Mitä mieltä Kia-merkkisistä autoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei sehän on muille autoilijoille vaan hyvä jos Kia yleistyy, parempi Kian kanssa nimittäin on kolaroida ku jonku vaikkapa Saksassa kootun pelin kans. Kärsii oma auto sit vähemmän ku Kia antaa periksi! :)

Mikäs siinä, jos haluaa maksaa autosta maltaita. Kia on perusauto, jolla pääsee paikasta a paikkaan b. Niillä saksalaisilla pääsee varmasti mukavammin ja saa tuntua ylemmyyttä kateellisten katseista, mutta loppujen lopuksi mitä sillä on väliä. Meillä auto seisoo yleensä vähintään 21 tunti päivästä autokatoksessa. Järjetöntä maksaa siitä ilosta 40-50 000 euroa.

Hyvin pärjätty Kia Ceedillä 6v ja ajettu vasta rapiat päälle 79000km! Pääsee paikasta A paikkaa B, huollot toimineet eikä ole muita erikoishuoltoja tarvinnut pahemmin laitella.
Riittää, että on auto millä kulkea, se toimii ja autoon mahtuu helvatan paljon eri kokoisia tavaroita ostoksista pesukoneeseen tai noja tuoliin eli perustoimiva auto, joka on hyvin palvellut suurperhettä!

Hei sehän on muille autoilijoille vaan hyvä jos Kia yleistyy, parempi Kian kanssa nimittäin on kolaroida ku jonku vaikkapa Saksassa kootun pelin kans. Kärsii oma auto sit vähemmän ku Kia antaa periksi! :)

On todella mukava lukea mänttien mielipiteitä, joita kokevat itse totuuksina. Euro Ncap 2012 -testin perusteella olen mieluummin Kian kuin sinun pommisi ratissa, viisi tähteä testistä.

Meidän ceed oli ilmeisesti sunnuntaikappale. Vanhaan autoon verrattuna oli ihana ajaa, mutta pian alkoi ilmetä ongelmia, joita ei saatu korjattua. Jatkuivat vain. Toyota on ainakin tuon auton rinnalla aivan eri luokkaa ;).

Kia Rio käytössä ja huonoja kokemuksia ainakin huollosta. Onhan auto 1.2 koneella aika nuhainen, mutta suhtkoht asiallinen kulutus kauoungissa. Huolto vaan tökkii. Jo ensihuollossa Kuopion Deltassa tuli yllättäen tuulilasin keskelle alareunaan outo piikinjälki josta parin sentin naarmu kumpaankin suuntaan. Heti huollon jälkeen ottibvat kuvia ja odotin yhteydenottoa. Kun ei mitään kuulunut ja syyttivät kivenhakkaumaa vaikkei sellaista jälkeä kivestä tule. Eli asiakkaan vika kuten olen useasti kuullut kun Kiaa vie huoltoon. Vaikka takuuta olisi meinaavat vaan kusettaa ja laskuttaa. Nyt odotan liikkeen jihtajan yhteydenottoa, mutta jos oikein arvaan liike pesee kätensä asiasta.
Auto menee vaihtoon heti kun tämä selviää.

autotehtaat ostaa osat muilta valmistajilta ja kasaavat kokonaisuuden omassa tehtaassaan.
näin tekee suurin osa tehtaista.
jos haluaa auton jonka lähes kaikki osat ovat valmistettu samassa pajassa niin täytyy olla valmis maksamaan 6 numeroisia summia.
että ei se merkki ja valmistusmaa autosta huonoa tee.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;30757037:
autotehtaat ostaa osat muilta valmistajilta ja kasaavat kokonaisuuden omassa tehtaassaan.
näin tekee suurin osa tehtaista.
jos haluaa auton jonka lähes kaikki osat ovat valmistettu samassa pajassa niin täytyy olla valmis maksamaan 6 numeroisia summia.
että ei se merkki ja valmistusmaa autosta huonoa tee.

Näinhän se on. Noissa huolloissa on ainakin oman kokemukseni mukaan isoja eroja. Kian huollot on Deltalla tehtynä aika kalliita verrattuna moneen muuhun merkkiin. Lisäksi tuo seitsemän vuoden takuu on vähän kyseenalainen. Itse olen joutunut tappelemaaan jollakin tasolla jokaikisen huoltokäynnin kanssa. Vaikka olisi aivan selkeä takuuseeen menevä vika yritetään vaaan laskuttaa asiakasta. Huoltomyyjät on koulutettu hirveän hyvin kusettamaan asiakasta. Kolme vuotta Kiaa ja Deltan huollon kanssa tappelua riitti minulle. Nykyisen autoni kanssa Autoliike Miettisellä Kuopiossa hommat sujuu ja palvelu on loistavaa.

4l9wl83ze2p.png

Nyt reilu vuosi ajettu Kia Rio 1.2 ja ei oikein vakuuta.

Kyllä auto on toiminut ihan tyydyttävästi mutta ajettavuus on aika huono.
Pisteitä tiputtaa Deltan asiakaspalvelun taso.
Ala-arvoista.

Vaihtoon menee kevään aikana ja vakaampi ajettava kiikarissa.

Meinattiin ostaa kiia ceed, kyseisessä Kiiassa oli just 5v takuu aika loppunu ja siihen mennessä jouduttu tekemään monta isoakin remonttia joten ei oikeen vakuuttanu.
Ostettiin ihan eri merkkinen auto.
Tutulla alkoi moottori reistailee, tila-auto kyseessä

Minulla oli tasan viisi vuotta Kia Sportage ja ajoin sillä viisi vuotta ja 165 000 km vuosina 2011-2016. Kaikki meni suhteellisen hyvin siihen asti kun todellinen takuu eli 100 000 km oli voimassa. Auton huonoa kestävyyttä kuvaa se, että auto ei mennyt läpi ensimmäisellä kerralla edes ensimmäisestä (2014) eikä toisesta (2016) katsastuksesta. Auton vikalista on pitkä; vaihdettu nivel edestä ja takaa, ajovalojen korkeuden säädin rikki, laturi rikki, akku laturin vian vuoksi vaihdettu, etuiskarit vaihdettu, virtalukko jumittunut useasti, moottorin alasuoja kiinni nippusiteillä, keinonahka mennyt kulumisesta puhki etuistuimen vierestä ja narinanivel vaihdettu. Kalliit huollot Deltalla 250-750 euroa riippuen mitä tehdään. En osta Kia enää. Tehty halvoista materiaaleista ja huonoista teknisistä osista ja kallis pitää. Kohtuullinen ajaa ja ihan mukavan näköinen.

No mitä oikein odotit tuon hintaluokan autolta? Se on vain edullinen kippo, jolla voi siirtää takamustaan. Delta on kyllä huonossa maineessa..

Ei siltä voi odottaa mitään! Tunnoton ajettava. Nyt menee Rio vaihtoon. 1,5 vuotta ajettu ja ongelmia ilmastoinnissa. Nopeusmittarin neula nakuttaa omaan tahtiinsa? Tuo seitsemän vuoden takuu on vähän kyseenalainen. Huolto yrittää saada kaiken vian asiakkaan piikkiin???

Kaikenlaisia kokemuksia ja mielipiteitä otan vastaan. Tilasin eilen itselleni uuden Kia Rion.

Riippuu mitä etsii. Kia Rio uudempi malli eli 2016 eteenpäin on kestävä, luotettava, kunnon takuulla, kunnon ruostesuojauksella (jota monet ns. kalliimmat merkit eivät, kunnon turvatyynyt ym. Edulliset vakuutukset ja huollot sekä käyttö. Ei tarvitse maksaa turhista korjauksista , vakuutuksista ym. tai turhaan ruostuvasta autosta. Vaan voi laittaa rahansa kuten minä esim. matkailuun ja muihin elämyksiin :)

Yhteistyössä