Mitä mieltä? 20 v tytär seurustelee 45v miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut äiti"

Vieras
Hei!
Tyttäreni pudotti aikamoisen "pommin"..
Hän asuu kaukana minusta/isästään, ja tiedossa on ollut tämä kumppanin olemassa olo jo reilu vuoden..hän on ollut varsin vaitonainen asiasta.
Ja enää en kyllä ihmettele miksi.
Tosiaan hän sitten saapui äitiään tapaamaan kaljuuntuvan vanhan ukon kanssa ja mukanaan uutisia ,
Että mies on kosinut ja nyt oli sitten "oikea aika tuoda näytille"
Hän on perheen ainut lapsi, hänen elämässään ollut aina isä ja minä , eli ns isäkompleksista en usko että ainakaan pitäisi olla kyse?
Olimme varsin vaitonaisia hänen isänsä kanssa koko heidän vierailunsa ajan, sen verran sain kysyttyä taustoista ja selvisi että miehellä on lapsia , esim samanikäinen kuin tyttäreni!!!!!!
MIKSI nuori,kaunis tyttäreni haluaa vanhan miehen kanssa olla?
Mielestäni tuo on jo suorastaan pedofiilimaista.
Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta?
En ole sanonut mitään negatiivista tyttärelleni enkä hänen miehellensä
Vaikka mieli olisi tehnyt. Pelkään että tytär lähtisi elämästämme jos niin tekisin.

Mikä saa nuoren naisen kiinnostumaan vanhasta kääkästä? Hmm, en minä tiedä. En olisi itse aikoinaan kiinnostunut. Mutta on niitäkin,jotka kiinnostuu. Yksi syy voi olla taloudellinen turvallisuus. Nelivitosella joko on tai ainakin alkaa olla asuntolainat maksettuna. Luultavasti mies on uransa huipulla ja siten on varaa vaikka pitää vähän vanhempainvapaitakin. Kaveritkin ovat jo ikääntyneet niin, ettei niiden kanssa mies pahemmin mitään puuhastele. Ei ainakaan joka viikonloppu. Ja hyvin monet tuon ikäiset miehet suorastaan nauttivat nk uudesta kierroksesta eli siitä, että voivat olla uuden suhteen lapsille sellainen isä, jollaiseen ei ollut aikaa, varaa eikä kiinnostusta ensimmäisen kierroksen lasten kohdalla. Perheenperustamismielessä ikämies ei ole yhtään hullumpi valinta :)

Vieläkö miehellä ottaa eteen, eli onko toinen lapsi mahdollinen? Entä sitten, kun sinä olet nelikymppinen ja voisit vielä iltatähden tehdä, ja mies on jo lähestymässä 7-kymmentä.

Kuulehan Hilpuri, olet siis sitä mieltä, että parisuhde perustuu vastapuolen kykyyn saada lapsi alulle? Silloinhan kaikkien miesten pitäisi jättää 50-vuotiaina mahoiksi muuttuvat vaimonsa. Suurin osa miehistä kykenee toki lapsia aikaansaamaan tuossa iässä ja myöhemminkin.

Miehestä voi toki pitkään olla kykyä siittämään lapsi, mutta isyydestä ei voi enää puhua.

Käytit Hilpuri sanoja "vieläkö miehellä ottaa eteen, eli onko toinen lapsi mahdollinen?"
Lauseesi viittaa kyllä mielestäni nimenomaan tuohon siittämiseen eikä isänä olemiseen...
Ja toisaalta - miksi ei iäkkäämpi mies voi olla isänä? Sanalla isähahmo ei yleensä kuvata 20-kymppisiä kolleja.

rakkaus ei aina katso ikää. toki ikäero on suuri, mutta suhteella on silti mahdollisuus toimia. Ehkä tyttäresi on henkisesti kypsempi ikäisiään. kaipaa pysyvyyttä ja tasaisuutta elämään. tällöin vanhempi kumppani voi tuntua hyvältä valinnalta. ymmärrän että voi olla vaikeaa vanhemille hyväksyä tuollaista ikäeroa, mutta yrittäkää kuitenkin tutustua mieheen ja antaa hänelle mahdollisuus. tyttärenne on kuitenkin aikuinen ja hänellä on oikeus valita itse kumppaninsa

Täysi-ikäisiä ja ilmeisen aikuisia molemmat, joten mikäs siinä. Itse toivon lasteni olevan onnellisia elämässään, tulevan hyvin toimeen ja noudattavan lakeja, muutoin saavat olla, elää ja asua kenen kanssa haluavat.

Yhteistyössä