mitä mieltä (huutonet-asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja mikähän tämän valituksen tarkoitus sitten oli? Jos ei kerran postikuluja pysty itse ilmoittamaan ja huutaja ilmeisesti itse ottanut niistä selvää ja laittanut rahat, niin..? Nyt ei tajua..
Kyllä ap:n elämä on sitten raskasta, kun joutuu miettimään jokaisen kohteen postikuluja..
Paljon olen itsekin myynyt huutiksessa ja KAKSI lasta ja koti hoidettavana myös, eikä kertakaan ole vielä ollut ongelmaa miettiä postikuluja valmiiksi. Eikä kyllä ole tarvinnut miettiä meneekö kohteet edes myydyksi!

Mulla on kohteissani AINA mainittu postikulut, mielestäni se on reilua huutajia kohtaan.

Ja itse en IKINÄ huuda kohteita joissa ei ole postikuluja mainittu. Ne kun saattaa olla ihan mitä vaan tämmösillä myyjillä.

ja yleensä ne myyjät eivät ole perillä postin hinnastosta.

Kyllä ostajalla pitäisi olla oikeus tietää toimituskulut ennen kuin kauppa sulkeutuu. Naurettavaa tuollainen että myyjä ei vaivaudu ilmoituksessaan niitä mainitsemaan. Eikä sitä myytävää tuotetta tarvitse pakata ennen kuin huuto sulkeutuu. Vaatteen esim voi taitella sen malliseksi että mahtuu kuoreen ja päätellä siitä mitat.

Ap:n tapauksessa ostaja on "joutunut" tekemään myyjän puolesta palveluksen kun on ottanut selvää postikuluista.

ap toimit itse väärin.Kun heität meilin ostajalle miksi et sitä ennen selvitä pk.Ja toiseksi pk voi selvittää ennen myyntiä ja laittaa myyntikohteeseen.Olet tosi huono myyjä.Varmaan neutraaleja pukannut.Muuta tyyliäsi !

Alkuperäinen kirjoittaja huutislainen itsekkin:
ap toimit itse väärin.Kun heität meilin ostajalle miksi et sitä ennen selvitä pk.Ja toiseksi pk voi selvittää ennen myyntiä ja laittaa myyntikohteeseen.Olet tosi huono myyjä.Varmaan neutraaleja pukannut.Muuta tyyliäsi !

samoilla linjoilla olen "huutislainen itsekkin" kanssa. :(
omituista toimintaa ap:lta

Olen täysin samaa mieltä, että postikulujen selvittely etukäteen ennenkuin kaupat ovat syntyneet vie liikaa aikaa. Tämä siis, jos myy paljon erilaisia kohteita ja ne ovat rajoilla meneekö kirjeenä vai maksikirjeena tai maksikirjeenä vai pakettina. Usein hinta selviää vasta kun tuote on pakattu.

Paljon on myös selviä tapauksia ja silloin postimaksun voi laittaa jo kohteeseen näkyville.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauris 71:
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Minä ostan yleensä vain myyjiltä jotka ilmoittavat ilmoituksessa postikulut..Näin tiedän tarkkaan mitä ostaminen minulle maksaa :D

Niin minäkin. Siten välttyy ikäviltä yllätyksiltä. Jotkut myyjät nimittäin veloittavat normaalin postikulun lisäksi kaikkea ylimääräistäkin esim. kirjekuoresta ja teipistä lähtien. Kas kun eivät paketin pakkaamisestakin veloita. :headwall:

Miten ajattelette jos myyjä perii maksun esim postiluukkulaatikosta?

Alkuperäinen kirjoittaja en tajua ap:ta :
Kyllä ostajalla pitäisi olla oikeus tietää toimituskulut ennen kuin kauppa sulkeutuu. Naurettavaa tuollainen että myyjä ei vaivaudu ilmoituksessaan niitä mainitsemaan. Eikä sitä myytävää tuotetta tarvitse pakata ennen kuin huuto sulkeutuu. Vaatteen esim voi taitella sen malliseksi että mahtuu kuoreen ja päätellä siitä mitat.

Ap:n tapauksessa ostaja on "joutunut" tekemään myyjän puolesta palveluksen kun on ottanut selvää postikuluista.

No ihan itse on kulut päätellyt, minä en niitä ehtinyt vielä selvittää sillä kysyin häneltä noutaako kenties vai postiteaanko.Ja lisäksi hän huusi toistakin kohdetta myöhemmin, joten pk:t olisivat saattaneet muuttuakin.Että ei hän mitään palvelusta ole tehnyt, jättänyt kyllä vastaamatta kysymykseeni:)

Alkuperäinen kirjoittaja huutislainen itsekkin:

No ei ole neutraaleja, eikä negaa:) Positiivista vaan ja ihan hyvin on kaikki kaupat menneet:)