mitä mä teen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja : (
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

: (

Vieras
mieheni on koko illan haukkunut ja keksinyt vaikka mitä pahaa sanottavaa minusta. Hän on ensinnäkin koko viikon mököttänyt mulle kun meiän äiti toi jotain ruokia joista hän ei tykkää. oon yrittänyt puhua sille mutta ei vastannut. No tänään aloitti sitten kaljan juonnin ja johan on juttua tullut, ihan lasten kuulleen. meillä 6v, 3v, ja reilu vuosikas.

Ollaan 2 vuotta oltu naimisissa ja varmaan 14 vuotta yhdessä. No tänään sanoi että olen jo 5 vuotta ollut hirveä. En ole kuulemma ikinä ollut äiti lapsilleni...kaikki olen kotona hoitanut pienten tukien varassa ja aina ollut miehellekin lämmin ruoka kun kotiin on tullut. Ehkä olen ollut jonkinverran masentunut mutta tarviiko silti lyttyyn haukkua. Niin ja mies on ollut jonkin aikaa työttömänä...

Miehelläni on alkoholiongelma jota hän ei myönnä, tai ei ainakaan hae apua. voiko alkoholi oikeasti tuhota aivosoluja tollai ettei enää yhtään tiedä mitä toiselle sanoo. ei toi mies tollai oo ikinä mulle sanonut.

Mä en tiedä mitä mä teen. ei oo paikkaa mihin mennä varsinkaan kolmen lapsen kanssa. vuokra-asunnossa varmasti menee kauan ennen kuin saa. ja muissa papereissa. Jotenkin tuntuu ettei tästä enää voi jatkaa, itken vaan koko ajan.

Heillä kuulemma menis paljon paremmin jos mua ei olis olemassa.

Lähtisin jos olis paikka minne mennä, ja haluan lapset mukaani, mies on jo juonutkin aika paljon. turvakotia mietin vaihtoehtona mutta jotenkin luonne ei riitä mennä sinne...

Älä anna sen painaa sua lyttyyn tolla henkisellä väkivallalla! Tiedän et helpommin sanottu kun tehty. Uskoakseni ero tilanteessa kolmen lapsen kanssa eiköhän teille asunto järkkääntyisi piankin. Olen kamalan pahoillani elämäntilanteestanne, on varmasti raskasta ja sietämätöntä.
Jotenkin kaikki eka laittaa jätä se ja eroa, jos tämän päätöksen olet jo tehnyt voimia sulle! ei kuitenkaan ole helppoa lähteä kävelemään suhteesta mikä meni pieleen, ei etenkään kun on lapset. Tiedän.

Miehes on ihan selvästi masentunut, ja purkaa nyt pahaa oloaan sinuun. Työttömyys voi viedä mielen matalaksi...miehillä tosi vaikea kestää työttömyyttä ja alkoholi astuu silloin usein kuvioihin mukaan.
Sun on vaan nostettava kissa pöydälle kun miehes on selvinpäin ja kerrottava samat asiat mitä sanoit tässäkin. Saattaa näyttää ettei kuuntele tai välitä ja saattaa jopa sanoa pahasti, mutta uskon että silti kuuntelee mitä sanot ja voi asioita jopa hiljaa mielessään miettiä.
Perheneuvola on kans ihan hyvä paikka,eteenkin jos ootte molemmat masentuneita.

niinpä. sitä mä juuri mietin että miten tästä eteenpäin. varmaan pakko laittaa lapset unille ja koittaa rauhoittua. ei mieheni väkivaltainen ole, siis fyysisesti. satutti vaan henkisesti aika tavalla...

Syyhän on työttömyys! Ja se jos mikään vie ihmisarvoa alas. En kelpaa ja olen huono silloin kaikessa. Kehen hän sitä muuhun purkaa kun juomalla ja sinuun. Jos hänellä ei ole ketään muuta kelle kertoisi pahaa oloaan. Alkoholi saa ihmisen muuttumaan pahaksi tai päinvastoin.
Juominen pitäisi saada ensiksi pois ja asioista pitää keskustella jotta ne eivät patoudu.
Harrastukset ja muu tekeminen työttömyyden korvikkeeksi. Onhan teillä lapset ja touhua riittää.

yritin jo puhua mutta huutaa vaan vastaan ja keksii musta vaikka mitä vikoja. Toki mussakin on vikoja mutta en tajunnut olevani noin täysin viallinen. Ja kummasti on kestänyt jo 5 vuotta mun vikoja ihan naimisiin asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Syyhän on työttömyys! Ja se jos mikään vie ihmisarvoa alas. En kelpaa ja olen huono silloin kaikessa. Kehen hän sitä muuhun purkaa kun juomalla ja sinuun. Jos hänellä ei ole ketään muuta kelle kertoisi pahaa oloaan. Alkoholi saa ihmisen muuttumaan pahaksi tai päinvastoin.
Juominen pitäisi saada ensiksi pois ja asioista pitää keskustella jotta ne eivät patoudu.
Harrastukset ja muu tekeminen työttömyyden korvikkeeksi. Onhan teillä lapset ja touhua riittää.

Niin se myös vaikuttaa sinuun ja tunnet huonoa omaatuntoa syyttä, miehesi tilanteesta.

voi kun olis nyt se olkapää. en pysty lopettaa tätä itkua ja lapsetkin ihmettelee koko tilannetta...Kunnon ystävätkin on jääneet vuosien varrella. kiitos teille kaikille tällä palstalla.

mieti nyt lapsiakin ja mene sinne turvakotiin aluksi jos miehellä todella on alko ongelma ja käyttää henkistä väkivaltaa sinuun, ei lasten kuuluisi sellaista nähdä eikä kuulla, joskus pittee vaan pyytää apua ulkopuolisilta, ehkä teidän lähtö saisi miehen tajuamaan et asioiden täytyy muuttua ja teillä olisi vielä mahdollisuus paikata välinne, mutta ensin tuo tilanne pitää saada katkaistua, humalaisen kanssa ei kannata neuvotella, tsemppiä.

Kysyin mieheltä onko mussa enää mitään hyviä puolia niin ei kuulemma keksi niitä. Ei oo ikinä tälläistä riitaa ollut. tuntuu etten uskalla enää päästää meille ketään sukulaisiani kylään ettei loukkaa niitten mieltä kun usein tuovat jotain ruokia tms. mukanaan.

Sun täytyy nyt vaan löytää voimia nostaa ittes miehes "yläpuolelle." Älä anna haukkumisten masentaa, koska todennäkösesti ei niitä edes tarkota, on vaan todella turhautunu koko tilanteeseen ja uskon että häntäkin sattuu kun näkee sun itkevän.
Lastenne takia toivon että asiat selviää.

Mies kutsuu sitä pakenemiseksi jos lähden. en tiedä muuttaako mitään hänen ajattelussaan. päivällä käytiin kaupassa lasten kanssa kun en kestänyt mökötystä niin sanoi että pakkasin lapset autoon ja pakenin.

Kyllä toi on epänormaalia käytöstä. Jos ei ole väkivaltainen, kestä puhetta ja kun on selvänä, ota asia puheeksi. Ei kenenkään tartte kestää minkään sortin väkivaltaa. Jos muu ei auta yleisen hyvinvoinnin kannalta sitten vaan kantapäät vastakkain. Jaksamisia!!

Se kaljan juominen on kyllä todellisuudesta pakenemista. Kerrot, että jos hän sitten kerran on lapsilleen isä, lopettaa kaljan juomisen ja äidin haukkumisen lasten nähden heti. Nosta se äijä riveleistä seinälle. Ei tollasta tarvi kestää. Jos mies on väkivaltainen, niin sitten ei kannata tehdä niin. Mutta täytyyhän sen nyt tajuta, että hänessä on vikaa myös!

mun on niin hirveän vaikea pyytää apua edes omilta vanhemmilta. tuntuu että ne "hössöttää" sitten liikaa, kun ne vaan tarjoaisikin yösijan mutta se ei jää siihen. Katson yön yli ja aamulla toivottavasti on valoisampaa...

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mies kutsuu sitä pakenemiseksi jos lähden. en tiedä muuttaako mitään hänen ajattelussaan. päivällä käytiin kaupassa lasten kanssa kun en kestänyt mökötystä niin sanoi että pakkasin lapset autoon ja pakenin.

Hän on valitettavasti sairas. Ei terve ihminen puhu tommosia. Voisitko muuttaa vaikka äitisi luo hetkeksi ja yrittää jutella sitten miehesi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Ehkä on ihan sama mitä sanaa miehes käyttää. Jos koet että sun ja lasten on päästävä tilanteesta pois niin sano miehelles että niin pakenetkin, henkistä väkivaltaa nimittäin. Voi olla ettei miehes edes tajua nyt kännispäissään kuinka pahasti sua satuttaa ja vielä lasten kuullen ja tollanen haukkuminen on henkistä väkivaltaa. :/

Yhteistyössä