun toi ap:kin toss jossaki viestissä kirjotti et ONNEKSI KOHTA LOPPUU LOMA JA ALKAA PÄIVÄKOTI. siis haloo!! omasta lapsesta kyse ja se ainoa aika jonka laps on vanhemman kaa niin vanhempi ei saa lapselle rajoja vaan ne rajat pitää mennä hakeen päiväkodin tädeiltä. ei käy tonkaan kullannupun päikkätädit ja opettajat kateeks!

Meillä oli toi esikoinen aina ton keskimmäisen kimpussa. Yritti ajaa mopolla päälle("potkumopo" ei oikee). Kuopusta on molemmat hoitaneet innolla nuorempi haluais vaihtaa vaippaakin välillä. :D

Olenko minä nyt ainoa, jonka mielestä tässä tapauksessa pitäis miettii ton käyttäytymisen syitä eikä vaan rangaista, kun se ei kerran näytä tehoavan? Mun mielestä pojalla on jostain syystä paha olla: muutto? Turhautuminen jostain muusta syystä? Minä lähtisin kyllä yrittämään positiivisin keinoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Olenko minä nyt ainoa, jonka mielestä tässä tapauksessa pitäis miettii ton käyttäytymisen syitä eikä vaan rangaista, kun se ei kerran näytä tehoavan? Mun mielestä pojalla on jostain syystä paha olla: muutto? Turhautuminen jostain muusta syystä? Minä lähtisin kyllä yrittämään positiivisin keinoin.

No juu, mä lähtisin itse myös etsii ratkasua tätä kautta. Täytyy miettii miten sais purettua pojan mietteitä, ettei tarvii riehuu.
Mies ottaa pojan mukaan kauppareissulle, ja käyvät jätskillä ja juttelevat.
JA SE "ONNEKS LOMA LOPPUU"-KOMMENTTI OLI VITSI!!!!!! Kyllä musta on ihanaa olla lasten kanssa, mua vaan ottaa nuppiin noi huonot kelit ku ei hirveesti päästä pihalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:

No juu, mä lähtisin itse myös etsii ratkasua tätä kautta. Täytyy miettii miten sais purettua pojan mietteitä, ettei tarvii riehuu.
Mies ottaa pojan mukaan kauppareissulle, ja käyvät jätskillä ja juttelevat.
JA SE "ONNEKS LOMA LOPPUU"-KOMMENTTI OLI VITSI!!!!!! Kyllä musta on ihanaa olla lasten kanssa, mua vaan ottaa nuppiin noi huonot kelit ku ei hirveesti päästä pihalle...

ai vitsi vai? no mäpä nauran sit sille. heh heee

Yhteistyössä