Mitä mieltä, koululaisten vanhemmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja kyllä opettajat tietävät, että teidän lapsi ei ollut sairas vaan lintsasi/nukkui pommiin. Onneksi nämä kostautuvat sitten arvosanassa, jso olet laiska ja vätys ja tyhmä, saat heikommat nurmerot.

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
taidan vaihtaa alaa. Huoh!

Eipä taida aloitus olla provo, vaikka tämä alanvaihtaja niin arveleekin. Käsittämättömän iso osa vanhemmista on valmiita valehtelemaan lapsensa poissaolot sairauksiksi. En ymmärrä syytä.

Kaikille opettajille vinkkinä: Kannattaa ensin kovistella poissaolon syytä lapselta, sieltä se rehellinen totuus on toisinaan helpompi saada esiin. Sen jälkeen kun vanhempi ryhtyy peittelemään lapsensa valheita, ei totuutta enää saa enää yleensä millään esiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen ope:
Tiedättekö vanhemmat miten älyttömän paljon resursseja vapaaehtoisten kielten valitseminen vie?! Varsinkin ottaa päähän, kun osa kielen valinneista on juuri näitä tyyppejä, jotka ovat valinneet sen vaan siksi, että "se tuntuu kivalta ajatukselta". Sitten ensimmäisen kokeen jälkeen aletaan marmattaa, kun on niin raskasta ja tylsää....

Ja juuri tästä syystä eräässäkin kunnassa oli syksyllä tapetilla koko A2-kielen lakkauttaminen, siis pois koko mahdollisuus ottaa vapaaehtoista kieltä. Onneksi sentään moinen säästökohde torpedoitiin. Joitakin ei silti ilmeisesti olisi haitannut.

Eikös nykyään ole ihan yleistä nuorilla aikuisilla, että jos ei joku homma töissä huvita, niin haetaan saikkua. Tuostahan se alkaa. Tai ei ymmärretä että työajat ovat ihan oikeasti sitä aikaa kun ollaan töissä. Ei taida tarvia ihmetellä mistä se oppi tulee.

Ja ihanko oikeasti haluat kuulla perustelua sille, että miksi on väärin valehdella opettajalle tuollaisessa tilanteessa? :o Osaatko itse perustella miten ihmeessä se voisi olla oikein???

Vastuuseen noita lapsiamme pitää opettaa. Ja hänellä nyt on vastuu saksan kielen opettelusta. Ja vastuu myös tehdyistä teoista. Nyt sä tavallaan otit sen vastuun lapsen puolesta valehtelemalla opettajalle. Hän ei oppinut kantamaan sitä itse.

Esikoisen saksan ope on antanut hyvän porkkanan oppilaille. Kaikki, jotka jatkavat lukiossa saksaa, pääsevät saksan reissulle lukion aikana :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Ja ihanko oikeasti haluat kuulla perustelua sille, että miksi on väärin valehdella opettajalle tuollaisessa tilanteessa? :o Osaatko itse perustella miten ihmeessä se voisi olla oikein???

Luulen, ettei ap ajattele, että se olisi ollut oikein, mutta toivoi ettei se olisi kovin väärin. Hän ehkä halusi jäädä sinne harmaalle alueelle, no vähän väärin, muttei kauhean vakavaa... Minusta selkeästi väärin eikä mikään harmaa alue kelpaa.

Toivottavasti tämä on provo. En tiedä onko enemmän naurettavaa vai huolestuttavaa, että aikuisen ihmisen perään pitää alakoulun opettajan soitella kun tämä ilmiselvästi valehtelee. Todella väärin toimittu.

Tuskin se opettaja ihan niin tyhmä on, ettei osaa päätellä mikä totuus tarinassa oli. Ja nyt kun poikasi on päässyt lintsaamisen makuun ja tietää, että siitä ei saa rankaistuksia niin varmasti tekee sitä uudestaankin. Kyllä se jatkossa tulee siihen käytösnumeroon vaikuttamaan, tavalla tai toisella.

Hei ap, eikö sua yhtään nolota kun tiedät että opettaja tietää sun valehdelleen...? Mä en kyllä kehtaisi tämmösen jälkeen mennä enää esim vanhempainiltaan ja alkaahan nämä jutut kulkea, sen toisen pojan vanhemmatkin nyt tietävät millainen äiti olet ja kohta varmaan koko luokan vanhemmat... kyllä teidän perheen maine nyt kantautuu pitkälle, eikä tosiaan hyvässä mielessä.

tässä näkee, kuinka aikuisen arvomaailma perityy suoraan lapselle. eikä aikuinen edes näe, että mitään vikaa olisi. surullista. en opettaisi lapselleni, että lintsaaminen on ok ja rangaistuksesta pääsee kun äiti vähän valehtelee. millainen moraali tälle lapselle kasvaa? varmaan semmonen, että jos kaupassa ei oo myyjää niin voi varastaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei ap, eikö sua yhtään nolota kun tiedät että opettaja tietää sun valehdelleen...? Mä en kyllä kehtaisi tämmösen jälkeen mennä enää esim vanhempainiltaan ja alkaahan nämä jutut kulkea, sen toisen pojan vanhemmatkin nyt tietävät millainen äiti olet ja kohta varmaan koko luokan vanhemmat... kyllä teidän perheen maine nyt kantautuu pitkälle, eikä tosiaan hyvässä mielessä.

Näinhän se menee.

Toinen poika kertoo kotona ettet sinun poikasi saannut jälki-istuntoa ja varmaan kuulee lapseltasi, että sinä olet antanut alibin ja puhuu siitä vanhempiensa kanssa, jotka ottavat asian puheeksi muiden tuttujen vanhempien kanssa.

Siellä sitten istut vanhempainillassa tai kevätjuhlassa ja kaikki muut miettii että tuossa se äiti, joka valehteli lapsensa lintsauksen vuoksi ja pyörittelevät silmiään. Auts, kyllä minua nolottaisi.

Tuskin se opettaja ihan niin tyhmä on, ettei osaa päätellä mikä totuus tarinassa oli. Ja nyt kun poikasi on päässyt lintsaamisen makuun ja tietää, että siitä ei saa rankaistuksia niin varmasti tekee sitä uudestaankin. Kyllä se jatkossa tulee siihen käytösnumeroon vaikuttamaan, tavalla tai toisella.

jotkut vanhemmat vaan tekevät näin kerta toisensa perään .valehtelevat lapsensa puolesta.
ja muutenkin käytösnumerot ovat liian hyviä. Vanhemmilla ei ole mitään hajua, millaisia heidän kakaransa oikeasti ovat.

Koska käytäntö on sellainen että kaikki lasta opettavat antavat oman käytösnumeron kullekin lapselle, opettajat haluavat että oma numero ei olisi liian huono. Koska se vertautuu muihin. Kukaan opettaja ei halua, että itse olisi se tylsä ja huono ope, joka ei tule lasten kanssa toimeen. joten kaikki päätyvät antamaan liian hyviä arvosanoja.

Joten jos lapsesi käytösnumero on esim. 7, oikeasti lapsesi on sika koulussa ja ansaitsisi viitosen. kaataa terottimen roskat lattialle. Soittaa suutaan koko tunnin. Käy sotkemassa taululta toisten kirjoittamia vastauksia. Lunttaa jne.

KÄytäntö tällä hetkellä on, että asialliset tyypit eivät saa kymppiä millään, mutta laiskoile, tyhmille suunsoittajiille annetaan ihan liian hyviä numeroita.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Näinhän se menee.

Toinen poika kertoo kotona ettet sinun poikasi saannut jälki-istuntoa ja varmaan kuulee lapseltasi, että sinä olet antanut alibin ja puhuu siitä vanhempiensa kanssa, jotka ottavat asian puheeksi muiden tuttujen vanhempien kanssa.

Siellä sitten istut vanhempainillassa tai kevätjuhlassa ja kaikki muut miettii että tuossa se äiti, joka valehteli lapsensa lintsauksen vuoksi ja pyörittelevät silmiään. Auts, kyllä minua nolottaisi.

Puhumattakaan siitä, että opettajan huoneessa on ope varmasti päivitellyt asiaa collegoilleen ja nyt kaikki tietävät millainen äiti ap on :)

Alkuperäinen kirjoittaja sana kiertää:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:

Näinhän se menee.

Puhumattakaan siitä, että opettajan huoneessa on ope varmasti päivitellyt asiaa collegoilleen ja nyt kaikki tietävät millainen äiti ap on :)

ja raukkiksen leiman. Minä en antaisi lapseni olla missään tekemisissä tuollaisen ääliö perheen kanssa. Olisi kyllä entinen kaveri.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Pitääkö Suomessa lasten opetella saksaa kutosluokalla???????

Ei pidä, mutta jossain voi opsikella valinnaisena. Kesken lukuvuoden valinnaisia ei pysty lopettamaan, koska vaadittava oppimäärä ei tulisi täyteen

Alkuperäinen kirjoittaja :
Pitääkö Suomessa lasten opetella saksaa kutosluokalla???????

Meillä sai ottaa vapaaehtoisen kielen 4.luokalla. Vaihtoehtoina oli Ruotsi, Saksa, Venäjä ja Ranska.

Mutta ap vois ampua itsensä, olet todella epäkelpo vanhemmaksi.

Yhteistyössä