Mitä mä voin tehdä? En uskalla poistua kotoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelkuri"

Vieras
Alakertaan on muuttanut uusi pariskunta (ilmeisesti) ja nyt viikon aikana olen 3 kertaa soittanut poliisit, kun mies huutaa ja pahoinpitelee (ilmeisesti) naista. En tiedä ketkä siellä tappelee, mutta mies huutaa ja olen olettanut, että toinen osapuoli on nainen. En ole nähnyt näitä uusia naapureita.

Itse asun yksin vauvan kanssa heidän yläpuolellaan. Ja minulla on menneisyys väkivaltaisen miehen kanssa ja kaikki vanhat ikävät muistot herää henkiin. Kuinka makasin naama veressä ja huusiin naapureilta turhaan apua, kuinka vannoin, että tämä loppuu. Kuinka odotin, että mies nukahtaa ja olisin lähtenyt pois, mutta koskaan en lähtenyt, en uskaltanut.

Nyt pelkään, että mitä jos se mies saa tietää kuka on soittanut poliisit sinne. Kun tosiaan asun yläkerrassa ja poliiseille pitää käydä ovi avaamassa alhaalla. Mitä jos se joku kerta tuleekin vastaan, kun olen ovea avaamassa? Mitä jos näkee ovisilmästä kuka poliisit on paikalle kutsunut? Mitä jos se mun oven taakse tulee tai käytävässä vastaan, kun olen vauvan kanssa. Nyt olen kolme päivää ollut linnottautuneena omaan asuntooni, en ole uskaltanut lähteä täältä. Tänään pitäisi kaupassa käydä..

Olen uutta asuntoa jo katsonut, mutta minulla on tässä määräaikainen vuokrasopimus ja en mistään edes löydä näin hyvää asuntoa..

Mitä ihmettä mä voin tehdä? Pelkään naapuria jota en ole koskaan edes nähnyt ja toivottavasti en koskaan tule näkemäänkään.

Soita isännöitsijälle ja kerro, että siellä on käynyt poliisi jo kolme kertaa. Varoitus isännöitsijältä voi rauhoittaa menoa tai ainakin jouduttaa häätöä.

Laitoin isännöitsijälle sähköpostia äsken ja kerroin, että poliisit olen soittanut kolme kertaa viikon aikana.

Lapseni isä sanoi myös, kun kerroin tästä hänelle, että akanhakkaajat ovat yleensä pelkureita eikä varmastikkaan uskalla minulle tulla urputtamaan vaikka saisikin tietää asiasta.

En usko että sinulla on minkäänlaista väkivallan vaaraa, jos jotain tulisi niin korkeintaan sanallisesti kiroaisi ja sanoisi että pidä huoli omista asioistasi ja se siitä.

Et ole mikään pelkuri, vaan todella rohkea kun et ole enää väkivaltaisen miehen kanssa. Lisääksi nyt olis todella rohkea kun soitit poliisit ja otit yhteyttä isännoitsiään. Toivottavasti alakerran nainenkin saa asiansa kuntoon. Voimia sulle ja pienokaiselle. Jos stressa liikaa koeta mennä jonnekin kaverille tai sukulaiselle yökylään vaikka yhdeksi kin yöksi. tai pyydä vaikka teille. toivottavasti tilanne paranee :hug:

Yhteistyössä