Mitä maksatte kirpputorilla lasten vaatteista , tarvikkeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva myyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva myyjä

Vieras
oon menossa kirpparille myymään lastenvaatteita, tavaroita ja vähän hakusessa on mitä yleensä pyydetään.

Paljonko maksaisitte esim. lindex, h&m, ciraf vaatteista, paidat, housut, takit, haalarit?

entä sitten Reimasta tai Tutasta, paidat, housut, takit, haalarit, fleecet?

Paljon maksaisitte kylpytuesta, ammeesta, keinuista, leluista, kirjoista, kengistä, makuupusseista?

Kannattaako äitiyspakkauksen tuotteita edes lähteä myymään?

Kiva jos voisitte vähän antaa vinkkejä paljon näistä voisi pyytää, ihan hyväkuntoista tavaraa, pääasiassa yhdellä lapsella olleet ja tarkoitus päästä näistä kuitenkin eroon.

Kaikki vaatteet 10 senttiä/kpl oli mikä hyvänsä ja silti jäi. Nykyään ei kelpaa mikään, pitää olla aina joku merkki. Ja paljon myytiin 1 e/kpl kirjat, haalarit yms

Minulle merkillä ei ole väliä. Tärkeintä on, että vaate on ehjä ja puhdas.

Juuri eilen kävin lastenvaatekirppiksellä ja löysin kivan näköisen valikausiasun. Hntana takilla ja housuilla oli yhteensä 6 e. Sen olisin maksanut, mutta sitten huomasin, että takissa oli pinttynyttä likaa ja tahroja, joten enpä ostanutkaan.

Sisäpaidoista olen valmis maksamaan maksimissaan 2 e (jos on tosi hieno), koska uutenakin saa alesta 2,5 eurolla. Collegehousuja saa uutena 5 eurolla, joten käytetyistä voisin maksaa pari euroa. Toppapuvusta maksan alle 10 euroa, oli merkki mikä tahansa. Yleensä käytetyissä vaatteisssa kuitenkin kuosit ja värit ovat jo sen verran vanhanaikaisia, ettei niitä viitsi ostaa ykköspuvuksi.

bodyt, paidat, normaalit olohousut 1-2 euroa
Haalarit riippuen kunnosta 3-8 euroa
kylpytuki ( lähes uusi ollut myynnissä 3 kertaa eikä ole mennyt 5 euron hintaan eikä 2,50 euron hintaan )
kirjat 1-3 euroa
kengät 2-5 euroa
makupussit 3 euroa

näin olen itse myynyt ja yleensä mennyt todella hyvin tavara.

Maksan ulkovaatteesta korkeintaan 28 eur, ovat olleet jotain Reimatecin vk-haalareita, Reimatec-takista 20 eur, hyväkuntoisista ulkohousuista max 12 eur.
Sisävaatteista maksan paidoista (Ciraf, Lindex, HM) alle 1-3 eur ja merkkipaidoista (PoP, Meandi, Villervalla, Småfolk) 4-12 eur. Kaikkien vaatteiden täytyy olla äärimmäisen hyväkuntoisia, muuten ostan ne uutena kaupasta. Eli arvioi ensin onko vaatteet oikeasti hyvässä kunnossa. Ciraf kulahtaa yleensä aika helposti, kukaan ei osta kulahtaneita tai vanhamallisia vaatteita.

Suunnilleen samoja hintoja itsekin maksaisin kuin edelliset. Ei kannata viedä mitään huonokuntoisia vaatteita ollenkaan, koska ainakin omalla kohdalla voin sanoa, että en jaksa edes kaivaa sellaisia vaatekasoja, joissa näyttää olevan pelkkää lumppua (vaikka siellä ehkä olisi joitain helmiä joukossa). Jos vaatetta on paljon, vie ensin osa ja täydennä sitten sen mukaan, mitä on mennyt kaupaksi. Kannattaa pitää paikka siistinä! Minä olen ostanut äitiyspakkauksen vaatteita kirppikseltä. Jotkin vaatteet ovat oikeasti kivoja ja hyvänmallisia ja yleensä niistä pyydetään tosi pientä hintaa.

Mulle ei vaatemerkit merkitse juuri mitään, korkeintaan ulkovaatteissa. Joten mä en kirpparilla maksaisi mistään Burberrystä yhtään enempää kuin Henkkamaukastakaan. Mulle tärkeintä on vaatteiden siisteys. Jos loosissa on yksikin likainen ja rikkinäinen vaate, jatkan matkaani. Kertoo jotain myyjän ahneudesta, jos sellainenkin yritetään saada myydyksi.

Paidat, housut, bodyt jne sisävaattteet markettimerkeissä max 4 euroa, ja siihen hintaan pitää olla tosi hyväkuntoista. Kallliimpien merkkien vaatteista kipuraja kulkee siinä 15 euron kohdilla, ja sittenkin pitää olla erittäin hyvä eikä mikään "merkille tyypillistä haalistumaa" -tyyppinen.

Ulkohaalarista (kosteussuojattu jne) voisin maksaa 20-25 euroa jos löytäisin pojalle hyvän. Mutta koska 110-116 cm kokoisia ei saa mun kriteereillä hyväkuntoisina kirppikseltä, ostan ne kaupasta. Just ostin uuden Reimatec+ haalarin 80 eurolla, joten en maksa käytetystä esim 60 euroa. Niissä kun on aina vähintään polvet kuluneet. Tytölle on tarjontaa enemmän, joten siinä olen vielä kriittisempi hinnan suhteen.

Kenkiä en yleensä osta käytettynä paitsi ellei ole käytännössä lainkaan kulumajälkiä. Yhdet Vikingin goret olen ostanut 27 eurolla, mutta niissä oli laput kiinni ja just olin katsellut kaupassa samanlaisia 60:llä. Itse hinnoittelin juuri lasten kenkiä myyntiin, sellaisista jotka on mielestäni kuluneet pyysin 1-2 euroa pari. Kalleimmat oli hyväkuntoiset Vikingin vk goret, niille laitoin 7€ hinnaksi. Saa nähdä meneekö.

Kirppiksellä menee kyllä yllättäviäkin tavaroita. Mä oon myynyt paljon sellaista jota itse en ostaisi, ihan hyvään hintaan vielä. Yhtäkin haalaria mietin kehtaanko edes myydä ja se meni heti 8€:lla. Ostaja oli vielä tyytyväinen kun sai hyväkuntoisen (?) halvalla (?) eikä edes koittanut tingata.

Kaikki vaatteet 10 senttiä/kpl oli mikä hyvänsä ja silti jäi. Nykyään ei kelpaa mikään, pitää olla aina joku merkki. Ja paljon myytiin 1 e/kpl kirjat, haalarit yms

Sulla on varmaan ollut pöytä liian täynnä tai sitten on ollut huonoa tavaraa. Mut karkottaa kaikkein tehokkaimmin ylitäysi ja sotkuinen pöytä, niitä ei yksinkertaisesti jaksa penkoa.

Itse myymällä varmaan voisikin myydä tuohon hintaan ellei paikasta tarvi maksaa. Täällä kuitenkin pöytien vuokrat on yli 20€/viikko, useimmiten lähemmäs 30. Aika paljon saisi myydä että pääsisi edes omilleen. Mieluummin sitten veisin vaikka SPR:n keräykseen.

Riippuu tosiaan paljon enemmän vaatteen kunnosta, kuin merkistä. Täällä päin näkee kirpuilla, kuinka ihmiset saattaa pyytää hiutuneesta nuutuneesta Me&I:sta tai muusta merkkivaatteesta kaksinumeroisia summia, kun parempikuntoiset h&m:t ja lindexit ja joskus jopa cirafit menee eurolla, parilla.

Myy sellaiseen hintaan, että noin ainakin omillesi pääset jos otetaan huomioon kirpparipöydän hinnat ja kulkemisesta aiheutuvat kulut. Se 2-5 euroa on hyvä haitari, luulisin... Ja myyntiä auttaa se, että peset vaatteet hajustamattomalla pesuaineella ja huuhteluaineella, sekä silität ne. On kurja arpoa kirppispöydän ääressä, että saako periaatteessa sievästä vaatteesta vielä käyttökelpoisen, kun se on kivikova, koppurainen ja haista leyhyää ties mille...

Itse olen hinnoitellut nyt useamman päivän kans lastenvaatteita kirpparille. Syksyllä oli kans pöytä ja meni tosi hyvin kaupaksi. Nyt suunnilleen samaa hintataso eli tyttöjen vaatteissa:
-ihan peruspaidat, bodyt, housut, kalsarit, sukkikset 0,5-1€/kpl
-vähäkin hienommat, kivemmat kuosit 2-4€ (paidat, bodyt, housut)
-tunikat/mekot 2,5-7€, suurin osa 4-5€. Nämä menee aina kuin kuumille kiville, eli ei kannata eurolla myydä!
-Takit 5-10€
-Haalarit 5-15€

Merkkeinä mulla on lindex, hm, kappahl, tutta, reima, jokunen me&i.
Poikien hyväkuntoiset (sisä)vaatteet 2,5-5€. Niitä ei ole paljon tarjolla kirppareilla varsinkaan koossa 80/86 -->, joten tässäkin voi hinnoitella vähän kalliimmaksi kuin 1€/vaate =)
Pöydän Siisteys on ykkösasia, ja se ettei ole tahraisia/viallisia vaatteita tarjolla!

Aika vähäisiä summia olette valmiita maksamaan. Itsekin toki etsin löytöjä, mutta olen valmis maksamaan enemmänkin jos löydän hyväkuntoista. Juuri ostin erittäin hyväkuntoisen Ticket talvihaalarin, maksoi 38 euroa (ihme hinta!). Varmaan moni oli pitänyt liian kalliina, mutta huutiksessa tuosta saisi helposti 70 e joten ostin pois onnellisena :) Reimatec haalarin ostin 25 eurolla. Me&I tuotteista olen valmis maksamaan 10-12 euroa. Mutta ostan siis vain hyväkuntoista/uudenveroista, lumput jää kirpparille vaikka maksais vaan 10 senttiä.

Niin ja Ciraffia en myöskään osta, jostain syystä mulla on vähän negatiivinen käsitys siitä. Eli vaikka ois uusi paita niin en ostais, vaikka maksais vaan 10 senttiä.

[QUOTE="mida";27865189]Aika vähäisiä summia olette valmiita maksamaan. Itsekin toki etsin löytöjä, mutta olen valmis maksamaan enemmänkin jos löydän hyväkuntoista.[/QUOTE]

Ainakin näin alennusmyyntien aikaan olen itse ostanut todella nihkeästi mitään kirppikseltä. Ostin tällä viikolla kaupasta seuraavin hinnoin:
-kesämekko 104 cm, yläosa neulottua pitsiä 5,09€
-juhlamekko 110 cm 8,09€
-tyttöjen trikoopaita 1,50€
-tyttöjen kylpytakki 110 cm 3€
-Novita poikien kylpytakki 120 cm 1,50€
-sadetakki 110 cm 1,50€

Joten miksi ihmeessä maksaisin käytetystä enemmän?

Niin, ja kirppareiden tarkoitus on ainakin ennen ollut se, että pääsee itselle tarpeettomasta tavarasta eroon ja saa siitä hiukan korvausta. Ei niin että sillä tuotolla pitäs elää.

Mulla vaikuttaa vaatteen kiva ulkonäkö ja kunto. Sen jälkeen mietin, mitä on maksanut uutena, eli jostain Lindexin paidasta en maksaisi paria euroa enempää, mutta jostain joka on maksanut uutena monta kymppiä, voin maksaa. Tylsiä ja tahraisia vaatteita en osta lainkaan, ellei lasketa jotain yksivärisiä alupaitoja tai ulkohousuja.

Merkki ei sinänsä ole valintaperuste, vaan vaatteen ulkonäkö ja kunto. Toki jos tiedän vaatteen maksaneen enemmän kuin näiden ketjumyymälöiden, voin hyväkuntoisesta kirpparilla maksaa vähän enemmän. Olen tosin löytänyt kirpparin, jossa on ihan 'merkkituotteita' parilla eurolla ja muita alle euron hinnoilla ;). Se on tehnyt vähän nirsoksi....

Bodeista olen pyytänyt 0,10-5€ jotain tuolta väliltä, riippuen vähän bodyn merkistä ja kunnosta. Minusta täältä on ihan turha kysellä, koska jokainen melkein sanoo, että en minä yli 1€ mistään bodysta maksa, mutta moni maksaa ja toisaalta olen itse totenut, että helpompi myydä fb:n kirppareilla, kuin varata jostain kirpparipöytä.
Ihmettelen tuota Cirafin karsastamista, kyseisen merkin vaatteet ei tahdo mennä missään kaupaksi, vaikka ovat mitä parhampia, ihan samaa laatua kuin Lindexit ja H&M:t

Meillä ainakin muutaman cirafin paidat on mennee parissa pesussa ihan kamalaksi, etenkin värit haalistuu nopsaan. Eikä kyse ole pesutavasta koska muut halpismerkit kestävät hyvin.

sattui silmiini ketju, vaan kysyn vastaavaa.
Ostin Jonathan tähti haalari jonkin verran kulumaa polvissa mutta alkuperäset jalkalenksut ehjä siiisti mutta 20€ maksoin
Oliko kallis?

Maksan ulkovaatteesta korkeintaan 28 eur, ovat olleet jotain Reimatecin vk-haalareita, Reimatec-takista 20 eur, hyväkuntoisista ulkohousuista max 12 eur.
Sisävaatteista maksan paidoista (Ciraf, Lindex, HM) alle 1-3 eur ja merkkipaidoista (PoP, Meandi, Villervalla, Småfolk) 4-12 eur. Kaikkien vaatteiden täytyy olla äärimmäisen hyväkuntoisia, muuten ostan ne uutena kaupasta. Eli arvioi ensin onko vaatteet oikeasti hyvässä kunnossa. Ciraf kulahtaa yleensä aika helposti, kukaan ei osta kulahtaneita tai vanhamallisia vaatteita.

Cirafin vaatteet ovat todella hyviä, tosi hyvä hinta-laatu-suhde. Kestävät hyvin lapselta toiselle.

Ainakin näin alennusmyyntien aikaan olen itse ostanut todella nihkeästi mitään kirppikseltä. Ostin tällä viikolla kaupasta seuraavin hinnoin:
-kesämekko 104 cm, yläosa neulottua pitsiä 5,09€
-juhlamekko 110 cm 8,09€
-tyttöjen trikoopaita 1,50€
-tyttöjen kylpytakki 110 cm 3€
-Novita poikien kylpytakki 120 cm 1,50€
-sadetakki 110 cm 1,50€

Joten miksi ihmeessä maksaisin käytetystä enemmän?

Minä en koskaan ole noin halpoihin vaatteisiin törmännyt missään kaupassa tai jos on, niin ne on todella jotain rääsyjä, joiten en edes uutena huoli. En minäkään maltaita maksa käytetyistä, mutta kyllä minä voin useamman euron maksaa hyväkuntoisesta bodysta, joka on just sellainen josta pidän.

[QUOTE="Sanna";27863259]Minulle merkillä ei ole väliä. Tärkeintä on, että vaate on ehjä ja puhdas.

Juuri eilen kävin lastenvaatekirppiksellä ja löysin kivan näköisen valikausiasun. Hntana takilla ja housuilla oli yhteensä 6 e. Sen olisin maksanut, mutta sitten huomasin, että takissa oli pinttynyttä likaa ja tahroja, joten enpä ostanutkaan.

Sisäpaidoista olen valmis maksamaan maksimissaan 2 e (jos on tosi hieno), koska uutenakin saa alesta 2,5 eurolla. Collegehousuja saa uutena 5 eurolla, joten käytetyistä voisin maksaa pari euroa. Toppapuvusta maksan alle 10 euroa, oli merkki mikä tahansa. Yleensä käytetyissä vaatteisssa kuitenkin kuosit ja värit ovat jo sen verran vanhanaikaisia, ettei niitä viitsi ostaa ykköspuvuksi.[/QUOTE]

Riippuu määritelmästä "vanhanaikaisia". laitoin just kirppikselle myyntiin yksivärisiä viime vuoden pukuja, ja vauvakoossa viime vuoden kaksivärinen malli. Aika paljon näyttää uudehkoja pukuja liikkuvan.

Yhteistyössä