Mitä mä tekisin mun hiuksille? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Nättejä kiharakuvia. =) :flower:
On tää vaikeaa... Rukoilijasirkalle mun on pakko sanoa että mä en osaa laittaa kiharoita. Osaan harjata hiukset, pestä ne, värjätä ne ja laittaa hätäponnarin. En muuta. :ashamed:

Laittaa muotovaahtoa, kuivattaa melkein kuivaksi, rullaa hiusosioita kahden sormen ympärille ja pistää pinneillä kiinni. Sit antaa kuivua ja avaa ja laittaa ne lakalla kiinni ja lakka korjaa myös, jos joku kiehkura jäi huonommin. Silleen mä teen, koska suorana nää on joskus vaikeet.

Siksi ehkä kannattaa suoraan ottaa kiharat ja joskus sitten halutessaan suoristaa ne raudalla yms. Kun taas jatkuvat mömmöt hiuksissa ei ole aina niin hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On tää vaikeaa... Rukoilijasirkalle mun on pakko sanoa että mä en osaa laittaa kiharoita. Osaan harjata hiukset, pestä ne, värjätä ne ja laittaa hätäponnarin. En muuta. :ashamed:

Laittaa muotovaahtoa, kuivattaa melkein kuivaksi, rullaa hiusosioita kahden sormen ympärille ja pistää pinneillä kiinni. Sit antaa kuivua ja avaa ja laittaa ne lakalla kiinni ja lakka korjaa myös, jos joku kiehkura jäi huonommin. Silleen mä teen, koska suorana nää on joskus vaikeet.

Siksi ehkä kannattaa suoraan ottaa kiharat ja joskus sitten halutessaan suoristaa ne raudalla yms. Kun taas jatkuvat mömmöt hiuksissa ei ole aina niin hyväksi.

Ja suoristusrautako on hyväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Ja mä en ottas ohueen tukkaan kiharoita, koska kiharat voi aina ihan helposti laittaa silloin kun tahtoo.

Miksi ei? Sehän juuri tukkaa tuuhentaa ja saa näyttämään paksummalta. Lisäksi pysyy paremmin kauniita. Kun taas on paksut, raskaat hiukset ja se myös suoristaa tukan nopeasti. Et varmaan tiedä, että ohueen tukkaa juuri otetaan näitä kiharoita, tyvykohotusta jne. Parempi ohueen tukkaa ottaa kiharat, kun ohuet päätä myöten menevät liuhut.

Lisäksi, paksuun tukkaa saa myös halutessaan laitettua koska tahansa kiharoita :D Mutta pehmennys/permis on siihen haastava laittaa, kun taas ohueen ei.

se kuluttaa turhaan jo ennestää ohutta hiusta ja kasvaessaan pois ei ole kivan näköinen. mulla on kampaaja jolla on aina kiharat hiukset ja eilen se vasta kerto ettei sillä ole permanenttia, vaan se laittaa kiharat pari kertaa viikossa, niin on helpompi laittaa tukkaa.

Ja, musta Tumpulan hiukset näyttää suorana hyviltä, on tosi kiiltävät.

Kuluttaa sen kerran vain. Käyttää hyviä tuotteita ja siten saa kiharan pysyy hyvänä

Vähän lisää kysymyksiä...
Kuinka usein kiharakäsittelyn joutuu uusimaan?
Voiko Elumen-värin ja kiharat ottaa samalla käynnillä?
Voiko Elumenin jälkeen värjätä kaupan väreillä?

Rastoja mä olen himoinnut toistakymmentä vuotta... Mutta yritän puhua itselleni nyt järkeä. Saa nähdä onnistuuko. :whistle:

Mites ois kerrostettu leikkaus ja kevyt otsis?
Vois nimittäin näyttää aika sähäkältä punasena. Vähän tohon tyyliin kuin tossa kuvassa mut tosiaan kevyemmällä otsiksella.
http://www.hairstyles53.com/wp-content/uploads/2008/02/long-layered-hairstyles4.jpg

Eikä mitään kiharoita!!!! Ei ole muodissa, eikä sopis mun mielestä sulle1 Niitä voi halutessaan laittaa vaikka patukoilla!!
Otsatukkaa vois ajatella, ja nythän on muodissa selkeät hieman geometriset linjat. Ehkä hieman a- linjaisesti leikattu polkka, mikä on siis sivuilta pidempi kuin niskasta ja kerrostettu. Ja sit se otsatukka.

Vois nimittäin näyttää aika sähäkältä punasena. Vähän tohon tyyliin kuin tossa kuvassa mut tosiaan kevyemmällä otsiksella.
http://www.hairstyles53.com/wp-content/uploads/2008/02/long-layered-hairstyles4.jpg

Tuo näyttää mahtavalta kuvassa mutta tiedä sitten mun päässä... Nämä hiukset on tosissaan ohuet, oikein lättänät. Lisäksi ne rasvoittuu hullun nopeasti. Ärsyttää.

Mun mielipide on se, ettei ohutta tukka kannata kauheasti kerrostaa. Koska se efekti ei vaan ole sama. Tietty kampaajalta kannattaa kysyä. ihan minkälainen etutukka vaan vois käydä.

Enkä mä varmaan kuitenkaan raaski vielä leikata lyhyeksi. :ashamed:

Pitkä onkin sulla nätti.

Mulle tuli trauma lyhyistä reilu kymmenen vuotta sitten. Mulla oli silloin sellainen leukaan asti ylttävä suunnilleen. Menin kampaajalle tasoittamaan sitä ja se leikkasi mulle poikatukan. |O
Se näytti aika tarkalleen tältä: http://www.adonde.com/chicos/full/Nick_Carter_01.jpg :x

Enkä mä varmaan kuitenkaan raaski vielä leikata lyhyeksi. :ashamed:

Pitkä onkin sulla nätti.

Mulle tuli trauma lyhyistä reilu kymmenen vuotta sitten. Mulla oli silloin sellainen leukaan asti ylttävä suunnilleen. Menin kampaajalle tasoittamaan sitä ja se leikkasi mulle poikatukan. |O
Se näytti aika tarkalleen tältä: http://www.adonde.com/chicos/full/Nick_Carter_01.jpg :x

:laugh: :laugh:

Joo, ennenku meet kampaajalle, niin tarkista et se on hyvä kampaaja, semmonen kohtelias ja järkevä.

Tuo näyttää mahtavalta kuvassa mutta tiedä sitten mun päässä... Nämä hiukset on tosissaan ohuet, oikein lättänät. Lisäksi ne rasvoittuu hullun nopeasti. Ärsyttää.

Mulla auttoi just tohon "lättänyyteen" kun leikkattiin suht samal tyylil ku tos kuvassa. Pitäis käydä taas siistimässä ja lyhentelemässä jossain vaiheessa.

index.php

Tällainen malli.

Ja suoristusrautako on hyväksi?

Oletko jotenkin vajaa? Itse sanoit laittavasi usein kiharat siksi, että niitä ei muuten saa. Miksi ei ottaa kiharoita suoraan ja JOS haluaa suoraksi, niin käyttää rautaa. EI PÄIVITTÄIN!!!!

Kannattaa kysyä kampaajalta suoraan mikä sopisi ja kerrot toiveesi.
Rukoilijasirkan neuvoja en kyllä kuuntelisi ja tuntuu kaikki hänen mielestään olevan epäsopivia. Ei kerroksittain, ei kiharaa jne. Miksi edes etutukkaa leikkaamaan?Se vie siitä ohuesta tukasta melkein puolet :D

Mulla on saman pituiset ja väriset hiukset kuin sulla :) otin muutama vuosi sitten spiraalipermanentin ja olen ollut tyytyväinen,permanenttia pitää ottaa ulos kasvaneeseen osaan pari-kolme kertaa vuodessa.Kannattaa olla tarkkana shampoon ja etenkin hoitoaineen kanssa,sillä spiraalipermanentattua hiusta ei saa kammata kuivana.Huonokuntoisena hiukset takkuuntuvat herkästi.

Mä en suosittele ohueeen hiukseen rastojen ottamista. Ellei sitten halua päätä täytteen pieniä ohuita hiirenhäntiä. Koska JOS omasta hiuksesta alkaa rastoja tekemään niin lopputulos on sellainen. Toki voi ottaa kuiturastat tms. Silloin saa paksumman näköset.
Rastat myös pilaa hiukset satavarmasti. Siis sitten kun haluat niistä päästä eroon, joudut hankkia poikatukan.
Rastat myös rasittaa päänahkaa, ilma ei kunnolla kierrä hiuspohjassa. Joten voit varautua ajoittain kutinaan, hilseeseen ja näppyihin.
Toisaalta leiskuvan punaiset rastat näyttäis syötävän hyviltä päässäsi, jos niistä vaan saisi tarpeeksi paksut.
Sulla on persoonallisen kauniit kasvot joihin istuisi persoonallinen tukka kun nyrkki silmään.

Alkuperäinen kirjoittaja Menneisyyden aave:
Mä en suosittele ohueeen hiukseen rastojen ottamista. Ellei sitten halua päätä täytteen pieniä ohuita hiirenhäntiä. Koska JOS omasta hiuksesta alkaa rastoja tekemään niin lopputulos on sellainen. Toki voi ottaa kuiturastat tms. Silloin saa paksumman näköset.
Rastat myös pilaa hiukset satavarmasti. Siis sitten kun haluat niistä päästä eroon, joudut hankkia poikatukan.
Rastat myös rasittaa päänahkaa, ilma ei kunnolla kierrä hiuspohjassa. Joten voit varautua ajoittain kutinaan, hilseeseen ja näppyihin.
Toisaalta leiskuvan punaiset rastat näyttäis syötävän hyviltä päässäsi, jos niistä vaan saisi tarpeeksi paksut.
Sulla on persoonallisen kauniit kasvot joihin istuisi persoonallinen tukka kun nyrkki silmään.

Tuota mä juuri mietin että saako tähän liruun kunnollisia takkuja. :/ Soittelin jo yhteen kampaamoon, siellä ehdotettiin että sekaan voisi laittaa vähän aitohiusta massaa tuomaan. Ja kuiturastoja voi kai kiinnittää sekaan jos tykkää. Poikatukka tulisi sitten joskus, sekin on vähän mietityttävä juttu.

Mutta kun mäkin epäilen että kirkkaanpunaiset rastat sellaisella jännällä pienellä etutukalla olisi aika kivan näköiset. :D

Yhteistyössä